تلاش ایرانسل برای ارتقای صنعت گیم

لست سکند

با اینکه تلاش‌ها برای دستیابی به فناوری 6G آغاز شده است اما اینترنت 5G هنوز برای بسیاری از کاربران اینترنت در دسترس نیست. در ایران نیز کابران برخی اپراتورها توانسته‌اند سرعت دریافت اطلاعات آنلاین با سرعت یک و نیم گیگ بر ثانیه را تجربه کنند. اولین سایت 5G در ایران، توسط ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات در اسفندماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد.

به گزارش کاماپرس، با این فناوری ارتباطی، می‌توان بسیاری از حوزه‌ها را بسط و گسترش داد؛ یکی از این بخش‌ها، صنعت گیم در کشور است. ایرانسل روز پنجم خردادماه میزبان فعالان صنعت گیم بود تا ظرفیت‌های شبکه 5G را در توسعه صنعت گیم ایران تشریح کند.

همکاری ایرانسل با صنعت گیم

به گفته باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل، نتایج مطالعات نشان می‌دهند که شیوع ویروس کرونا باعث رشد ۷۰ درصدی درآمد فروش بازی‌های موبایلی در بازار شده است. با توجه به آمار ۳۰ میلیونی جمعیت جوان کشور، سهم صنعت گیم ۱۰ تا ۲۰ درصد بازار ایران را تشکیل می‌دهد و استقبال از این صنعت، مسئولان را به فکر طراحی و توسعه بازی‌ها، تعیین مدل‌های درآمدی، گسترش مراکز تخصصی و … سوق داده است.

صمدی با تاکید بر لزوم اهمیت به این صنعت و تلاش شرکت ایرانسل در جهت توسعه آن، از آمادگی این مجموعه برای حمایت از این صنعت خبر داد. به عقیده صمدی، تعداد زیادی از جمعیت ۴۰ میلیون نفری کاربران ایرانسل زیر ۴۰ سال هستند و از آنجا که جامعه مخاطب صنعت گیم نیز در همین گروه هستند، همکاری ایرانسل و این صنعت نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

بنا بر گفته‌های معاون دیجیتال ایرانسل، تکنولوژی 5G با سرعت بالا و پینگ کمتر، برای بازی‌های آنلاین بسیار مهم است. احتمالا شبکه 5G در ابتدای مسیر به صورت نقطه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پوشش سراسری نخواهد داشت، به همین دلیل، تعامل اپراتور ایرانسل با بازی‌سازها بیشتر خواهد شد.  ایرانسل از صنعت گیم می‌خواهد تا موارد کاربری که می‌تواند سبب تحول شود، را به این مجموعه معرفی کند.

بر اساس این خبر، گروه ام‌تی‌ان برای سرمایه‌گذاری در حوزه بازی تمایل دارد و با توجه به دسترسی این گروه به بازی‌های بین‌المللی، طبیعی است که بازار متفاوت‌تری داشته باشند. با این حال اپراتور ایرانسل مایل است از ایران، سرویس‌ها، محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی را ارائه دهد. از طرفی پیشرفت در بازار ایران نسبت به بعضی کشورهای آفریقایی بیشتر است. اپراتور ایرانسل همیشه با این گروه در زمینه انتقال تجربه و دانش همکاری داشته است.

گروه‌ ام‌تی‌ان، یک شرکت ارتباطات همراه چندملیتی است که در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد، و در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد.

فعال شدن پیامک شارژ اضطراری

ایرانسل اخیرا امکان شارژ اضطراری از طریق ارسال پیامک را راه‌اندازه کرده است. پیش از فعال شدن این طرح، مشترکان ایرانسل مجبور بودند برای دریافت شارژ اضطراری، با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۸۱۵ مربع، از این امکان بهره‌مند شوند. در حال حاضر، کاربران می‌توانند تا سقف ۱۰۰ هزارتومان، به شماره رایگان ۸۱۵ پیامک ارسال کرده و به همان مقدار، شارژ دریافت کنند. لازم به ذکر است که هزینه شارژ اضطراری، هنگام شارژ بعدی اعتبار حساب، به صورت خودکار پرداخت خواهد شد. علاوه بر مبلغ شارژ اضطراری، به ازای هر ۵۰۰ تومان، ۵۰ تومان کارمزد نیز با اولین شارژ از حساب مشترک کسر می‌شود.

مرتبط با : ایرانسل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز