افزایش حقوق کارگران در سال 99 به حاشیه رفت/جلسه شورای عالی کار در مورد مزد نیست

جلسه امروز شورای عالی کار در حالی قرار است عصر امروز برگزار شود که به نظر می رسد برخلاف درخواست نمایندگان کارگری، میزبانان این جلسه دستور کار دیگری برای جلسه مذکور در نظر گرفته اند.

به گزارش کاماپرس، درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد و حقوق کارگران در سالجاری از مدتها پیش به دبیرخانه این شورا ارسال شده اما اکنون که دعوتنامه حضور در این جلسه به دست نمایندگان کارگران رسیده خبری از رسیدگی به این موضوع نیست.

به نظر می رسد به این ترتیب نمایندگان دولت و کارفرمایان با تعیین یک دستور کار نه چندان ضروری برای جلسه امروز شورای عالی کار به این شکل از ترمیم دستمزد 99 طفره رفته اند و این درحالیست که کارگران با حقوق تعیین شده در ابتدای سال، و تورم افسارگسیخته کنونی، مشکلات بی سابقه و کمرشکنی در تامین معیشت خود دارند.

جلسه در مورد تشکل های کارگری و بی اعتنایی به مزد ناچیز کارگران

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایلنا، امروز عصر (بیست و پنجم آذر) قرار است جلسه سه‌جانبه شورای عالی کار برگزار شود. از قرار، دعوتنامه جلسه به دست نمایندگان کارگری رسیده است اما مساله اینجاست که در این دعوتنامه، خبری از ترمیم مزد و بحث پیرامون راهکارهای جبران قدرت خرید از دست رفته‌ی کارگران نیست؛ موضوع جلسه به بحث پیرامون تشکل‌های کارگری اختصاص دارد. این در حالیست که اعضای کارگری در بیست و سوم مهر، درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده برای ترمیم مزد داده بوده‌اند اما مسئولان وزارت کار بی اعتنا به مزد ناچیز کارگران موضوع جلسه را تشکل های کارگری در نظر گرفته اند.

اعضای کارگری می‌گویند: موضوع اصلی جلسه همان بحث تشکل‌هاست اما ممکن است آغاز به کار رسمی کمیته دستمزد برای محاسبه سبد معیشت ۱۴۰۰ نیز همین جلسه باشد. اما به نظر می‌رسد خبری از جلسه برای ترمیم مزد ۹۹ نیست و قرار هم نیست موضوع جلسه به این مساله اختصاص داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز