بانک رسالت ریسک غیرمنطقی به سپرده گذاران خود تحمیل می‌کند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

گزارشی از بانک قرض الحسنه رسالت در رسانه ها منعکس شده که این شائبه را ایجاد می کند که این بانک در حال حاضر از نسبت کفایت سرمایه قانونی برخوردار نیست و در نتیجه ریسک غیرمنطقی به سپرده گذاران خود منتقل می کند.

به گزارش کاماپرس، بانک قرض الحسنه رسالت یکی از دو بانکی است (بانک دیگر بانک قرض الحسنه مهر ایران است) که به صورت تخصصی در زمینه اجرای سنت حسنه قرض الحسنه فعالیت می کند و به همین دلیل مورد استقبال خوب اقشار مختلف قرار گرفته است.

این بانک با تسهیلات قرض الحسنه ای که در اختیار متقاضیان قرار می دهد خوشنامی و اعتبار خوبی در زمان به نسبت کوتاه فعالیت خود – نسبت به سایر بانک ها – کسب کرده است .

اخیرا نود اقتصادی با انتشار گزارشی مدعی شده است که یکی از پارامترهای مهم در عملکرد بانک ها یعنی نسبت کفایت سرمایه در بانک قرض الحسنه رسالت منفی شده است.

«نود اقتصادی» نوشته است: درحالی که براساس قوانین بانک مرکزی ایران، ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻧﺴﺒﺖ ﻛﻔﺎﻳﺖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺑﺮﺍی تمام ﺑانک‌ها ﻭ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭی کشور حدود ٨ ﺩﺭﺻﺪ ﺗﻌﻴﻴﻦ شده، با این حال در پایان ۶ماهه امسال این متغیر در بانک قرض‌الحسنه رسالت به منفی ۳۳/. کاهش یافته است.

راز آسمان پایتخت

به نوشته این سایت، عنوان کفایت سرمایه بدین مفهوم است که بانک‌ها باید سرمایه کافی برای پوشش دادن ریسک ناشی از فعالیت‌های خود را داشته و مراقب باشند که آسیب‌های وارده به سپرده‌گذاران منتقل نشود.

اکنون این سوال مطرح است که با توجه به منفی شدن نسبت کفایت سرمایه بانک رسالت آیا این بانک ریسک غیراصولی به سپرده گذاران تحمیل می‌کند؟

سند منتشر شده از عملکرد مالی بانک رسالت توسط نود اقتصادی را در زیر مشاهده می کنید:

مرتبط با : بانک قرض الحسنه رسالت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز