ارزانترین قیمت میلگرد متعلق به کدام کارخانه است از زبان آهن پخش

خیلی از افراد زمانی که برای مصارف شخصی و یا پروژه‌های ساختمانی، به مقاطع فولادی نیازمند هستند، به دلیل تنوع بالا در این مقاطع، دچار سردرگمی می‌شوند. اکثر افراد به دنبال ارزان‌ترین قیمت میلگرد هستند که در عین حال هم از کیفیت لازم برخوردار باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که در کنار قیمت مقرون به‌صرفه، کیفیت کالای مورد نظر هم اهمیت زیادی دارد و نباید از این مسئله صرف‌نظر کنید. میلگردها مهمترین مقطع فولادی هستند که قطعا بدون وجود آن‌ها نمی‌توان هیچ سازه‌ای را تکمیل کرد، حتی از این محصولات در صنایع مختلف هم استفاده‌های زیادی می‌شود. میلگردهای ساده در صنایع مختلف کاربرد دارند، در حالی که میلگردهای آجدار معمولا برای ساختمان‌سازه استفاده می‌شوند و دارای گریدهای مختلفی هستند. اگر به دنبال کارخانه ای هستید که با قیمت ارزان میلگرد را عرضه می کند، این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب به طور کامل این کارخانجات  و علت ارزان بودن میلگرد شرح داده شده است.

علت ارزان بودن قیمت میلگرد

قطعا همه‌ی افرادی که در حوزه فولاد فعالیت دارند، به خوبی می‌دانند که میلگردها دارای تنوع زیادی هستند و معمولا هر کدام با توجه به خواص مکانیکی، برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان مثال، تفاوت عملکرد میلگردها را می‌توان در میزان کربن به کار رفته و یا حتی مقدار مواد افزودنی دیگر به آن ‌ها، به راحتی متوجه شد. یک نکته قابل توجه اینجا است که قیمت نهایی میلگرد، به حجم تناژ هم بستگی دارد، مثلا اگر قرار باشد که مقدار زیادی میلگرد خریداری کنید، می‌توانید مستقیما از خود کارخانه خرید کنید، در این صورت می‌توانید در هزینه‌های صرفه‌جویی کنید. کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند که برخی از آن‌ها نسبتا هم میلگرد با کیفیت تولید می‌ کنند و هم قیمت محصولاتشان مقرون ‌به ‌صرفه است. شناخت ارزان ترین قیمت میلگرد در ایران ممکن است برای خیلی از افراد کار دشواری باشد، اما خیالتان راحت باشد، چرا که در ادامه مطلب کارخانجات تولید کننده آن ها معرفی شده اند.

به طور کلی ارزان بودن قیمت میلگرد می‌تواند به عوامل مختلفی بازگردد که در بازار موجود هستند. در زیر، برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد:

راز آسمان پایتخت
  • افزایش تولید: اگر تولید میلگرد افزایش یابد و باعث افزایش عرضه شود، قیمت‌ها کاهش  می یابد. افزایش تولید معمولا باعث افزایش رقابت و کاهش هزینه تولید می‌شود که در نهایت منجر به ارزانی محصولات می‌شود.
  • افزایش عرضه مواد اولیه: اگر قیمت مواد اولیه مانند آهن و فولاد کاهش یابد، این می‌تواند به تولیدکنندگان میلگرد کمک کند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهند و این کاهش هزینه ممکن است به قیمت ارزانتر محصولات منعکس شود.
  • کاهش تقاضا: کاهش تقاضا برای محصولات ساختمانی می‌تواند به کاهش قیمت‌ها منجر شود. این ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی ضعیف، کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز یا سایر عوامل باشد.
  • رقابت در بازار: وجود رقابت شدید در بازار میلگرد می‌تواند به ارزانتر شدن قیمت‌ها منجر شود. رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌تواند به فشار بر قیمت‌ها و ارائه تخفیف‌ها منجر شود.
  • تغییرات در نرخ ارز:  تغییرات در نرخ ارز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت‌های محصولات صنعتی داشته باشد. اگر ارز ملی نسبت به ارز خارجی ارزانتر شود، هزینه‌های صادرات میلگرد کاهش می‌یابد که می‌تواند به ارزانتر شدن آن منجر شود.

ارزانترین قیمت میلگرد در ایران

همان‌طور که می‌دانید، میلگردها مقاومت کششی بالایی دارند و در دو دسته ساده و آجدار تقسیم‌ بندی می ‌شوند. برخی از کارخانه‌ ها مانند مجتمع فولاد میانه، کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یزد، مجتمع فولاد خراسان و مجتمع آریان فولاد به عنوان کارخانه ‌هایی فعالیت دارند که علاوه بر این که محصولات با کیفیت تولید می‌کنند، قیمت نسبتا خوبی هم دارند.  اگر بخواهیم به طور مختصر این کارخانجات را معرفی کنیم شامل:

  • کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یزد: قطعا همه ‌ی افراد فعال در حوزه آهن آلات، نام میلگرد سرمد ابرکوه یزد را شنیده‌اند. این کارخانه در سال 1391، در جاده ابرکوه یزد، فعالیت خود را شروع کرد و تقریبا 450 هزار تن میلگرد در سال ظرفیت دارد. میلگردهایی که در این مجتمع فولادی تولید می‌شوند، در سایز 8 تا 32 میلیمتر هستند.
  • مجتمع فولاد میانه: میلگردهای تولید شده مجتمع فولاد میانه، کیفیت بالایی دارند و طبق استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند. این مجتمع در سال 1368 در شهرستان میانه با هدف تولید سالانه 550 هزار تن مقاطع فولادی احداث شد، علاوه بر میلگرد از دیگر محصولات تولیدی این کارخانه می‌توان به تسمه، مفتول، نبشی و ناودانی و … اشاره کرد.
  • مجتمع فولاد خراسان: این کارخانه فولادی در سال 1380 در خراسان تاسیس شد و تولید کننده بسیاری از مقاطع مانند میلگرد ساده و آجدار، شمش، آهن اسفنجی و… است. میلگردهای این مجتمع، با نام میلگرد نیشابور در بین افراد فعال در حوزه آهن شناخته می‌شوند. میلگرد های تولیدی کارخانه نیشابور، کیفیت بالایی دارد و هم به نوعی مقرون ‌به ‌صرفه هستند و قیمت نسبتا خوبی دارند، بنابراین افرادی که به دنبال میلگرد با کیفیت و ارزان قیمت هستند، می‌توانند این نوع میلگرد را خریداری کنند.
  • مجتمع آریان فولاد: اگر به دنبال میلگردهای باکیفیت با قیمت مناسب هستید، میلگرد آریان فولاد قطعا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این مجتمع فولادی، در سال 1385، در شهرستان بوئین زهرا در قم تاسیس شد و تولیدکننده بسیاری از مقاطع فولادی است.

سخن پایانی
همان‌طور که می‌دانید، کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند، حتی می‌توان گفت که امروزه نسبت به گذشته، تولیدکنندگان میلگرد افزایش پیدا کرده‌اند، بنابراین دست افراد برای خرید باز است و به راحتی می‌توانند از کارخانه‌های متعدد، خرید مقاطع فولادی مد نظر خود را خریداری کنند. میلگردهای تولید شده در برخی از کارخانه‌ها هم کیفیت خوبی دارند و هم از قیمت نسبتا مناسبی برخوردار هستند. این موضوع می‌تواند برای خیلی از افرادی که مدام در حال خرید میلگرد هستند مهم باشد، چرا که در برخی از مواقع، برای مصارف شخصی لازم است میلگرد با قیمت کمتر خریداری کنند.
شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن پخش تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان خریدی مطمئن داشته باشید. قیمت آهن آلات آنلاین در سایت آهن پخش به قیمت تعیین شده توسط کارخانه است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن‌ پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز