انواع ویزای پاکستان برای ایرانیان

ویزای پاکستان برای ایرانیان
لست سکند

پاکستان در جنوب آسیا واقع شده و از شمال شرقی با هند، از غرب با ایران و از شمال با افغانستان و چین همسایه است. تمدن‌های باستانی این کشور و کوه‌هایی با ارتفاع بیش از 7000 متر، هر گردشگر و کوهنوردی را به خود جذب می‌کند. ماه‌های اردیبهشت و مهر بهترین زمان برای سفر به پاکستان است که برای سفر به آن باید ویزای کاری، تجاری، توریستی یا ویزای کوهنوردی این کشور را دریافت کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط اخذ ویزای پاکستان برای ایرانیان، انواع ویزا و مراحل و مدت زمان صدور آن ‌پرداخته است.

اخذ ویزای پاکستان برای ایرانیان

بسیاری از افرادی که قصد سفر به پاکستان دارند، از طریق اخذ ویزای کاری، تجاری، توریستی یا ویزای کوهنوردی اقدام می‌کنند. همچنین بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا دارند نیز برای مصاحبه و دریافت ویزای آمریکا باید از طریق سفارت این کشور در اسلام آباد یا کنسولگری کراچی اقدامات لازم را انجام ‌دهند. هزینه‌های ویزای پاکستان برای ایرانیان به نوع، مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود و خروج آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که هزینه‌های مربوط به ویزای پاکستان باید با کردیت کارت یا همان کارت اعتباری پرداخت شود.

ویزای پاکستان برای ایرانیان

انواع ویزای پاکستان برای ایرانیان

ویزای توریستی: این ویزا برای افرادی است که قصد سفر تفریحی و گردشگری به پاکستان دارند. البته دارندگان این ویزا اجازه کار یا تحصیل در پاکستان ندارند. این ویزا از زمان صدور سه ماه اعتبار داشته و دارنده آن از زمان ورود به پاکستان به مدت یک ماه اجازه اقامت در این کشور خواهد داشت. برای اخذ ویزای توریستی پاکستان به مدارکی مانند اسکن دعوتنامه و کارت ملی شخص دعوت کننده پاکستانی، صفحه اول پاسپورت، عکس ۳×۴، صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان‌خدمت یا معافیت درخواست‌کننده نیاز است.

راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی: برای اخذ این ویزا باید از یکی از دانشگاه‌های پاکستان پذیرش گرفت. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پاکستان مبنی بر اجازه تحصیل می‌توان به همراه سایر مدارک مورد نیاز، درخواست ویزای تحصیلی را ثبت کرد. با داشتن این ویزا می‌توان در طول دوران تحصیل‌ بارها به این کشور وارد یا از آن خارج شد. اعتبار این ویزا تا پایان دوره تحصیلی بوده و پس از اتمام تحصیل باید پاکستان را ترک کرد.

ویزای تجاری: برای دریافت این ویزا متقاضی باید توانایی سرمایه‌گذاری داشته باشد. برای اخذ ویزای تجاری پاکستان باید کارت بازرگانی را به همراه دیگر مدارک به سفارت ارائه داد.

ویزای کار: برای دریافت این ویزا باید از کارفرمای بومی در کشور پاکستان پیشنهاد کار داشت. سپس می‌توان تمامی مدارک را به همراه قرارداد کاری به سفارت این کشور ارائه داد. این ویزا در صورت رضایت هر دو طرف امکان قابل تمدید است.

مراحل و مدت زمان صدور ویزای پاکستان برای ایرانیان

مرحله اپلای یا پذیرش تحصیلی،  وارد کردن مدارک و واریزی سفارت پاکستان معمولا بین دو تا سه روز کاری زمان می‌برد. پس از وارد کردن مدارک و واریزی سفارت، یک کد در اختیار فرد متقاضی قرار داده خواهد شد. سفارت پاکستان در تهران نیازی به قرار قبلی برای مصاحبه ندارد و در روزهای کاری می‌توان به سفارت مراجعه کرد. پس از مصاحبه در سفارت پاکستان ممکن است فرآیند بررسی ویزا از طرف سفارت بین یک تا چند روز کاری زمان ببرد.

ویزای پاکستان برای ایرانیان

اخذ ویزای پاکستان برای ایرانیان از ” سفر هالیدی”

وبسایت سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری، سفر و اخذ ویزا فراهم کرده است. این مجموعه دارای تیمی متشکل از برنامه‌نویسان، افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری بوده و مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا کسب‌ کرده است.

علاقه­‌مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می­توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس بگیرند یا به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای تسهیل روند اخذ ویزای پاکستان می‌توان یه نشانی اینترنتی https://safar.holiday مراجعه کرد‌.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز