دلایل اهمیت خرید از بازار آهن

لست سکند

آهن آلات و مقاطع فولادی در صنایع زیادی از جمله معادن، خودروسازی، کشتی سازی، پزشکی، غذا و دارو کاربرد دارند و به همین دلیل مورد نیاز تمام کشورهای جهان هستند و دولت‌ها برای گسترش هرچه بیشتر آن تلاش می‌کنند. در واقع همیشه و در همه زمان‌ها، بازار آهن و فولاد تمامی کشورها داغ است و این بخش همواره مخاطب و مشتری دارد.

به گزارش کاماپرس، توسعه و رشد اقتصادی هر صنعتی به عوامل مختلفی وابسته است، اما اگر بخش آهن و فولاد هر کشوری در مدار رشد و توسعه باشد، احتمالا بر گسترش سایر صنایع آن نیز اثر خواهد گذاشت. آینده بازار آهن و فولاد و صادرات آن به یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در اقتصاد کشورها تبدیل شده است. این بخش از لحاظ ارزآوری نیز حائز اهمیت بوده و بازار مالی آن برای تمامی کشورهای دنیا مهم تلقی می‌شود.

در این گزارش عوامل اثرگذار بر قیمت آهن بررسی شده است.

عوامل اثرگذار بر قیمت آهن

با توجه به اهمیت آهن برای کشورهای مختلف، قیمت گذاری آن نیز مهم است. عوامل مختلفی بر تعیین قیمت‌ها در بازار آهن موثر است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

اولین مورد، میزان عرضه و تقاضا برای این محصول است. عرضه و تقاضا مستقیما بر آینده و صادرات آهن نقش دارد و هر چه تولید و عرضه آهن در سطح جهانی بیشتر شود، نرخ آن کم­تر می‌شود؛ اما در صورت کاهش عرضه و تقاضا، نرخ این محصول افزایش پیدا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

صنایعی مانند خودروسازی، پتروشیمی و حتی داروسازی رو به گسترش است و از آنجایی که این صنایع به آهن آلات وابسته هستند، بنابراین تقاضا برای این محصول رو به افزایش خواهد رفت و همین موارد سبب تغییرات نرخ این محصولات خواهد شد.

دوره‌های زمانی و فصول مختلف نیز به شدت بر آینده بازار آهن و صادرات این محصول موثر است. تعطیلات، تغییر فصل و شرایط آب و هوا بر تولید و فرآوری این محصولات و نرخ نهایی آن اثر دارد. به عنوان مثال در زمستان به دلیل برودت هوا و شرایط خاصی که وجود دارد، مقدار ساخت و ساز رو به کاهش می‌رود که همین موضوع روی نرخ آهن آلات اثر می­‌گذارد.

نوسانات ارزی به شدت روی نرخ آهن آلات موثر است. این روزها که نرخ دلار به شدت در حال رشد و ارزش پول ایران در مقابل این ارز در حال ریزش است، هزینه واردات مواد اولیه تولید این محصولات نیز رشد صعودی دارد؛ همین موضوع سبب می‌شود که قیمت تمام شده آهن آلات به شدت بالا برود.

در بازار آهن چه محصولاتی ارائه می‌شود؟

برخی تصور می­کنند که در بازار آهن تنها محصولات آهنی عرضه و فروخته می‌شود؛ در حالی که این طور نیست. در این بازار علاوه بر آهن آلات و تیرآهن‌های معمول، انواع محصولات فرآوری شده اعم از ورق‌های آهنی، پروفیل، فنس و امثال آن فروخته می‌شود که تمام این محصولات در بازار آهن قابل سفارشی سازی و تولید در ابعاد مختلف است.

آهن از کجا بخریم؟

مجموعه «آهن ملت» با 15 سال سابقه و تجربه در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، انواع خدمات مربوط به بازار آهن اعم از ارائه قیمت دقیق و لحظه‌ای انواع آهن و محصولات آهنی، خرید و فروش آهن آلات و ارسال سفارشات را انجام می‌دهد. فروش انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی، انواع مقاطع فولادی به صورت خرده یا عمده، برش، خم، پانچ و ورق، فروش به صورت نقدی و اعتباری، ارائه خدمات حضوری در تهران، ارسال کالا به تمام نقاط ایران، همکاری با کلیه شرکت‌ها و تولیدکنندگان و ارائه راهنمایی و مشاوره رایگان توسط کارشناسان از جمله خدمات این مجموعه است.

علاقه‌­مندان برای استفاده از خدمات آهن ملت و خرید آهن می­‌توانند به وبسایت https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز