با  سایپا نیو سدان بیشتر آشنا شوید

سدان‌های کلاس B سایپا تاکنون سهم زیادی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. ساینا و تیبا هم دو محصولی هستند که در این کلاس وارد بازار شده‌اند. با این وحود، سایپا دیگر قصد تکرار تجربه پراید را ندارد و نمی‌خواهد یک محصول تکراری را سال‌ها روی خط تولید نگه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از این رو بنابر این اعلام سایپا، پروژه جانشین ساینا با نام نیوسدان روی کار آمده است.

در زمینه خودرو بخوانید:

خبرها حاکی از آن است که این خودروی جدید، روی پلتفرم ساینا توسعه داده شده است اما از لحاظ ظاهری با آن متفاوت است؛ یک فیس لیفت اساسی!

راز آسمان پایتخت

احتمالا این خودرو به امکاناتی چون روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور عقب، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، کیلومترشمار دیجیتال، کروز کنترل، سانروف و استارت دکمه‌ای مجهز خواهد شد. همچنین گیربکس آن اتوماتیک خواهد بود و بدین ترتیب، قیمتی کمتر از 250 میلیون تومان از آن انتظار نمی‌رود.

احتمال می‌رود سایپا نیو سدان نیز به موتور M15 سایپا با توربوشارژ مجهز شود. این پیشرانه 1.5 لیتری در شاهین هم به کار رفته است و با مصرف سوخت پایینی که دارد، محصولات اقتصادی سایپا را پشتیبانی می‌کند. این پیشرانه قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

شنیده‌ها بر این اساس‌ است که سایپا نیوسدان را بعد از گذشت شش ماه از تولید انبوه سایپا اطلس، تولید می‌کند. سایپا اطلس در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه می‌شود، پس با این حساب در اواسط سال ۱۴۰۲ شاهد رونمایی از سایپا نیو سدان خواهیم بود که در سال 1403 روانه بازار می‌شود.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز