اثرات تعویض فیلتر هوا بر عملکرد خودرو

فیلتر هوا خودرو-کاماپرس

فیلتر هوای خودرو از ورود ذرات آلاینده به موتور جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که این ذرات در قسمت‌های مختلف موتور رسوب کنند؛ بدین ترتیب فیلتر هوا با ممانعت از ورود این ذرات، از زنگ‌زدگی و خراش قطعات موتور جلوگیری می‌کند و  باعث افزایش عمر مفید آن‌ می‌شود. برای بهره­گیری از بهترین عملکرد موتور لازم است که فیلتر هوا هر چند وقت یک بار تعویض شود. فیلتر هوای باکیفیت باعث عملکرد بهتر پیستون، سیلندر و توربو شارژر می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال خرید آنلاین فیلتر هوا باکیفیت مرغوب هستند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ویژگی‌ انواع فیلتر هوا پرداخته است.

انواع فیلتر هوا

به طور کلی فیلتر هوای خودرو در سه دسته فیلتر گرد، فیلتر کاغذی و فیلتر مواد مصنوعی تخت تولید می‌شود. فیلتر هوای گرد ظاهر بیضی شکل یا استوانه‌ای داشته که در خودروهای جدید کمتر کاربرد دارد. در حال حاضر فیلتر هوای گرد به صورت بهینه تولید می‌شود تا فضای کمتری اشغال کند. این فیلتر هوا بیشتر در خودروهای پرمیوم و دارای حجم موتور بالا استفاده می‌شود.

فیلتر هوای کاغذی تخت از کاغذ چین شده با استفاده از فوم و بدون هیچ نوع منفذ، با پیچیدگی‌های ویژه‌ای تولید می‌شود. فیلتر هوای تخت معمولا در خودروهای سواری و کامیون‌های سبک پرکاربرد است. نمد استفاده شده در فیلترها جزو اعضای اصلی نیست و برای تحکیم بیشتر و قدرت تحمل فشار زیادتر، به فیلتر هوا اضافه می‌شود. نمدها به ویژه در خودروهایی که حجم موتور بالا یا توربو شارژ دارند، فشار بیشتری در بخش کاغذی سلولزی ایجاد می‌کنند.

در ساخت فیلتر هوا با مواد مصنوعی تخت، از پلاستیک مصنوعی به عنوان فریم و الیاف مصنوعی به عنوان فیلترینگ استفاده می‌شود؛ با این وجود، این فیلترها به دلیل قرار گرفتن الیاف بین فریم پلاستیکی، نسبت به فیلترهای کاغذی معمولا رتبه پایین‌تری دارند. برای بسته شدن کامل روزنه‌های ورود هوا و درزگیری اصولی، دور فیلتر را با یک واشر پلاستیکی ضخیم‌تر می‌کنند که باعث افزایش مقاومت فیلتر هوا می‌شود. فیلتر هوا با مواد مصنوعی عموما برای خودروهای تولید شرق آسیا و ژاپن کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

فیلتر هوا خودرو-کاماپرس

دلیل اهمیت انتخاب فیلتر هوای باکیفیت

فرآیند تولید فیلتر هوا پیچیده است و باید آزمون‌های مختلفی را از سر بگذراند تا به درجه استاندارد برسد. پلی اورتان، از مواد اولیه برای تولید فیلتر هوای خودرو محسوب می‌شود. با دستگاه تزریق، فوم دور فیلتر برای پر کردن منافذ جعبه هواکش ایجاد می‌شود و بدین ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد که هوای فیلتر شده وارد موتور می‌شود و راه نفوذ دیگری باقی نمانده است. همچنین برای مصرف انرژی یک لیتر سوخت در موتور به 9000 لیتر هوا نیاز است و در این شرایط فیلتر هوا باید استاندارد لازم را داشته باشد تا بتواند هوای تصفیه شده را در اختیار موتور قرار دهد. همچنین فیلتر استاندارد، تعادل بین ترکیب سوخت و اکسیژن را برقرار می‌کند. سنسور اکسیژن قابل تعمیر نیست و در صورت خراب شدن، نیاز به تعویض دارد.

خرید اینترنتی فیلتر هوا از “فیلتر مارکت”

مجموعه فیلتر مارکت از سال 1391 در زمینه فروش آنلاین انواع فیلتر خودرو شروع به کار کرده است و در حال حاضر بیشترین تنوع ممکن را در بین سایر رقبای فعال در این زمینه دارد.

در تولید فیلترهای این مجموعه از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده است. سایز استاندارد و جاگیری مناسب در هواکش خودرو از سایر ویژگی‌هایی است که این محصولات را به انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند. همچنین در ساخت این فیلترهای هوا از مواد غیرقابل اشتعال استفاده شده است که از ایجاد آتش‌سوزی ممانعت می‌کند. رعایت‌ استانداردهای لازم در تولید فیلتر هوا در این مجموعه باعث شده که افراد بتوانند با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا و بدون آسیب و خراب شدن قطعات الکترونیکی از آن استفاده کنند. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود که فیلترهای هوای فیلتر مارکت انتخاب ایده‌آلی برای استفاده در خودرو باشند.

با توجه به مشغله‌های زندگی روزمره، بسیاری از افراد زمان لازم برای خرید حضوری ندارند و خرید اینترنتی فیلتر هوا باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان آنان می‌شود. فیلتر مارکت، ضمانت اصالت کالا دارد و افراد می‌توانند با خیال راحت سفارش خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت /https://filtermarket.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : فیلتر مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز