آیفون 12 رکود بازار گوشی های لوکس را افزایش داد

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک مقام مسئول در کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه گفت: دو عامل افزایش نرخ ارز و متقاضیانی که در انتظار خرید آیفون 12 هستند به رکود بازار گوشی های گران قیمت دامن زده اند.

به گزارش کاماپرس، بازار گوشی موبایل در ایران از زمان افزایش نرخ ارز رونق سابق را ندارد و رکود در حال حاضر که قیمت دلار در کانال حدود 30 هزار تومانی قرار دارد به اوج خود رسیده است. علت این امر هم روشن است چرا که قیمت موبایل با گرانی ارز چنان بالا رفته که کمتر کسی توان خرید گوشی جدید با قیمت های فضایی کنونی را دارد.

وضعیت رکودی در مورد گوشی های برند و لوکس شدیدتر است به این علت که پیش از گرانی ارز برخی افراد طبقه متوسط نیز می توانستند مدل هایی از این گوشی ها را خریداری کنند اما اکنون کف قیمت این گوشی ها در کانال 20 میلیونی جا خوش کرده و کاملا از دسترس طبق متوسط خارج شده است.

طرفداران آیفون 12 در انتظار رجیستری این گوشی

«رضا قربانی» رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه نیز در گفتگو با ایرنا با تاکید بر این‌که بازار مربوط به گوشی‌های گران قیمت تلفن همراه اکنون در رکود به سر می‌برد، گفته است: یکی از دلایل مهم، گران شدن قیمت گوشی تلفن همراه به واسطه بالا رفتن قیمت ارز است. نکته دوم مربوط به طرفداران آیفون ۱۲ است که آن‌ها صبر می‌کنند تا ببینند می‌توانند این گوشی را در کشور رجیستر و خریداری کنند یا نه. این دو مساله بازار را اندکی با رکود رو به‌رو کرده است.

راز آسمان پایتخت

وی با بیان این که ثبت سفارش در شهریور و مهر نسبت به تیرماه امسال، ۱۰ تا ۱۵ برابر کاهش پیدا کرده است، گفت: عدم تخصیص ارز و اعمال محدودیت‌های قانون سقف و سابقه در حوزه موبایل، باعث شده شرکت‌ها نتوانند نسبت به ثبت سفارش کالاهای جدید اقدام کنند.

قربانی این را هم گفته است در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها میزان سقف خود را پر کرده‌اند و عدم واردات باعث می‌شود تا بازار آینده موبایل تامین نشود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز