تبینو، نوآوری در تبیان

لست سکند

تبیان را همه می‌شناسیم. یک موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی که برای پویشگران فضای وب و مجازی نامی آشنا است. این مجموعه نزدیک به ۲۰ سال پیش کار خود را به وبسایت و تولید و عرضه‌ی محصولات و سرویس‌هایی مبتنی بر فرهنگ و مذهب آغاز کرد و پس آن یکی از مهم‌ترین مراکز داده کشور را راه‌ انداخت که این کار، گام بلندی در عرصه خدمات حوزه فناوری ایران بود.

اکنون اما، حوزه نوآوری گستر پیدا کرده است و فضایی برای ایجاد و رشد استارتاپ‌ها به وجود آمده است. در همین راستا، تبیان هم کنار ننشسته است و خانه خلاقیت و نوآوری تبیان را به میدان آورده؛ این همان تبینو است.

کاماپرس، در آستانه اینوتکس 2021، به سراغ تبینو رفته است تا بیشتر و کامل‌تر با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شویم. در ادامه به معرفی محصولاتی که تبینو امسال به اینوتکس ارائه می‌دهد، می‌پردازیم.

انتخاب آگاهانه با همدم
سامانه «همدم» راهکار جامع و پویای موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان برای موضوع ازدواج جوانان است این پلتفرم که نسخه جدید و کامل‌تر همسان‌گزینی تبیان است بر پایه پیشینه علمی و تجربه چندین ساله همسان‌گزینی و با بهره بردن از ابزارهای مدرن و هوشمند و ظرفیت‌های بی‌شمار فضای مجازی، با تمرکز بر خدمات معرفان و مشاوران ازدواج، سعی دارد فرصت انتخاب آگاهانه را برای جوانان ایرانی در نقاط مختلف کشور فراهم آورد.

دستیار اقتصادی جیب
اپلیکیشن جیب دستیار اقتصادی مردم است تا به آن‌ها در راه رسیدن به اهدافشان کمک کند. جیب به مردم یاد می‌دهد و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری حرفه‌ای داشته باشند یا حتی منبع درآمد جدیدی اضافه کنند. جیب باعث می‌شود مردم بتوانند هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند و ساده‌تر به اهداف خود برسند.

راز آسمان پایتخت

از پرسان بپرس
«پرسان» بستری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است تا پرسش‌های خود را با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته و از سوی آنها پاسخ مطلوب و معتبر دریافت کنند. پرسان خود را بستر اشتراک تجربه زندگی می‌داند که لازمه آن حضور فعال کاربران برای ایجاد شبکه‌ای قوی در جهت رسیدن به این هدف است. حضور مشاوران و متخصصین در این پلتفرم، موجب می‌شود تا پاسخ به سؤالات، علمی و مستدل باشد. به بیان ساده، پرسان جایی برای اتصال پرسش کنندگان و پاسخ دهندگان در جهت بهبود زندگی و همچنین دستیاری برای انتخاب هایشان است.

«کدومو» ببینم؟
کدومو آمده است تا محصولات رسانه‌ای مناسب را توصیه کند. این مجموعه شامل پایگاه داده‌ای جامع و آزاد از محصولات رسانه‌ای مناسب برای خانواده‌ها است که همچنین خانواده‌ها و مربیان را در کار خود مشارکت می‌دهد و محصولات رسانه‌ای را رده‌بندی سنی و ارزیابی تربیتی می‌کند. کدومو همچنین بسته‌های آموزشی تربیت رسانه‌ای برای والدین، مربیان و دانش‌آموزان را تامین می‌کند.

میم مثل معلم، مادر، مربی
مرکز میم تلاش می‌کند تا دغدغه آموزشی والدین را کاهش دهد. این مجموعه یک مرکز آموزش مجازی به شیوه مشارکتی است که رویکرد برنامه‌محوری دارد. میم کار خود را با بهره‌گیری از سند برنامه درسی ملی و سند تحول آموزش و پرورش آغاز کرد و اکنون با هدف بهبود کیفیت فرآیند یاددهی- یادگیری در خانه و در مدرسه، فعالیت می‌کند. با آموزش مشارکتی و تعیین گام به جای مسیر یادگیری می‌توان ارتباط و گفتگوی اثربخش فراگیران و تسهیل‌گران، زمینه‌ی استفاده از تمامی منابع یادگیری درون و بیرون را در فضای مجازی فراهم کرد.

«مجازیست»؛ جایی برای تولیدکنندگان محتوا
مجازیست یک رسانه تخصصی است که بازیگران، رویدادها، پویش‌ها و کمپین‌ها، قوانین، پلتفرم‌ها و دانش فضای مجازی را تحلیل می‌کند و اطلاعات مربوط به آن‌ها را پوشش می‌دهد. برای مجازیست اولویت دارد که وضعیت محتوا در فضای مجازی چگونه است، همچنین تیم‌های تولید محتوا چه کسانی هستند و پیامدهای دنیای مجاز چیست.

فرهنگ، اهمیت دارد
تبیان در طول این سال‌ها توانسته است با ایجاد یک جریان پایدار تولید محتوا در حوزه سبک زندگی به مردم خدمت کند. این مجموعه در این راه با در اختیار گرفتن نقاط راهبردی فناوری یک اکوسیستم تشکیل داده است و آینده خود را با این گراف پیش‌بینی می‌کند:

تبیان امیدوار است در آینده هم بتواند با تامین سرمایه‌کافی، رویکرد غیراقتصادی به مسائل فرهنگی را فرهنگ‌سازی کند. این مجموعه می‌داند که برای پیشبرد اهداف خود باید پلتفرم‌های رقیب خارجی را کنار بزند و فضای رسانه‌ای در حوزه فرهنگی را تقویت کند.

مرتبط با : موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز