افزایش نرخ ارز ؛ ترفند دولت برای جذب دلارهای خانگی؟

لست سکند

در حالی که ابتکار عمل در بازار ارز از دلالان سبزه‌میدان سلب و به صرافان بانکی سپرده شده، نرخ ارز باز دیگر روند صعودی در پیش گرفته تا دلار بار دیگر با گذر از مرز 16 هزار تومان، جای پای خود در این کانال را محکم کند.

به گزارش کاماپرس، چند روزی است که نرخ ارز و قیمت طلا و سکه در بازار روند صعودی به خود گرفته تا دلاری که در واپسین روزهای سال 98 با قیمت 14 هزار و 900 تومان معامله می‌شد، امروز به 16 هزار و 300 تومان برسد.

همین موضوع موجب شده تا بسیاری از مردم با فروش ارزهای خانگی، نقدینگی خود را به بازارهایی چون بورس، خودرو و طلا ببرند.

قیمت خرید دلار چقدر است؟

گزارش‌های میدانی کاماپرس حاکی از آن است که دلار که در روز گذشته با قیمت 16 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد، در صرافی‌های مجاز بانکی با قیمت 16 هزار و 200 تومان خریداری می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هر یورو با چه قیمتی معامله می‌شود؟

قیمت هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. این در حالیست که نرخ خرید این ارز نیز ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان گزارش شده است.

برنامه دولت برای هدایت نقدینگی

به عقیده کارشناسان بازار ارز، تثبیت قیمت دلار در کانال 16 هزار تومانی نشان از پتانسیل بیشتر رشد این ارز طی روزها آتی دارد. آن‌ها معقدند دولت قصد دارد با بالا بردن قیمت ارز از طریق صرافی‌های بانکی مردم را نسبت به فروش ارزهای خانگی مشتاق کند تا نقدینگی به سوی بازارهایی مانند بازار سرمایه که این روزها از حمایت صد درصدی دولت برخوردارند، گسیل شود.

گفتنیست، بازار سرمایه که از ابتدای سال جاری برخلاف روند دیگر بورس‌های دنیا روند صعودی عجیبی را در پیش گرفته، روز شنبه با گذر از کانال یک میلیونی، رکوردی تاریخی را به ثبت رساند. البته، بسیاری از کارشناسان بازار این رشد را غیرطبیعی دانسته و معتقدند دولت با حمایت از بازار سرمایه در صدد جذب نقدینگی مردم برای جبران کسری بودجه خود دارد و نسبت به ترکیدن حباب بورس و متضرر شدن کسانی که بدون دانش کافی به بازار ورود کرده و اقدام به خرید سهام بدون توجه به تحلیل‌های بنیادی کرده‌اند، هشدار داده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز