ارزانی لپ تاپ در راه است

لست سکند

رئیس اتحادیه فناوران رایانه معتقد است با شروع ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا قیمت لپ تاپ و تبلت ارزان می شود.
به گزارش کاماپرس، بعد از افت دلار بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و تاثیری که در بازار لپ تاپ و تبلت به جا گذاشت، حالا خیلی ها منتظر هستند تا این بازار تکانی بخورد و باز هم قیمتها کاهش پیدا کند. محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه به ارزانی لپ تاپ و تبلت خوش بین است.

او انتخابات آمریکا را عامل مثبتی در آرامش بازار می داند و معتقد است دو عامل بر روند کاهش قیمت لپ‌تاپ و تبلت اثرگذار است. اول پیروزی بایدن و دوم تداوم کاهش قیمت دلار.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما مشکل دیگری بر سر راه ارزانی لپ تاپ و تبلت وجود دارد. پر شدن سقف واردات، بیشتر تجار حوزه آی‌تی را نگران کرده است. برخی از این فعالان بازار می‌گویند اگر وزارت صمت سقف ثبت سفارش لپ تاپ و تبلت را افزایش ندهد در ماه‌های آینده بازار با کمبود جنس مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در این باره می گوید:« هر چند که به دلیل آرامش فعلی در بازار ارز قیمت برخی کالاها از جمله لپ‌تاپ و تبلت ارزان شده اما ثبت سفارش کالای برخی تجار به انتها رسیده است. به دلیل تدوام محدودیت‌ها در نظام آموزشی‌ تقاضا برای ثبت سفارش کالاهای آی‌تی 200 درصد افزایش یافته است. با مذاکرات انجام شده با وزارت صمت برخی وعده‌ها مبنی بر افزایش سقف ثبت سفارش کالا به ما داده شده که مسلما با ثبت سفارش کالاها باید منتظر ادامه کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار باشیم. با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا مسلما آرامش در بازار ارز ادامه‌دار است. بنابراین قیمت برخی از اجناس مثل لپ‌تاپ و تبلت ارزان خواهد شد.»

راز آسمان پایتخت

چه زمانی برای خرید لپ تاپ مناسب است؟

آیا مردم می‌توانند منتظر ارزانی لپ‌تاپ باشند؟ فرجی تهرانی در این باره به تجارت نیوز می گوید:« در آینده ممکن است دوباره با افت قیمت لپ‌تاپ مواجه باشیم. بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم هر زمان کالا را نیاز دارند، خریداری کنند. اما اگر وزارت صمت سقف ثبت سفارش کالا را افزایش ندهد بهترین فرصت این است که مردم لپ‌تاپ مورد نظر را تا پایان این ماه بخرند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار لپ تاپ و تبلت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز