اگر اینستاگرام فیلتر شود چند نفر بیکار می‌شوند؟

بازجویی وزیر ارتباطات به دلیل عمل نکردن به دستور فیلتر اینستاگرام، خیلی از کسانی را که در فضای مجازی امرار معاش می کنند، نگران کرده است.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد حدود یک میلیون نفر از طریق اینستاگرام امرار معاش می کنند. بیشتر این افراد بعد از شیوع بیماری کرونا و محدودیتها و تعطیلی مغازه ها به فعالیت در اینستاگرام روی آوردند.

از کارهای خرد و کوچک مثل درست کردن دستبند و گردنبند ، نقاشی روی کیف و کفش، سفارش دوخت لباس بچه زیر قیمت بازار و فروش روسری و شال و مانتو و لباس مجلسی گرفته تا کسب و کارهای بزرگ تر مثل فروش آپارتمان و ویلا و خودرو و موتورهای لوکس و حتی طلا و جواهر.

کسب وکارهایی که به دلیل بیماری کرونا و محدودیتهای بعد از آن فعالیت فیزیکی‌شان تعطیل شده بود، با رونق دادن به صفحه مجازی‌شان توانستند کمی از ضرر و زیانی که به کارشان وارد شده بود جلوگیری کنند.

اما حالا زمزمه های فیلتر اینستاگرام خیلی از کسانی را که در این فضا مشغول کسب و کار هستند، نگران کرده است. یعنی حدود یک میلیون نفر نگران فیلتر شدن اینستاگرام و البته از دست دادن کسب و کارهایشان هستند.

راز آسمان پایتخت

آنها می‌پرسند که در صورت فیلتر اینستاگرام و در شرایطی که اقتصاد به علت شیوع کرونا، دچار رکود شده برای امرار معاش خود چه کاری باید انجام بدهند؟

رتبه دوم کسب و کارهای مجازی در اینستاگرام

به گفته امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات، جایگاه صفحات کسب‌وکار در حال افزایش است به نحوی که بیش از ۲۸ درصد از صفحات مربوط به کسب‌وکار هستند.

ناظمی در این باره به ایرنا می گوید:« سهم فروشگاه‌های مجازی که به عرضه مستقیم محصول و خدمت می‌پردازند به ۱۱.۷ درصد رسیده است و در جایگاه دوم، بعد از مسائل مربوط به سبک زندگی قرار گرفته‌اند. در کنار آن‌ها ۱۷.۷ درصد از صفحات نیز مربوط به کسب‌وکارهای فردی هستند که معمولا بازاریابی خدمات یا محصولات خود را عرضه می‌کنند.»

۱۱۵ هزار کسب و کار اینستاگرامی

ناظمی درباره تعداد صفحاتی که کسب وکارها در اینستاگرام دارند می گوید:« اکنون در اینستاگرام ۴۰۰ هزار صفحه ایرانی با بیش از پنج هزار دنبال‌کننده وجود دارد که در مجموع ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ صفحه از این صفحات مربوط به کسب‌وکارها است. علاوه بر آن نزدیک به ۴۷ هزار فروشگاه روی اینستاگرام فعال است. فروشگاه‌هایی که به فروش کیک، غذای خانگی، صنایع دستی، پوشاک و… می‌پردازند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز