آشنایی با درب اتاقی وکیوم سوپر مات

تورهای مسافرتی لحظه آخر

درب‌ها یکی از مهم‌ترین اِلِمان‌ها در طراحی و فضاسازی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. درب‌ها در انواع مختلفی از لحاظ رنگ، جنس، دوام و… ساخته شده و معمولاً به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند. درب‌های مدرن دارای دورکوب ساده هستند اما درب‌های کلاسیک با طرح‌های برجسته و منبت‌کاری ساخته می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، درب اتاقی مدرن طرفداران بسیار زیادی دارد. این درب‌ها با انواع مختلف دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل سازگار بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. آشنایی با نکات مهم انتخاب درب اتاقی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که یک انتخاب نادرست موجب صرف هزینه و زمان چند برابری خواهد شد. درب‌ها بر اساس روش تولید به سه دسته پانلی، تمام چوب و روکش‌دار تقسیم می‌شوند. در ادامه با هر یک از انواع درب‌ها آشنا شده و پرطرفدارترین درب اتاقی معرفی خواهد شد.

درب پانلی

درب‌های پانلی یکی از انواع درب‌های لولایی هستند که صفحه آن از چند پنل کوچک ساخته می‌شود. این صفحات یا پانل‌های تخت بین قاب‌های عمودی و افقی قرار می‌گیرد و در طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. درب شش صفحه‌ای یکی از محبوب‌ترین طرح‌های درب پانلی است. این نوع درب در برابر رطوبت و دما مقاوم بوده و تغییرات دمایی باعث ترک خوردن آن نمی‌شود. پانل‌های این درب از انواع چوب‌های طبیعی یا فرآوری شده مانند ام دی اف، اچ دی اف و… تولید می‌شود.

درب تمام چوب

این درب‌ها کاملاً از چوب ساخته شده و توپر هستند. استحکام و مقاومت درب‌های تمام چوب بسیار بالا است و البته این درب‌ها قیمت نسبتاً بالایی نیز دارند. معمولاً این درب‌ها از چوب راش، روسی، بلوط و گردو ساخته شده و برای لابی‌ها یا درب اصلی ساختمان کاربرد بیشتری دارند. با این حال، درب‌های تمام چوب در مقابل تغییرات آب و هوایی بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت‌های خاص دارد.

درب روکش‌دار

درب‌های روکش‌دار نیز مانند درب‌های پانلی از یک کلاف با چوب‌های افقی و عمودی ساخته می‌شوند؛ با این تفاوت که این کلاف‌ها نسبت به درب‌های پانلی ابعاد کوچک‌تری دارند. مصالح داخل درب یا هسته درب باعث بالا بردن مقاومت آن در برابر ضربه خواهد شد. امروزه، مدرن‌ترین درب‌های اتاقی از نوع درب‌های روکش‌دار هستند.

راز آسمان پایتخت

بدون شک، درب اتاقی وکیوم سوپرمات پرطرفدارترین درب‌های روکش‌دار و مدرن محسوب می‌شود. در ادامه، به معرفی این نوع درب می‌پردازیم.

درب اتاقی وکیوم سوپرمات

وکیوم در واقع یک نوع روکش است که در بازار با نام ممبران نیز شناخته می‌شود. این روکش‌ها از جنس PVC بوده و بر روی مغزی درب کشیده می‌شود. از این روکش می‌توان برای انواع مغزی درب استفاده کرد؛ اما روکش وکیوم برای مغزی‌های ام دی اف کاربرد بیشتری دارد.

روکش PVC قابلیت شکل‌پذیری خوبی دارد و در انواع طرح و رنگ تولید می‌شود. زمانی که مغزی درب با روکش وکیوم پوشیده می‌شود، تمام هوای بین سطح درب و روکش تخلیه می‌شود. بنابراین، درب‌های وکیوم مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی و ضربه دارند.

درب وکیوم سوپرمات زیبایی منحصر به فردی دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این نوع درب‌ها قابلیت نصب انواع قفل و دستگیره را داشته و مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت دارد. کسانی که به دنبال با کیفیت‌ترین و زیباترین درب‌های اتاقی وکیوم سوپرمات هستند، می‌توانند محصول مورد نظر خود را از مجموعه سپیدار چوب تهیه نمایند.

سپیدار چوب بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید درب‌های چوبی، اتاقی، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و… را داشته و با مجموعه‌های بزرگی چون رفاه و آسیاتک همکاری دارد. در ادامه، با برخی از نمونه کارهای این مجموعه آشنا خواهیم شد؛

درب اتاق خواب مدرن تک قاب برجسته کد 153

قیمت: 9 میلیون و 500 هزار تومان

این درب دارای رویه‌های هشت میل خارجی بوده و از روکش وکیوم ضخیم درجه برای تولید آن استفاده شده است. مصالح داخلی این درب از یونولیت است و رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارد. به علاوه، چهارچوب درب روکوب و پشت کوب شده است.

درب اتاق خواب مدرن کد 168

قیمت: 14 میلیون و 500 هزار تومان

رنگ و ظاهر این درب بسیار زیبا و خیره‌کننده است. درب و چهارچوب به صورت هم‌باد ساخته شده و روکش وکیوم آن نسبت به آب و رطوبت مقاوم است.

درب اتاق خواب مدرن با چهارچوب کد 139

قیمت: 8 میلیون و 500 هزار تومان

این درب نیز با استفاده از رویه‌های هشت میل خارجی ساخته شده و طراحی بسیار مدرن و جدیدی دارد. داخل درب از یونولیت است و مشتریان می‌توانند این محصول را به صورت تک قاب، دو قاب، سه قاب و چهار قاب سفارش بدهند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : سپیدار چوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز