از دستگاه لیزر صنعتی چه می ‌دانید؟

دستگاه لیزر صنعتی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

دستگاه لیزر صنعتی، یکی از ابزارهای کاربردی در صنایع برای برش مواد فلزی و غیرفلزی است. خرید دستگاه لیزر صنعتی با توجه به مزایای آن مانند افزایش سرعت، دقت و کیفیت کار در مقایسه با روش‌های سنتی، رواج بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، امروزه طیف گسترده‌ای از صنایع مانند ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی، خودروسازی، طلاسازی و صنایع پوشاک برای برش فلزات و دیگر مواد، جوشکاری فلزات، تمیز کردن سطوح فلزی، صیقل دادن سطوح و حتی اندازه‌گیری ابعاد قطعات از فناوری لیزر صنعتی استفاده می‌کنند. البته خرید دستگاه لیزر صنعتی با توجه به تولید آن در مدل‌ها و کاربردهای گوناگون می‌تواند موجب سردرگمی شود.

این گزارش به معرفی دستگاه لیزر صنعتی و راهنمای خرید آن ‌پرداخته است.

چرا دستگاه لیزر صنعتی؟

یکی از انواع پرکاربرد دستگاه‌های لیزری، دستگاه لیزر صنعتی است که مزایای آن در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه در ادامه بررسی شده است.

راز آسمان پایتخت

صرفه‌جویی در زمان: انجام کار در دستگاه لیزر صنعتی در مقایسه با روش‌های سنتی از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است.

کیفیت بالا: دستگاه‌های لیزر صنعتی، عملیات برش و حکاکی روی محصول را با نهایت دقت، کیفیت و بدون هیچ‌گونه خط و خش یا عیبی انجام می‌دهند.

هزینه پایین: از مزایای مهم دستگاه لیزر صنعتی می‌توان به هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد که از این نظر بسیار مقرون به ‌صرفه است.

امنیت بالا: دستگاه‌های لیزر صنعتی خطرات ناشی از آتش‌سوزی و سایر حوادث را در محیط‌های کارگاهی و تولیدی تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند.

تنوع طرح: دستگاه‌های برش لیزری با بهره‌گیری از فناوری‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای طراحی همچون فتوشاپ یا اتوکد، قابلیت پیاده‌سازی انواع طرح‌های متنوع و پیچیده را دارند.

دستگاه لیزر صنعتی چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه لیزر صنعتی به‌طور کلی برای دو کارکرد اصلی برش لیزری و حکاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دو کاربرد در ادامه بررسی شده است.

برش لیزری: از دستگاه‌ برش لیزری فلزات و دستگاه برش لیزری غیر فلزات برای برش مواد مختلف در ضخامت‌های گوناگون اعم از انواع چوب، کاغذ و مقوا، نمد، پارچه، پلکسی گلاس، طلق و امثال آن استفاده می‌شود.

حکاکی: دستگاه‌های حکاکی مارکنیگ، قابلیت حک کردن انواع متن، تصویر، طرح و لوگو را روی مواد گوناگون همچون سنگ، چوب، حکاکی روی آینه، پلکسی گلاس و امثال آن فراهم می‌کنند.

لیزر صنعتی-کاماپرس

انواع دستگاه لیزر صنعتی

در دستگاه‌های لیزر صنعتی از انواع لیزر استفاده می‌شود که هر یک کارکرد ویژه‌ای دارد.

این لیزرها در ادامه معرفی شده است.

لیزر CO2: لیزر CO2 از انواع لیزرهای گازی است که برای تضعیف ماده، حکاکی و حتی برش صنعتی انواع مواد کاربرد دارد.

لیزر فایبر: لیزر فایبر یکی از انواع لیزرهای جامد بوده و کارکرد آن به این صورت است که اشعه لیزر پس از تولید توسط دانه لیزر و الیاف شیشه‌ای، تقویت شده و با تمرکز روی یک نقطه، با انرژی بسیار زیاد موجب برش آن می‌شود.

لیزر نئودیمیم(ND) و لیزر گارنت (ND YAG): این دو نوع لیزر برای تضعیف ماده و برش و حکاکی در موادی مناسب هستند که به قدرت بالا و تکرارپذیری نیاز دارند.

لیزر Microjet: این لیزر در دستگاه موردنظر توسط جت‌آب هدایت شده و موجب برش متریال می‌شود. مهم‌ترین مزیت این روش، خنک‌کاری سطح کار و کاهش اثرات تخریبی ناشی از برش است.

برای خرید بهترین دستگاه لیزر صنعتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید دستگاه لیزر صنعتی باید مدنظر داشت، شامل تناسب ابعاد دستگاه با میز کار، برقی یا ثبات بودن میز کار، خرید محصولات برندهای مطرح و دارای نشان استاندارد، گارانتی و ضمانت اصالت کالا و همچنین برخورداری از خدمات پس از فروش است.

لیزر صنعتی-کاماپرس

هزینه خرید دستگاه لیزر صنعتی

قیمت دستگاه لیزر صنعتی با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون نوع دستگاه، نوع تیوب لیزر و توان قابل تولید توسط آن، ابعاد و اندازه دستگاه و میز کار آن، نوع سورس ((توضیح کوتاه)) مورد استفاده در دستگاه، کیفیت قطعات جانبی دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش، برند سازنده و نوسانات بازار متغیر است.

نوین تاک

شرکت “نوین تاک” یک مجموعه تخصصی و فعال در حوزه تولید و عرضه انواع دستگاه‌های حکاکی و برش لیزر صنعتی است. این مجموعه با برخورداری از 15 سال تجربه و بهره‌مندی از تخصص تیم فنی و مهندسی مجرب، خدمات ویژه‌ای برای خرید دستگاه لیزر صنعتی در نظر گرفته است.

با خرید دستگاه لیزر صنعتی از مجموعه نوین تاک (https://ntjet.com/blog/industrial-laser-machine) می‌توان از خدمات فروش ویژه به دو شکل نقدی و اقساطی، نصب و راه‌اندازی رایگان دستگاه، آموزش‌‌ کار با دستگاه توسط تکنسین‌های مجرب، خدمات پس از فروش، گارانتی دستگاه و قطعات آن، خرید با فاکتور رسمی و کد اقتصادی بهره‌مند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : نوین تاک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز