آشنایی با ورق فولادی گالوانیزه

فولاد گالوانیزه به دلیل دوام زیاد، استحکام، شکل پذیری مناسب و همچنین پوشش محافظتی در برابر خوردگی یکی از محبوب ترین انواع فولاد است. عنصر روی با عمل به عنوان مانعی در برابر عناصر خورنده از فلز پایه محافظت می‌کند و طبیعت فداکارانه این پوشش منجر به یک محصول فولادی با دوام و با کیفیت بالا می‌شود. این ویژگی‌ها آن را برای انواع پروژه‌ها و صنایع از جمله کشاورزی، خورشیدی، خودروسازی، ساختمانی و غیره قابل استفاده می‌کند.

کاماپرس در ادامه به شرح مختصری از این محصول فولادی پرداخته است.

ورق فولادی گالوانیزه چیست؟

قبل از پوشاندن با عنصر روی، رنگ‌آمیزی، اسپری یا آبکاری، ورق‌های فولادی ابتدا در محلول چربی‌گیر تمیز می‌شوند. پس از این، ورق‌ها را غوطه ور کرده و در ظرفی حاوی اسید سولفوریک رقیق داغ قرار می‌دهند. سپس فولاد با محلول آبی روی، آمونیوم و کلرید تمیز می‌شود. تمام این مراحل تضمین می‌کند که فولاد در دراز مدت آلوده نشده و پوشش روی به درستی به آن می‌چسبد. حتی پس از فرآیند گالوانیزه کردن، محصول نهایی به طور کامل برای شکاف یا ناهماهنگی بررسی می‌شود. این لایه به عنوان یک مانع بین فولاد و شرایط محیطی، عمل و از اکسید شدن آن جلوگیری می‌کند. چنین پوشش محافظی را می‌توان فقط در یک یا هر دو طرف ورق فولادی اعمال کرد. ضخامت پوشش محافظ ممکن است بسته به ناحیه کاربرد ورق فولادی گالوانیزه و همچنین میزان رطوبت مورد انتظار محیط متفاوت باشد. 

ویژگی‌های مهم ورق فولادی گالوانیزه

ورق فولادی گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است. این قابلیت آن را تبدیل به یک محصول ایده آل برای استفاده در مناطقی می‌کند که احتمال اکسید شدن یا زنگ زدگی در آن بسیار زیاد است. این ورق یک نوع محصول فولادی کاملا مقرون به صرفه است. این ورق‌های فولادی برای سال‌های متمادی دوام دارند. مصرف آن، به دلایلی نظیر هزینه ساخت پایین آن و استفاده مستقیم بدون آماده سازی ارجحیت دارد.

جدول زیر شامل قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن می‌شود:

راز آسمان پایتخت

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/galvanized-sheet-price/haft-almas-galvanized-sheet

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز