امنیت اینترنتی؛ دستگاه‌هایی که نگهبان 24 ساعته شما هستند

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، انسان ها به دنبال راه حل همه نیازهای خود در تولیدات فناوری و در دنیای اینترنت می باشند. امنیت نیز یکی از نیازهای اولیه و مهم بشر است که برای برقراری آن تلاش های بسیاری کرده است. وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، دوربین مداربسته اولین چیزی است که به ذهن ما خطور می کند. ترکیب دوربین مداربسته و فضای اینترنت، یکی از به روزترین تکنولوژی ها در زمینه نظارت تصویری می باشد که در حال گسترش در میان مخاطبان دوربین مداربسته است.

به گزارش کاماپرس، در این مقاله به بررسی دوربین بی سیم مداربسته و مزایا و معایب آن می پردازیم و هم چنین قیمت این دستگاه ها و خرید آن را بررسی می کنیم.

بسیاری از مردم خرید دوربین‌های نظارتی بی‌سیم را به جای دوربین‌های سیمی و تحت شبکه ترجیح می دهند؛ زیرا نه تنها ظاهر بهتری دارند، بلکه نوید کارایی بیشتر و قابلیت‌های مدرن‌تر، از جمله ویژگی‌های استفاده از Wi-Fi و یکپارچه‌سازی ساده خانه و محل کارهوشمند را می‌دهند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به فناوری دوربین های بی سیم علاقه دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید تا درباره این تجهیزات پرکاربرد بیشتر بدانیم.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته بدون سیم

دوربین های بی سیم چگونه کار می کنند؟ آیا آنها بدون اینترنت هم کار می کنند؟ و مهم تر از همه، آیا این دوربین ها در واقع بهتر از دوربین هایی هستند که با کابل کار می کنند؟ در ادامه به آشنایی با نحوه عملکرد دوربین های بی سیم می پردازیم. دوربین های WIFI با انتقال تصویر و صدا از طریق امواج رادیویی کار می کنند. داده‌هایی که آنها می‌گیرند، به یک گیرنده ارسال می‌شود که می‌تواند یک رایانه یا یک برنامه در یک دستگاه هوشمند باشد، جایی که داده‌ها در دیسک یا در فضای ابری ذخیره می‌شوند و معمولاً از طریق همان دستگاه قابل دسترسی هستند.

خصوصیت مهم و برجسته دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، عدم نیاز به کابل برای راه اندازی آن می باشد که این ویژگی، برتری زیادی به این دوربین ها داده است. به زبان ساده، چیزی که آنها را با عنوان دوربین بدون سیم معرفی می کند، این است که برای انتقال اطلاعات به سیم و یا کابل نیاز ندارند. همان طور که گفته شد، از استفاده از سیم ها و کابل های اضافی جلوگیری می کند و این مساله در بسیاری از مواقع، می تواند مزیت بزرگی برای این دوربین ها باشد.

راز آسمان پایتخت

دوربین های امنیتی بیسیم، معمولا به دو نوع دوربین های امنیتی بدون سیم با باتری یا دوربین خورشیدی و دوربین های امنیتی بی سیم متصل به برق تقسیم بندی می شوند. انتقال ویدیوی هر دو نوع دوربین، کاملاً بدون نیاز به سیم یا کابل می باشد. بزرگترین تفاوت آنها در نحوه تامین برق است. دوربین‌های امنیتی با باتری یا انرژی خورشیدی، از باتری یا پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌کنند که نیاز به کابل برای شارژ یا تامین برق را حذف می کند. این نوع دوربین های امنیتی، قابل حمل ترین و آسان ترین دوربین های امنیتی هوشمند خانگی هستند. درست همانند دوربین های امنیتی نظارت سیمی، دوربین های امنیتی بی سیم مسکونی و تجاری، نقاط قوت و معایب خود را دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مزایا و معایب دوربین هایی که بدون سیم کار می کنند!

حال که با ماهیت دوربین بی سیم و نحوه عملکرد این دستگاه ها آشنا شدیم، مزایا و معایب این دوربین ها را بررسی می کنیم تا در مورد انتخاب این دوربین ها برای فضای کار و یا زندگی خود بهتر تصمیم بگیریم. همان طور که گفتیم صرفه جویی در مصرف سیم، مهم ترین مزیت این دوربین ها می باشد که برای بسیاری از افراد، ویژگی جذابی محسوب می شود. علاوه بر آن در مکان هایی که سیم کشی دشوار است، این دوربین ها راه حل منطقی برقراری امنیت می باشند. در جدول زیر برخی از مهم ترین مزایا و معایب دوربین های مداربسته بدون نیاز به سیم را ذکر کردیم.

دوربین بی سیم-کاماپرس

امکان نظارت از راه دور، زنگ اعلان هشدار و سبک بودن، از دیگر ویژگی های دوربین بی سیم می باشد که در فراگیر شدن این دستگاه ها در میان مردم موثر بوده است. افراد زیادی به دلیل قابلیت های منحصر به فرد این دوربین ها از مزایای آن برای امنیت هوشمند خانه و فضای کار خود بهره می برند.

مقایسه دوربین بی سیم و سایر دوربین های تحت شبکه

امنیت همیشه یک موضوع پرطرفدار در میان مردم بوده است و نظارت تصویری در خانه یا شرکت ها به دلیل مسائل امنیتی به طور فزاینده ای در همه جا در حال گسترش است. دوربین‌های IP می‌توانند راه ‌حل‌ های مناسبی را برای کاربران فراهم کنند تا بر مناطق مشخص‌شده‌ای که نیاز دارند، نظارت کنند. به طور کلی، دو نوع سیستم امنیتی ویدیویی وجود دارد؛ سیستم دوربین امنیتی سیمی و سیستم دوربین امنیتی بدون کابل. چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد؟ در ادامه به مقایسه ویژگی های دوربین بی سیم و سایر دوربین های تحت شبکه می پردازیم.

سیستم امنیتی دوربین سیم دار به عنوان راه حل سنتی نظارت تصویری در نظر گرفته می شود. همان طور که از نام آن پیداست، این سیستم برای برق، اتصال به اینترنت و انتقال ویدئو به کابل نیاز دارد. دوربین های سیمی، سیگنال های تصویری و صوتی را از طریق یک کابل به سیستم مدیریت مرکزی انتقال می دهند. با معرفی فناوری Power-over-Ethernet (PoE)، هم برق و هم اتصال به اینترنت با یک کابل واحد محقق می شود. دوربین های بدون سیم تحت شبکه، قابلیت های بسیار متفاوتی با سایر دوربین های پروتکل اینترنت دارند که آنها را متمایز می کند. ویژگی اصلی، عدم نیاز به کابل برای اتصال به منبع تغذیه و هم چنین کابل هایی برای اتصال به دستگاه ذخیزه فایل می باشد؛ اما در سایر دوربین های تحت شبکه برای ضبط تصاویر نیاز به اتصال دوربین به دستگاه NVR از طریق کابل می باشد.

نصب دوربین هایی که به سیم نیاز ندارند، بسیار آسان تر از سایر دوربین ها می باشد که این مساله یک مزیت مهم به خصوص برای امنیت خانگی محسوب می شود. هم چنین این دستگاه ها، انعطاف پذیری بیشتری برای محل نصب دارند و در همه فضاهای کار و یا فضاهای مسکونی مورد کاربرد هستند.

3 نمونه از بهترین برندهای دوربین مداربستهWireless

حس امنیت و انعطاف پذیری ای که این دوربین ها به مخاطبان خود می دهند، موجب شده است که افراد زیادی خواهان نصب این دستگاه ها در خانه و یا فضای کار خود باشند. دوربین‌های امنیتی بدون سیم، تا چند دهه پیش رواج زیادی نداشتند و عملا فعالیت یک دوربین بدون کابل و سیم، غیر ممکن به نظر می رسید؛ اما اکنون، این دوربین ها همه جا هستند. در تلاش برای یافتن بهترین دوربین‌های امنیتی، به دوربین های وایرلس برخورد می کنیم؛ بنابراین اگر دوربین های بدون سیم مورد علاقه شما هستند و قصد خرید این دستگاه ها را دارید، درادامه با معرفی برترین برندهای این دوربین ها همراه باشید. هم چنین با مراجعه به وب سایت های معتبر دوربین مداربسته مانند دوربین مارکت می توانید مدل های بیشتری از دوربین های بی سیم را مشاهده کرده و یا با تماس با کارشناسان این مجموعه، خرید خود را انجام دهید.

  • شیائومی BabyCam

برند شیائومی یکی از بزرگترین برندهای تولید دوربین های امنیتی در جهان می باشد که سهم عمده ای از بازار تجهیزات امنیتی را به خود اختصاص داده است. دوربین BabyCam شیائومی، از برترین نمونه های دوربین های بدون نیاز به سیم در جهان می باشد که به دلیل قیمت مناسب و امکانات خاصی که ارائه می دهد، بسیار معروف است. اتصال به اینترنت، امکان استفاده از فضای ابری برای ذخیره تصاویر، قابلیت چرخش در زاویه های عمودی و افقی، امکان مکالمه و انتقال صدای دو طرفه، نظارت از راه دور از طریق تلفن همراه، کیفیت بالای تصاویر، سبک بودن و انعطاف پذیری در نصب، از ویژگی های دوربین شیائومی می باشد که آن را از سایر رقبا متمایز کرده است.

  • دوربین لانگسی

برد بالای دوربین مداربسته وای فای لانگسی یکی از مواردی است که این دوربین را به گزینه اول بسیاری از افراد تبدیل کرده است. عدم نیاز به کابل برای اتصال به دستگاه ذخیره تصاویر NVR، کیفیت تصویر بسیار بالا، فناوری دید در شب، پشتیبانی 300 متری امواج، اتصال به گوشی موبایل و رایانه و نصب آسان، از جمله ویژگی های برجسته دوربین لانگسی می باشد. دوربین وای فای لانگسی، سیگنال تصویری و صوتی را بدون نیاز به کابل شبکه از طریق باند رادیویی به گیرنده دوربین منتقل می کند. دوربین وای فای Longse شامل 2MP، 4MP و مینیاتوری است. کاربران می توانند با توجه به محیط و فضای مانیتورینگ، دوربین مناسب خود را انتخاب کنند.

  • دوربین آیمو

مورد آخر در بررسی بهترین برندهای دوربین های بدون کابل، برند آیمو می باشد. هدف برند Imou بازار جهانی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای برقراری امنیت است و هم چنین ارائه راه‌حل‌های خانه هوشمند برای مصرف‌کنندگان و مخاطبان، از اهداف این برند برای ایجاد امنیتی مبتنی بر اینترنت و هوش مصنوعی می باشد. با پشتیبانی از توانایی Imou AI یا هوش مصنوعی و پلتفرم فضای ابری، آیمو چهار خط تولید مبتنی بر حس بصری را ایجاد کرده است: Imou Security، Imou Link، Imou Robots و Imou Lights. دوربین مدل IMOU Bullet 2C یک دوربین امنیتی آیمو با کیفیت عالی و دارای ویژگی‌هایی از جمله قیمت مناسب می باشد که خرید این دوربین را به گزینه ای جذاب برای مخاطبان تبدیل می کند.

ارائه محصولات و خدمات درجه یک به مصرف کنندگان، ایجاد فضایی از نوآوری و احترام متقابل برای کارکنان و یک پلت فرم همکاری منصفانه و سودمند برای شرکا، از ویژگی ها و مزایای برند جهانی آیمو می باشد.

خرید دوربین مداربسته

ایمنی انسان ها و منابع مالی شان از اهمیت بالایی در جوامع برخوردار است. با افزایش خطرات و جرائم، تولید لوازم جانبی امنیتی و نظارت تصویری و اجرای آنها شتاب بیشتری گرفته است. امنیت و نظارت، تنها به مرزهای ملی یا کاربردهای نظامی حیاتی محدود نمی شود؛ بلکه در حال حاضر در ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی نیز اجرا می شود؛ زیرا افزایش امنیت نیاز روز انسان است. انواع تجهیزات مختلفی برای برای برقراری امنیت وجود دارد که دوربین های مدار بسته و لوازم جانبی مربوط به آن، مهم ترین راه حلی است که در بازار موجود می باشد.

نوع دوربین ها به نیاز، هدف و بودجه افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، دوربین های مورد استفاده در ساختمان های تجاری و یا سازمان های دولتی و امنیتی، ممکن است سطح بالایی داشته باشند و وضوح بهتری را حتی در شب ارائه دهند؛ اما بسیاری از این ویژگی ها ممکن است برای یک دوربین نظارتی مسکونی ضروری نباشد؛ بر این اساس، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه برخی از عواملی را که بهتر است هنگام خرید دوربین های امنیتی نظر بگیرید، مورد بحث قرار خواهیم داد.

  • کیفیت تصویر و رزولوشن دوربین
  • فضای ذخیره سازی تصاویر
  • قابلیت چرخش
  • فناوری تشخیص حرکت
  • قابلیت دید در شب
  • امکان ضبط صدای یک طرفه یا دو طرفه
  • مناسب بودن برای فضای داخلی یا خارجی
  • بدون نیاز به سیم یا دوربین سیم دار
  • گارانتی دوربین
  • خدمات پس از فروش
  • بودجه مورد نظر
  • هذف از خرید دوربین

با تحقیق و در نظر گرفتن این موارد، می توان از بابت خرید امن و آسان اطمینان پیدا کرد. نکته مهم دیگر در خرید این دوربین ها، یافتن فروشگاه معتبر تجهیزات امنیتی می باشد که بتواند علاوه بر ارائه کالای اورجینال، خدمات پس از فروش مناسب را نیز عرضه کند. وب سایت دوربین مارکت به آدرس Doorbinmarket.com یکی از نمایندگی های معتبر فروش کالاهای امنیتی می باشد که مناسب ترین قیمت دوربین مدار بسته موجود در بازار را به مخاطبانش ارائه می هد و هم چنین افراد می توانند با تماس با کارشناسان دوربین مارکت، در زمینه انتخاب نوع دوربین مورد نظر خود از راهنمایی این متخصصان استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : دوربین مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز