آشنایی با لابراتوار مهردارو در ۱۱ نکته

لست سکند

شرکت‌ها و دانشمندان ایرانی همواره در عرصه تولید و توزیع دارو پیشگام بوده‌اند. یکی از این لابراتوارهای داروسازی «مهردارو» نام دارد که در سال 1335 در منطقه نارمک تهران شروع به کار کرد.

کاماپرس قصد دارد این شرکت را در 11 نکته برای علاقه‌مندان و فعالان عرصه سلامت معرفی کند؛

۱. لابراتور داروسازی «مهردارو» در سال 1352 با نام «ساوافارم» تولید تجاری محصولات خود را آغاز کرد.

۲. این شرکت بعد از کارخانه داروسازی دکتر عبیدی، دومین تولیدکننده دارو در سطح ایران محسوب می‌شد.

۳. ساوافارم از سال 1364 با نام جدید مهردارو و در محل فعلی- کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج- در مساحت حدود 8 هزار متر مربع با همان مالکیت قبلی به ثبت رسید.

راز آسمان پایتخت

۴. مهردارو نخستین شرکتی است که استفاده از نام ژنریک برای داروها را در سیاست تولید خود قرار داد. داروی ژنریک یا عمومی دارویی شیمیایی است که معادل یک محصول با نام تجاری، در دوز، قدرت، مسیر مدیریت، کیفیت، عملکرد، و استفاده مورد نظر است.

۵. این شرکت در حال حاضر با حدود 100 نفر نیروهای متخصص، کارآزموده و مجرب، قابلیت تولید نزدیک به یک میلیارد واحد قرص و کپسول در سال را دارد و فناوری تولید بیش از 50 نوع داروی مختلف، دستاورد چهل ساله این شرکت محسوب می‌شود.

۶. مهردارو 221 محصول به بازار عرضه می‌کند که تعداد 172 از این محصولات تولیدی و 49 محصول وارداتی است.

۷. محصولات این شرکت شامل مخدر، قلبی و عروقی، گوارشی، اعصاب، کاهنده اوره، پوستی، ضد گلوکوم و 11 گروه دارویی دیگر می‌شود.

۸. فضل الله حیدرنژاد از تیرماه 97 تا حال حاضر مدیرعامل شرکت مهردارو است. رکسانا نائیلی مسئولیت فنی و مدیریت تضمین کیفیت این شرکت را بر عهده دارد و هیلدا شیرالی، صمد قربانی و کمال نصرالله زاده به ترتیب مدیران بخش‌های تولید، بازرگانی و فنی مهندسی هستند.

۹. واحد تضمین کیفیت در سال 1391 در مهردارو با مدیریت رکسانا نائیلی شروع به کار کرد و عبارت «اثربخشی، کیفیت و سلامت» به عنوان شعار این بخش در نظر گرفته شد؛ این اتفاق در پی الزام سازمان غذا و دارو مبنی بر رعایت اصول استاندارد وضعیت بهینه تولید کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داد.

۱۰. شرکت‌های پخش رازی، پخش هجرت، بهستان پخش، پخش شفاآراد، پوراپخش، پخش ممتاز و پخش محیا از توزیع‌کننده‌های مهردارو هستند.

۱۱. شرکت مهردارو اخیرا برای اولین بار در ایران داروی «استیمدیت» را تولید کرده است؛ استیمدیت با شکل دارویی قرص‌های 10 میلی‌گرمی و 20 میلی‌گرمی در درمان اختلال بیش‌فعالی کاربرد دارد.

مرتبط با : مهردارو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز