دلار 250 تومان گران شد

لست سکند

بانک مرکزی امروز نیز با ادامه سیاست قیمت شناور ارز نرخ دلار صرافی های بانکی را در هماهنگی با نرخ دلار در بازار آزاد افزایش داد.

به گزارش کاماپرس، قیمت ارز صرافی ها و بازار آزاد در روز ابتدایی هفته با نوسان همراه بود اما در عین حال رئیس کل بانک مرکزی در پیام اینستاگرامی خود تصریح کرد نباید از این نوسانات سیگنال اشتباه دریافت شود.

بنا به اعلام ایرنا، نرخ خرید هر دلار در ساعت ۱۳ امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان و فروش ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۲۰ هزار و ۴۰۲ تومان و هر دلار ۱۸ هزار و ۳۹۰ تومان بود.

راز آسمان پایتخت

ارزش ذاتی ارز پایین تر از نرخ بازار است

همچنین هر حواله یورو در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته، ۱۷ هزار و ۹۷۰ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۵ هزار و ۷۲۸ تومان به فروش رسید.

بازار ارز در هفته‌های اخیر همراه با سایر بازارهای موازی، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است.

شایان ذکر است؛ رییس کل بانک مرکزی در واکنش به رشد شتابان نرخ ارز در روزهای اخیر در صفحه ایسنتاگرام خود این را هم گفت که ارزش ذاتی نرخ ارز، با در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی، سیاسی و روانی، در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خرید و فروش می شود، حتماً پایین‌تر است.

«عبدالناصر همتی» با بیان اینکه علی‌رغم تداوم فشار آمریکا، ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را تامین خواهد کرد، افزود: نرخ خرید و فروش اعلامی صرافی های منتخب بازار نیز، برای جلوگیری از سفته بازی و آربیتراژ است

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تجربه دو سال اخیر به ویژه تا مهر ماه ۹۸ نشان داده نرخ ارز قابل کنترل است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز