بالا رفتن نرخ طلا و سکه و زودگذر بودن این رشد!

لست سکند

این روزها نوسانات زیادی در بازار طلا اتفاق می‌افتد که البته عجیب هم به نظر نمی‌آید. چون نرخ طلا تحت تاثیر صعود و نزول قیمتی بازارهای موثر بر آن قرار دارد. تغییر قیمتی در بازارهای اثرگذار هر چند کم هم باشد، باعث جوسازی و رفتارهای هیجانی از سمت دلالان بازار داخلی طلا و سکه می‌شود. به دنبال اتفاقات این چنینی انتظارات تورمی معامله گران هم افزایشی شده و صعود قیمتی طلا و سکه را، هر چند موقتی، رقم می‌زند. در حال حاضر همین اتفاق باعث شده تا قیمت هر گرم طلای 18 عیار به مرز یک میلیون و 170 هزار تومانی برسد و نرخ سکه امامی هم در محدوده 12 میلیون و 105 هزار تومانی قرار بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا و سکه به شوک اساسی برای کاهش زیاد نیاز دارد که در صورت ثبات و کاهشی شدن نرخ دلار این اتفاق دور از ذهن نیست. سکه برای رسیدن به کانال‌های قیمتی بالاتر از 12 میلیون و 200 هزار تومانی، به حمایت دلار 27 هزار تومانی نیاز دارد. در صورتی هم سکه به بالاتر از نرخ کنونی خود جهش خواهد کرد که دلار در شیب صعودی بسیار قوی قرار بگیرد. هر چند که قیمت اونس هم اهرم فشار مهمی در بازار داخلی طلا و سکه محسوب می‌شود، ولی به اندازه نرخ دلار قدرت قدرت اثرگذاری بر این بازار را ندارد.

راز آسمان پایتخت

حجم پایین معاملات باعث کاهش قیمت سکه می‌شود

به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، به نظر نمی‌رسد پیش بینی‌ها درباره افزایش نرخ اونس، چندان روی قیمت طلا موثر باشد. تا زمانی که نرخ دلار در مسیر نزولی حرکت کند و داد و ستد این بازار افزایشی نشود، باید انتظار نزول قیمت سکه را داشت. شرایط کنونی بازار طلا و سکه نشانگر این است که معامله گران بیشتر از هر زمانی جانب احتیاط را در پیش گرفته‌اند و همین امر تاثیرات زیادی در کاهش قیمت سکه خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز