چگونه آزمایش های پزشکی را در خانه انجام دهیم؟

آزمایش های پزشکی در خانه- کاماپرس
لست سکند

امروزه، دوران وبا و طاعون و بیماری‌های این‌چنینی گذشته است، اما با این وجود، زندگی شهری با تراکم بالا شرایط را برای ظهور بیماری‌های جدید فراهم کرده است به طوری که در جوامع شلوغ امروزی، حتی رفتارهای اجتماعی نیز تهدیدی برای سلامتی محسوب می‌شوند و نیاز به خدمات پزشکی در منزل از همیشه بیشتر شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از آرین طب، کووید 19، مثالی برای این موضوع است که توانسته نقاط ضعف جامعه بشری را آشکار کند و آسیب‌پذیری انسان در برابر بیماری‌ها را به رخ او بکشد. به گفته محققان، ماهیت دنیای مدرن، به‌عنوان ضعف در این بیماری به شمار می‌رود اما انسان همواره راه‌هایی می‌سازد تا بتواند بر بیماری‌های ناخوانده غلبه کند. یکی از این راه‌ها که سالیان سال است مورد توجه افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، قرار گرفته، چکاپ سلامتی است. آزمایش‌های ضروری‌ای وجود دارند که کمک می‌کنند افراد از وضعیت سلامتی خود آگاهی پیدا کنند.

بسیاری از افراد به صورت سالانه یا ماهانه و به طور کلی، به صورت دوره‌ای به آزمایشگاه مراجعه می‌کنند. انجام دوره‌ای برخی آزمایش‌ها، وضعیت کلی سلامت را مشخص می‌کند و در صورت ابتدا به بیماری، این امکان را می‌دهد که در مراحل اولیه و قبل از پیشرفت بیماری قابل درمان باشد. فرقی نمی‌کند که افراد جوان یا سالمند باشند بلکه متخصصان توصیه می‌کنند که همه افراد جامعه، حداقل سالی یکبار این آزمایشات را انجام دهند. با این وجود، از دیگر ویژگی‌های دنیای مدرن در کنار افزایش بیماری‌ها، کمبود وقت و مشکلات ترافیک و… است.

حتی بسیاری از افراد توانایی مراجعه به آزمایشگاه را ندارند یا ممکن است در شرایط خاصی به سر ببرند. گاهی کسی به تازگی عمل جراحی انجام داده است، گاهی سالمندان یا زنان باردار تحمل و توانایی نشستن در صف آزمایشگاه‌ها را ندارند یا حتی برای آن‌ها مضر تلقی می‌شود. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا خدمات پزشکی در منزل به عنوان یک امکان خوب برای تمامی کسانی که نیاز به انجام آزمایش در منزل دارند، بدرخشد.

آزمایش های پزشکی در خانه- کاماپرس

خدمات پزشکی در منزل ؛ ناجی انسان‌های مدرن

خدمات پزشکی در منزل کمک می‌کند تا کلیه تست‌ها و آزمایش‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود. اینگونه دیگر کسانی که وقت کافی ندارند، کسانی آلودگی شهرها اذیتشان می‌کند، کودکان، سالمندان و زنان باردار مجبور به مراجعه به آزمایشگاه نیستند و به راحتی می‌توانند از وضعیت سلامتی خود مطلع شوند.

راز آسمان پایتخت

در روش خدمات پزشکی در منزل فرد از طریق وبسایت یک مرکز معتبر برای خدمات پزشکی پذیرش می‌شود و با انتخاب زمان مورد نظر، می‌تواند خدمات پزشکی خود شامل آزمایش در منزل یا حتی خدمات پرستاری یا مراقبتی را در راحت‌ترین حالت ممکن و در فضای مربوط به خانه خود دریافت کند.

به نظر می‌رسد، پیش از شیوع ویروس کرونا، چندان اهمیت این خدمات به چشم نمی‌آمد. اما اکنون پس از اینکه تازه کمی جهان از این ویروس رهایی یافته است، به وضوح مشخص است انجام خدمات پزشکی در خانه تا چه حد مفید است. اما علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی، انجام خدمات پزشکی در منزل، مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود؛

راهکاری ایمن برای مکان‌های خطرناک

یکی از دلایلی که کودکان زیر 11 سال، اجازه ورود به بیمارستان‌ها ندارند، حجم زیاد ویروس و میکروبی و به طور کلی، بیماری‌هایی است که در این مکان‌ها وجود دارد. به همین دلیل از ورود افراد آسیب‌پذیر به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌شود برای انجام آزمایش نیز سلامت به خطر نیفتد. از این رو، آزمایش در منزل یک راهکار ایمن است.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

ترافیک شهری این روزها، اعصاب و روان شهروندان را هدف قرار داده‌است به طوری که اگر کسی برای انجام چکاپ سلامتی وارد ترافیک شود، ممکن است بیش از پیش بیمار شود! ازمایش در منزل با رعایت نکات بهداشتی، یک راه مناسب برای فرار از دود و ترافیک است و اینگونه نه وقتی تلف و نه هزینه رفت و آمدی صرف می‌شود.

مراقبت از کودکان

بسیاری از خردسالان از مراکز درمانی واهمه دارند و در زمان انجام تست به دلیل ترس زیاد اجازه گرفتن نمونه را به پرستار نمی‌دهند و در برخی از موارد نیز والدین مجبور می‌شوند بدون انجام آزمایش آن‌ها را به منزل بازگردانند. وقتی کودک در منزل و در اتاق خودش باشد خیلی راحت‌تر انجام تست و آزمایش را می‌پذیرد.

آزمایش های پزشکی در خانه- کاماپرس

دقت و کیفیت بالای آزمایش در منزل

یک جواب نادرست یا جابجای آزمایش می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری داشته باشد. تجویز داروی اشتباه یا میزان دوز ناتنظیم، ممکن است به مرگ منجر شود. در شرایط شلوغ آزمایشگاهی، این اشتباهات بعید نیست اما آزمایش در منزل و انتقال آن به شیوه صحیح، امکان بروز این خطاها را کاهش می‌دهد.

اما همه این مزایای خدمات پزشکی در منزل منوط به این است که توسط یک مرکز معتبر انجام شود. موارد پزشکی شوخی نیست تا آن‌ها را به دست افراد غیرمعتبر بسپاریم. آرین طب یکی از مراکز معتبری است که خدمات پزشکی در منزل را به خوبی ارائه می‌دهد. این خدمات انواع مختلفی همچون گفتار درمانی، سونوگرافی، نوار قلب، رادیولوژی، پانسمان، مراقبت از سالمند و کودک و آزمایشگاه و داروخانه آنلاین دارند.

این مرکز، فعالیت خود را با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز کرده و از این جهت، مرکز معتبری به شمار می‌رود. مزیت آرین طب این است که به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه می‌دهد. همچنین مراقبین و پرستاران مشغول در گروه پرستاری، در منزل افرادی با تحصیلات و سابقه کاری مرتبط هستند که وظایف خود را با بهترین کیفیت و مبتنی بر دانش روز دنیا، انجام می‌دهند. علاقه‌مندان به خدمات این مجموعه می‌توانند با تماس، مشاوره رایگان نیز دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرین طب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز