با شیک ترین سوغات اصفهان آشنا شوید

سوغات اصفهان-کاماپرس

شهر اصفهان از دیرباز به داشتن هنرمندان زبردست و تولید صنایع دستی زیبا معروف بوده است. هنرِ هنرمندان اصفهانی در عصر صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و هم‌اکنون نیز این شهر به عنوان مهد هنر و صنایع دستی کشور، زبانزد عام و خاص است. خاتم‌کاری، فیروزه‌کوبی، منبت‌کاری، قلمزنی، مسگری و… تنها بخشی از شگفتی‌های هنری اصفهان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصولات خاتم‌کاری و فیروزه‌کوبی از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است و اغلب آنها ترجیح می‌دهند تا این صنایع دستی زیبا را به عنوان سوغات اصفهان برای عزیزان خود تهیه کنند. اما ویژگی‌های هر یک از این محصولات چیست؟ و چگونه می‌توان بهترین و زیباترین صنایع دستی اصفهان را تهیه کرد؟

خاتم‌کاری

قدمت هنر خاتم‌کاری به صدها سال قبل و به زمان حکومت صفوی برمی‌گردد. در آن زمان از خاتم‌کاری عمدتاً برای تزئین رحل‌های قرآن و درهای کاخ‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه، کاربرد این هنر بسیار گسترش پیدا کرده و ظروف پذیرایی فوق‌العاده‌ای با کمک خاتم‌کاری تولید می‌شود. پیدایش این هنر با کمی افسانه آمیخته شده و هم‌اکنون هم برخی از اساتید معتقدند که خاتم‌کاری معجزه حضرت ابراهیم (ع) است.

راز آسمان پایتخت

در هنر خاتم‌کاری، قسمت بیرونی اشیا با نقش‌های منظم و مثلثی شکل پوشیده می‌شود. در گذشته عمدتاً از استخوان شتر، گاو، عاج فیل و چوب برای این کار استفاده می‌شد. اما امروزه، خاتم‌کاری بر روی مفتول برنج و مس هم انجام می‌شود. در حال حاضر، خاتم‌کاری مسی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و بسیاری از افراد دوست دارند تا چنین محصولاتی را به عنوان سوغات اصفهان و یا تهیه هدیه برای آشنایان خریداری نمایند.

در حال حاضر، زیباترین و با کیفیت‌ترین محصولات مس و خاتم توسط شرکت صنایع دستی آقاجانی تولید می‌شود. این مجموعه علاوه بر داشتن نمایندگی‌های متعدد در سراسر کشور، تمامی محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق وبسایت صنایع دستی آقاجانی در معرض فروش می‌گذارد. ارسال رایگان و ضمانت بازگشت کالا تا 3 روز از جمله مزایای خرید از این مجموعه است.

فیروزه‌کوبی

هنر فیروزه‌کوبی نیز یکی از چشم‌نوازترین هنرهای نصف جهان به شمار می‌رود. در این هنر، استادان خبره از قطعات ریز فیروزه برای تزئین ظروف مسی، برنجی و یا نقره استفاده می‌کنند و به اصطلاح آنها را بر روی ظرف مورد نظر می‌کوبند. در طی این فرآیند، قطعات فیروزه مانند طرح موزاییک بر روی ظرف حک می‌شوند. به طور کلی، استفاده از سنگ‌های فیروزه ریزتر باعث می‌شود تا محصول نهایی از نظر ارزش و بها در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. همچنین، در هنر فیروزه‌کوبی باید قطعات بین سنگ‌های فیروزه بسیار کم باشد و رنگ چسب در کار مشخص نشود.

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، فیروزه‌کوبی محصولات آقاجانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و هیچ نقصی در آنها دیده نمی‌شود. یکی دیگر از افتخارات شرکت صنایع دستی آقاجانی داشتن بزرگترین خط تولید محصولات فیروزه‌کوبی در خاورمیانه است. به علاوه، این مجموعه دارای اولین نشان استاندارد در زمینه تولید بوده و این مسئله، نشانگر کیفیت فنی بالای محصولات آقاجانی است. لازم به ذکر است که کلیه محصولات فیروزه‌کوبی با ضمانت‌نامه کتبی معتبر 10 ساله با هدف تضمین کیفیت و اصالت کالا به مشتریان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

مرتبط با : صنایع دستی آقاجانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “با شیک ترین سوغات اصفهان آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز