آشنایی با انواع لوله و قیمت آن

قیمت لوله

لوله، یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که از آن برای انتقال مواد مایع و جامد استفاده می‌شود. لوله‌ها بر اساس کیفیت و ضخامت، کاربردهای متفاوتی دارند که براساس نیاز باید آن‌ها را انتخاب کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع لوله و عوامل موثر بر قیمت لوله ‌پرداخته است.

آشنایی با انواع لوله

در یک دسته‌بندی کلی، لوله‌ها را می‌توان به دو نوع لوله درزدار یا درز جوش و لوله بدون درز یا مانیسمان تقسیم‌بندی کرد. این تقسیم‌بندی براساس جنس و روش تولید لوله‌ها انجام شده؛ چراکه این دو عامل بر قیمت لوله تاثیرگذار است. قیمت لوله درزدار به علت تنوع محصولات، طیف گسترده‌ای دارد. در مقابل، لوله‌ بدون درز با قابلیت‌های ویژه‌ای نسبت به لوله درز جوش مورد استفاده قرار می­گیرد و روش تولید آن بدون نیاز به جوشکاری و ایجاد درز است. لوله مانیسمان به طور مستقیم با شمش فولادی تولید می‌شود؛ به طوریکه به کمک غلتک به ضخامت و قطر مورد نظر می‌رسد.

قیمت لوله

لوله گالوانیزه؛ پرکاربردترین لوله درزدار

در لوله گالوانیزه، فلز روی، مقاومت لوله در برابر خوردگی و رطوبت را افزایش می­دهد. برای لوله کشی در اماکن مرطوب مانند گلخانه‌های صنعتی معمولا از لوله گالوانیزه استفاده می­شود. این ویژگی در کنار قیمت باعث می­شود که در بسیاری موارد، لوله گالوانیزه جایگزین لوله‌های استیل شود؛ چراکه قیمت لوله استیل از قیمت لوله گالوانیزه بیشتر است.

راز آسمان پایتخت

انواع لوله گالوانیزه براساس وزن به سه دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم می‌شود. از لوله گالوانیزه سبک معمولا برای لوله‌کشی گلخانه‌ها استفاده می­شود؛ چراکه انعطاف‌پذیری بالایی دارد. قیمت لوله گالوانیزه مناسب گلخانه به دلیل وزن کمی که دارد، کمتر از قیمت لوله گالوانیزه سنگین صنعتی است.

فروش لوله گالوانیزه در بازار آهن به دو صورت شاخه‌ای و وزنی انجام می­شود و از آنجایی که با افزایش وزن، استحکام لوله افزایش می­یابد؛ بنابراین وزن و قیمت لوله گالوانیزه ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

بررسی قیمت لوله گالوانیزه گرم و سرد

لوله‌‌های گالوانیزه در انواع گرم و سرد در بازار موجود است. این نوع لوله‌ها از نظر نحوه تولید، کاربرد، کیفیت و قیمت با هم تفاوت دارند. لوله‌‌ گالوانیزه گرم به روش غوطه‌وری و با ضخامت بیشتر، تراکم پوشش بالاتر و در نتیجه طول عمر بالاتر تولید می‌شود؛ در حالیکه در روش سرد، زبری سطح پوشش بیش‌تر بوده و خواص مقاومت به خوردگی لوله هم کمتر است و به همین خاطر قیمت لوله گالوانیزه گرم از نوع سرد آن بیشتر است. کارخانه‌های بزرگ معمولا از روش گرم برای گالوانیزه کردن لوله استفاده می‌کنند. در مقابل، روش سرد در کارگاه‌های کوچک و در موارد خاص انجام می­شود.

قیمت لوله

عوامل موثر بر قیمت لوله

مواد اولیه: بارزترین عامل موثر بر قیمت لوله، قیمت مواد اولیه آن است؛ چراکه با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت لوله نیز افزایش می‌یابد. مواد اولیه نه‌ تنها بر قیمت لوله، بلکه به‌طور مستقیم بر کیفیت لوله نیز تاثیرگذار است.

عرضه و تقاضا: وقتی تقاضای لوله بالا باشد، عرضه کمتری وجود دارد و در نتیجه قیمت لوله بیشتر می‌شود. به عنوان نمونه سالانه تقاضا برای لوله گالوانیزه در حال افزایش است؛ چراکه از این لوله در صنایع مختلف استفاده می‌شود و به همین سبب برای قیمت‌گذاری لوله گالوانیزه میزان عرضه و تقاضا باید در نظر گرفته شود.

قیمت ارز: قیمت دلار و ارز بر قیمت اغلب محصولات مانند لوله تأثیرگذار است. با وجود اینکه در ایران، تقاضا برای لوله با تولیدات داخلی پاسخ داده می‌شود، اما وارد کردن تجهیزات تولید ضروری است و به همین دلیل قیمت لوله تأثیر بسیاری از نوسانات قیمت ارز می‌گیرد.

هزینه حمل‌ونقل: شهرها یا کشورهایی که توانایی تولید لوله ندارند، باید لوله‌های مورد نیاز صنایع خود را از سایر مکان‌ها خریداری کنند. این در حالیست که این نوع مبادله برای شهر یا کشور مقصد بسیار پرهزینه است؛ چراکه علاوه بر هزینه کالا باید هزینه حمل‌ونقل آن را نیز بپردازد. هزینه‌های حمل‌ونقل معمولا براساس هزینه سوخت و مسیر تعیین می‌شود.

قیمت لوله

اطلاع از آخرین قیمت لوله گالوانیزه گرم با «آیرومارت»

آیرومارت از سه شرکت معتبر مانند «پیشرو صنعت نفت آسیا» پدید آمده است. این مجموعه با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است.

علاقه­مندان برای کسب اطلاع از آخرین قیمت لوله و دادن سفارش خرید می­توانند به وبسایت https://iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02145306 و 02145636000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز