بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی هوشمند آنر: چرا باید یک آنر بخریم؟

گوشی آنر - کاماپرس

آنر از برندهای محبوب تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که در چند سال اخیر، به دلیل تولید گوشی‌های میان‌رده، اقتصادی و بالارده، توانست سهم زیادی از بازار موبایل را در دست بگیرد. این برند ابتدا زیر مجموعه هواوی بود؛ اما پس از جدایی از این شرکت، فعالیت مستقل خود را با تولید گوشی‌های هوشمند آغاز کرد. آنر در بازار ایران موفق عمل کرده است و محبوبیت بالایی دارد. گوشی‌های این برند چینی از قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالایی بهره می‌برند و به همین امر، شاهد عرضه گوشی‌های جدید آن در ایران هستیم. اکنون قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی‌های آنر بپردازیم و ارزش خرید گوشی‌های آن را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید یکی از محصولات آنر را خریداری کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا دید بهترین محصولات این برند داشته باشید.

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر

ابتدا نگاهی به نقاط قوت گوشی‌های این برند داشته باشیم که در دو سال اخیر، گوشی‌های آنر پیشرفت قابل توجهی داشتند و توجه بسیاری از کاربرها را به خود جلب کردند. نقاط قوت گوشی‌های این شرکت شامل طراحی جذاب، قیمت مقرون به صرفه، سخت‌افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بالا و ارائه گارانتی معتبر شرکتی در بازار ایران هستند.

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر: طراحی جذاب

از سال ۲۰۲۰، آنر تغییرات قابل توجهی در گوشی‌های خود ایجاد کرد و شاهد کانسپت‌های جذابی در محصولات بالارده و حتی پایین‌رده آن بودیم. این شرکت با الهام گرفتن از گوشی‌های سایر برندها، محصولات جذابی روانه بازار کرده است که دارای ارگومونی مناسب و معماری جذابی هستند. یکی از پیشرفت‌های آنر در گوشی‌های جدید، کاهش حاشیه نمایشگر است که این موضوع در تمامی گوشی‌های جدید به چشم می‌خورد. نمایشگر گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده آنر، دارای حاشیه‌های بسیار کمی هستند و فضای گسترده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند و در نگاه اول، حس استفاده از یک گوشی پرچم‌دار را به شما منتقل می‌کنند. همچنین آنر با اینکه از باتری‌های پرظرفیت برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند؛ اما وزن گوش‌های آن، بسیار سبک است و ضخامت معمولی دارند. از گوشی‌های خوش ساخت این برند می‌توان به آنر 70 5G، آنر 50 و آنر X9b اشاره کرد.

گوشی آنر - کاماپرس

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر: قیمت مقرون به صرفه

اصلی‌ترین المان در خرید گوشی برای کاربرها، قیمت آن است که در بازار ایران به دلیل نوسانات ارزی،‌ شاهد افزایش قیمت گوشی‌های سایر برندها‌ مانند آیفون و سامسونگ هستیم. از عواملی که می‌تواند شما را برای خرید گوشی آنر ترغیب کند، قیمت مقرون به صرفه محصولات آن است که نسبت به سایر گوشی‌های بازار، با قیمت اقتصادی‌تری به فروش می‌رسند. حتی پرچم‌دارهای آنر نسبت به پرچم‌دارهای سایر برندها، قیمت ارزان‌‌تری دارند و از طرفی، سخت‌افزار قدرتمند و سرعت پردازشی قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌ٔدهند. آنر از همان سیاست شیائومی پیروی می‌کند و چون برندی نوپا نسبت به سایر برندها محسوب می‌شود؛ محصولات خود را با قیمت مقرون به صرفه‌ای روانه بازار می‌کند.

راز آسمان پایتخت

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر: سخت‌افزار قدرتمند

اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به گوشی‌های جدید آنر داشته باشیم، می‌بینیم که گوشی‌های این شرکت از پردازنده‌های قدرتمند، دوربین‌ها و نمایشگرهای باکیفیتی بهره می‌برند. به عنوان مثال، جدیدترین گوشی آنر یعنی گوشی Magic 5 Pro، در حال حاضر یکی از پرچم‌دارهای قدرتمند بازار محسوب می‌شود که دارای مشخصاتی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از نوع LTPO OLED، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، دوربین‌های سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است. گوشی‌های جدید آنر نسبت به رقبای خود، به دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار قوی، ارزش خرید بالایی دارند و از طرفی، شاهد عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی برای این گوشی‌ها پیش از گوشی‌های سایر برندها هستیم.

گوشی آنر - کاماپرس

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر: کیفیت ساخت بالا

آنر برای استحکام جایگاه خود در بازار موبایل، تمامی جوانب را در ساخت گوشی‌های خود در نظر گرفته است و به همین دلیل، شاهد کیفیت ساخت بالای محصولات این شرکت هستیم. گوشی‌های جدید آنر از جمله میان‌رده‌های آن، از کیفیت بالایی در متریال بهره می‌برند و دارای استحکام خوبی در مقابل ضربه و فشار هستند. همچنین آنر برخلاف‌ سال‌های گذشته، گواهی‌های امنیتی IP را برای گوشی‌های جدید خود ارائه کرده است که تضمین می‌کند محصولات این شرکت، ضد آب هستند و به راحتی می‌توانند با گوشی‌های سامسونگ و آیفون از نظر مقاومت رقابت کنند.

از طرفی در بسیاری از گوشی‌های جدید آنر، خبری از پلاستیک بی‌کیفیت نیست و محصولات آن با متریال باکیفیتی روانه بازار می‌شوند. به عنوان مثال، پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی، Magic 5 Pro از بدنه تمام شیشه‌ای بهره می‌برد و گوشی اقتصادی Honor X8a از سیلیکون مایع ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و با در دست گرفتن آن، حس استفاده از یک محصول پریمیوم به شما دست می‌‌دهد.

نقاط قوت گوشی‌های هوشمند آنر: گارانتی معتبر شرکتی

آنر از جمله برندهایی است که گوشی‌های خود را به صورت رسمی وارد بازار موبایل ایران می‌کند و محدودیت برای گوشی‌های آن نیست. به دلیل عرضه مستقیم و رسمی گوشی‌های آنر، می‌توان گوشی‌های این شرکت را با گارانتی معتبر خریداری کرد و خبری از واسطه‌گری نیست. همچنین جدیدترین گوشی‌های آنر در کمترین زمان وارد بازار موبایل ایران می‌شوند و می‌توان به تمامی محصولات آن با قیمت مناسبی دسترسی داشت.

‍ نقاط ضعف گوشی‌های هوشمند آنر

بدون شک هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند بی‌نقص نیستند و محصولات آنر هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. اصلی‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های شامل پایین بودن کیفیت دوربین‌ها نسبت به سایر رقبا، باتری غیرقابل تعویض، امنیت داده‌ها و طول عمر پایین هستند.

‍ نقاط ضعف گوشی‌های هوشمند آنر: پایین بودن کیفیت دوربین‌ها

آنر در سال‌‌های گذشته، توجه کمی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری گذاشت و به همین دلیل، بسیاری از کابرها از پایین بودن کیفیت دوربین‌ گوشی‌های آنر شاکی بودند. با این حال این شرکت در سال ۲۰۲۳، سنسورهای باکیفیت‌‌تری در پرچم‌دارهای خود استفاده کرد که عملکرد رضایت‌بخشی داشتند؛ اما به صورت قاطع نمی‌توان گفت که می‌توانند با دوربین گوشی‌های آیفون و سامسونگ رقابت کنند. البته انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴، این شرکت محصولات خود را با سنسورهای جدیدتر و باکیفیت‌تری تولید کند.

‍ نقاط ضعف گوشی‌های هوشمند آنر: ‌باتری غیرقابل تعویض

این موضوع شامل تمام گوشی‌های انر نمی‌شود؛ اما برخی از گوشی‌های این شرکت، دارای باتری غیرقابل تعویض بوده که باعث نارضایتی کاربرها شده است. این بدان معناست که در صورت خرابی یا ضعیف شدن باتری، امکان تعویض باتری وجود ندارد و باید گوشی را عوض کرد. البته ناگفته نماند که این موضوع در گوشی‌های جدید به صورت کامل حل شده و گزارش‌ها مربوط به گوشی‌های قدیمی آنر است.

گوشی آنر - کاماپرس

‍ نقاط ضعف گوشی‌های هوشمند آنر: امنیت داده‌ها

شرکت‌های سازنده‌های گوشی‌های هوشمند مانند آیفون و سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که کاربرها در صورت روشن کردن گوشی، از تمامی اطلاعت آن مانند شماره تلفن، عکس‌ها، مخاطبین، ایمیل‌ها و نرم‌افزارها در مقابل هکرها محافظت خواهد شد و هیچ کدام از داده‌های کاربرها ذخیره‌ نخواهد شد. از طرفی آنر در این مورد بیانیه‌ای رسمی ارائه نکرده است و تضمینی برای امنیت داده‌ها در مقابل حمله هکرها یا مفقود شدن گوشی وجود ندارد.

‍ نقاط ضعف گوشی‌های هوشمند آنر: طول عمر پایین

گوشی‌های آنر مانند گوشی‌های شیائومی پس از چند سال به دلیل استهلاک زیاد، دچار فرسودگی قطعات می‌شوند و گوشی مانند روزهای اول، قدرت پردازشی و سرعت عمل بالا را ندارد. این موضوع در بسیاری از گوشی‌های آنر مشاهده می‌شود و پس از دو الی سه سال، شاهد ضعیف شدن عملکرد پردازنده و کیفیت دوربین خواهید بود.

جمع‌بندی

در مجموع با توجه به تعاریف فوق، می‌توان گفت که آنر رقیب جدی برای برند شیائومی محسوب می‌شود و شاهد ظهور این برند با محصولات جدید و قدرتمند هستیم. همچنین از لحاظ کیفیتی، آنر فاصله خود را با سامسونگ و آیفون به حداقل رسانده است و استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و نمایشگرهای باکیفیت در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، خرید این گوشی‌ها برای افراد گیمر پیشنهاد مناسب‌تر و ارزان‌تری محسوب می‌شود. همچنین خرید گوشی‌های آنر به دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه برای کاربرهایی که بودجه محدودی دارند، گزینه مناسبی هستند و با خرید هر کدام از محصولات این برند، تا چند سال نیازی به گوشی جدید نخواهید داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز