بازار سیاه اجاره رحم و فروش تخمک زنان مطلقه

لست سکند

ناباروری برخی از زوج ها، بازار سیاه اجاره رحم و فروش تخمک را رواج داده و زنان مطلقه فقیر در این بازار ضمن آن که پولی به دست می آورند با انواع رنج ها و آسیب های جسمی و روانی دست به گریبان هستند.

به گزارش کاماپرس، خرید و فروش تخمک و اجاره رحم بخشی از واقعیت های اقشاری از جامعه است که از موضوع ناباروری رنج می برند یا این مساله را به موضوعی برای کسب درآمد تبدیل کرده اند. این واقعیت ها اغلب شیرین نیستند و اگر زنانی که به فروش تخمک یا اجاره رحم خود تن می دهند را زیر ذره بین قرار دهیم بسیاری از آنها از روی ناچاری به دلیل فقر و نداشتن پشتوانه مالی و از هم گسیختن رابطه زناشویی و طلاق به بازار سیاه اجاره رحم و فروش تخمک روی می آورند یا طعمه دلالان این بازار می شوند.

خانم مطلقه برای صیغه بارداری نیازمندیم!

روزنامه شرق در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است: اهدای تخمک زیر 30 سال قدبلند و سفید و چشم‌رنگی از حوالی شیراز نیازمندیم. اهدای تخمک سبزه‌رو و بانمک از تهران اعلام آمادگی کردند. رحم اجاره‌ای مطلقه و دارای سابقه بارداری موفقیت‌آمیز از ارومیه نیازمندیم. خانم مطلقه برای صیغه بارداری همراه با حقوق مکفی و محل زندگی در خراسان نیازمندیم.

اینها بخشی از آگهی‌های بازار مکاره اینستاگرامی زنانی است که یا تخمک می‌فروشند یا رحم اجاره می‌دهند یا ازدواج موقت می‌کنند تا باردار شوند و بعد از 9 ماه بچه را به خانواده در آرزوی بچه‌ای بدهند و خداحافظی کنند. زنانی که بیش از 90 درصدشان از طبقه محروم و فرودست هستند و رنجی را متحمل می‌شوند؛ برای آنکه بتوانند پول به دست آورند. زنانی نهایتا 34ساله که اکثرشان سابقه زندگی شکست‌خورده دارند و به واسطه پیشنهاد‌هایی از سوی دلالانی که آنها را به خانواده در آرزوی فرزند متصل می‌کنند، عضوی از بدن‌شان را اجاره می‌دهند یا می‌فروشند که زندگی‌بخش است.

راز آسمان پایتخت

انگیزه مالی حرف اول و آخر در بازار سیاه اجاره رحم و فروش تخمک

در بخش دیگری از گزارش شرق می خوانیم: خانم اسدی کارش واسطه‌گری میان زنان نابارور و کسانی است که از طریق اهدای تخمک و مادر جایگزین شدن روزگار می‌گذرانند. او درباره اینکه بیشتر زنانی که تن به اهدای تخمک و مادر جایگزین‌ شدن می‌دهند، چه کسانی هستند، می‌گوید: «به جز موارد بسیار محدودی مادر میانجی و تخمک اهدایی (رحم جایگزین یا رحم اهدایی) که از دوستان بسیار نزدیک هستند یا خانمی است از اقوام که حاضر به کمک و جایگزینی رحم‌شان و اهدای تخمک می‌شود، عموما خانم‌هایی که داوطلب اهدای رحم یا تخمک هستند، از طبقه نیازمند جامعه‌اند. من با وجود بیش از 10 سال فعالیت در این حوزه به‌عنوان لیدر چنین پروژه‌هایی هنوز شاهد حتی یک مورد اهدای رحم یا تخمک با انگیزه‌ای جز نیاز مالی نبوده‌ام». او در پاسخ به این سؤال که هر مادری چند بار می‌تواند مادر میانجی شود یا تخمک اجاره دهد، نیز می‌گوید: «این سؤال بستگی کامل به شخص اهداکننده رحم یا تخمک دارد؛ مثل دیگر موارد پزشکی سن، وزن، میزان سلامت، بنیه عمومی و… داوطلب است که تعداد دفعات اهدا و فاصله بین دو اهدا را با تشخیص پزشک تعیین می‌کند؛ اما شاید بتوان گفت عموما اهدا برای چند بار با فواصل چندین‌ماهه برای تخمک و چندساله برای رحم امکان‌پذیر است.

 35 میلیون پیش پرداخت + ماهیانه 700 هزار تومان ؛ نرخ معمول رحم اجاره ای

گزارش نویس روزنامه شرق در ادامه این گزارش با اجاره دهندگان رحم به گفتگو نشسته و نوشته است؛ فرح متولد سال 75، متولد اهواز و حالا ساکن رباط‌کریم است. او حالا هفتمین ماه از دوران بارداری جنین دیگری را می‌گذراند. سبزه‌رو و بچه‌سال است. فرح اولین‌بار است که مادر جایگزین شده، اما تا به حال چهار مرتبه اهدای تخمک انجام داده است. او به «شرق» می‌گوید: «از طریق یکی از دوستام به واسطه معرفی شدم. این‌طوری می‌تونم زندگیم رو بگذرونم. من 23‌سالمه و 16‌سالگی ازدواج کردم و حالا یک پسر هفت‌ساله دارم که از یک‌سالگی ندیدمش. از شوهرم جدا شدم و بعد با برادر 16‌ساله‌ام اومدم تهران. زندگی خیلی سخته، خیلی سخت… . برای اینکه مجبور به یک‌سری کارها نشم، تن دادم به این کار». ‌فرح می‌گوید که خانواده‌ای که او جنین‌شان را حمل می‌کند، آمریکا زندگی می‌کنند و گاهی با خانم خانواده آنلاین حرف می‌زند. فرح می‌گوید: «من 35 میلیون گرفتم ماهی 700 هزار تومان هم نفقه می‌گیرم. اما خانم آدم خوبیه. مثلا ما یخچال نداشتیم، ‌ماه پیش برامون یخچال خرید. بچه‌شون پسره و فکر کنم خیلی منتظرشن…». الان داری یک پسر را که مال خودت نیست در شکمت پرورش می‌دهی؟ این را من می‌پرسم و فرح می‌گوید: « گشنگی نکشیدی که عشق و عاشقی یادت بره. من فقط امانت‌دار بچه مردمم.

صیغه های بارداری با قرارداد!

به نوشته روزنامه شرق این تنها مدل از بازار مکاره بچه‌دارشدن نیست. زنان زیادی صیغه بارداری می‌شوند. مردانی که حاضر نیستند فرزندشان در رحم بیگانه‌ای جا خوش کند، ‌همسرشان را راضی می‌کنند برای‌شان کسی را صیغه کند و بعد از بارداری و به‌دنیاآمدن بچه، رها کند و برود. زنانی که تعدادشان کم نیست و بعد از جدایی فرزندشان با بحران‌های جدی مواجه شده‌اند. عاطفه 28‌ساله یکی از آنهاست و حالا مراحل دادگاهی و درخواست دیدار با فرزندش را می‌گذراند. او می‌گوید: «ماها قرارداد امضا می‌کنیم و چیزی دستمون نیست. ولی اینا من رو گول زدن. مرد نامرد، با من رابطه عاطفی برقرار کرد. هی می‌گفت این بچه من و توئه؛ ‌گفت زنش رو طلاق می‌ده و با هم زندگی می‌کنیم. ولی بعد زایمان وقتی به هوش اومدم، من رو گذاشته بودن و رفته بودن… حتی نذاشتن یک بار بچه‌م رو بغل کنم … .

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز