۱۰ نکته خواندنی درباره بیمه آرمان

شرکت بیمه آرمان- سهامی عام- در سال 1390 با سرمایه اولیه 600 میلیارد ریال آغاز به کار کرد. این مجموعه سعی در جمع‌آوری روزانه اطلاعات از بازارهای داخلی و خارجی بیمه و ارزیابی تغییرات، تحولات و نیازهای بیمه‌گذاران دارد، تا از این اطلاعات برای مدل‌سازی فرآیند صدور خسارت، تسهیلات لازم برای افزایش کیفیت خدمات و… استفاده کند.

کاماپرس در ادامه 10 نکته از این مجموعه را بیان می‌کند که برای فعالان صنعت بیمه و دنبال‌کنندگان این حوزه مفید است؛

1. مدیر عامل بیمه آرمان کامبیز پیکارجو است. محصولات این مجموعه شامل بیمه‌های مهندسی، اشخاص، خودرو، مسئولیت، باربری و … می‌شود.

2. این شرکت خدماتی شامل استعلام اصالت بیمه نامه، سامانه فروش آنلاین بیمه نامه، پرداخت اینترنتی، کارتابل بیمه گذاران، مراکز تشخیص درمانی طرف قرارداد و… ارائه می‌دهد.

3. بیمه آرمان بیش از 500 نفر نیروی انسانی متخصص دارد. این مجموعه دارای 40 شعبه فعال و در حدود 800 نمایندگی در نقاط مختلف کشور است.

راز آسمان پایتخت

4. سهام این شرکت با نماد «آرمان» در بازار پایه زرد فرابورس ایران عرضه می‌شود که در بخش بیمه و بازنشستگی و زیر گروه فعالیت‌های مالی و اجرایی قرار دارد.

5. بیمه مرکزی با بررسی صورت‌های مالی سال 1398 بیمه آرمان، سطح یک توانگری مالی این شرکت را برای سال جاری تائید کرد. این مجموعه به واسطه قابلیت پوشش ریسک‌های در اختیار با ضریب 108 درصد به این توانگری دست یافت؛ به این ترتیب بیمه آرمان نیز مانند سایر شرکت‌هایی که به این سطح می‌رسند، توانایی کافی برای انجام تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران را دارد.

6. سود ناخالص ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای این مجموعه در بهار سال جاری با رشد 310 درصدی نسبت به سال 1398 اعلام شد. سود خالص این مجموعه در پایان سال گذشته، 547 هزار و 474 میلیون ریال بود. پایان دوره مالی سال 1398 سود خالص هر سهم، 365 ریال بود.

7. سهامداران این شرکت، بانک ایران زمین، شرکت بین المللی سرمایه‌گذاری ایرانیان و شرکت سرمایه‌گذاری دلیران پارس هستند. شرکت‌های اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، سرمایه‌گذاری آینده نگر شرق و شرکت فراز پلیمر فردوس از سهامداران دیگر این مجموعه محسوب می‌شوند.

8. بیمه آرمان تاکنون تندیس‌های همایش ملی آموزش و ترویج سلامت اداری، مدیر شایسته سال 1396، برنز رعایت حقوق مصرف‌کنندگان سال 1397و… دریافت کرده است.

9. این مجموعه گواهی‌های رتبه 191 بین 500 شرکت برتر ایرانی، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، حضور در کنگره مدیر شایسته ملی و گواهی‌نامه ایزو- کنترل کیفیت- 26000 را به دست آورد.

10. بیمه آرمان دریک سال اخیر توانست بیمه‌ نامه مسافرتی اتباع خارجی در ایران را، ساماندهی و مکانیزه کند. همچنین این مجموعه حامی فدراسیون تنیس در مسابقات تنیس کیش شد.

مرتبط با : بیمه آرمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز