انعقاد قرارداد همکاری میان شهرداری و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن

مسکن
لست سکند

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از بزرگ‌ترین فعالان صنعت ساختمان و انبوه‌سازی در کشور است که در ششم اردیبهشت ماه سال 1369 تاسیس شد.

به گزارش کاماپرس، فعالیت‌های شرکت در زمینه‌هایی چون ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی و آماده‌سازی زمین متمرکز شده است.

از ابتدای تاسیس تاکنون عملیات اجرایی حدود 68 هزار واحد مسکونی در قالب حدود 415 پروژه آغاز شده که بالغ برحدود 59 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

گروه سرمایه‌گذاری مسکن دارای 18 شرکت زیر مجموعه است که در 28 استان و 36 شهر کشور، گسترده شده‌اند. این شرکت‌ها در حال حاضر بالغ بر 8 هزار واحد مسکونی در دست ساخت و 3500 هزار واحد مسکونی در مرحله طراحی، مطالعه و بررسی دارند.

شرکت در سال 82 با نماد «ثمسکن» وارد بورس تهران شد و طی چند سال اخیر، سهام 6 زیر مجموعه شرکت نیز در بازار سرمایه ایران پذیرفته شده‌اند. آخرین سرمایه ثبت شده شرکت 5500 میلیارد ریال است و «شرکت گروه مالی بانک مسکن» سهام‌دار اصلی شرکت به شمار می‌آید.

راز آسمان پایتخت

با توجه به ظرفیت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شهرداری مقرر شده با همکاری این دو ارگان در اراضی متناسب برای اقشار متوسط، املاک مسکونی احداث شود.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این خصوص اظهار کرد: از محورهای مذاکرات با حناچی شهردار تهران موضوع تعریف پروژه‌های جدید مسکونی با همکاری شهرداری و گروه سرمایه‌گذاری مسکن بود که در این زمینه قرار شد تفاهمنامه مشترکی بین دو دستگاه منعقد شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های دوطرف، شهرداری قرار است اراضی متناسب با ساخت مسکن برای اقشار متوسط را تامین کند. در این‌خصوص یک تیم برای بررسی و انتخاب اراضی مناسب تعریف پروژه‌های جدید مسکونی تشکیل می‌شود.

ظهیری گفت: در چارچوب این همکاری، «تامین زمین و صدور پروانه» بر عهده شهرداری و «مشارکت و تامین هزینه‌های ساخت» باگروه سرمایه‌گذاری مسکن خواهد بود و ساخت مسکن در اراضی داخل شهر و دیگری ساخت مسکن در اراضی با وسعت بیشتر در قالب شهرک‌های مسکونی در چارچوب این همکاری مدنظر قرار دارد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین درباره آخرین وضعیت رفع موانع اجرای دو پروژه مسکونی زهتابی و مقدم تهران  افزود: قرارداد این دو پروژه مربوط به اواخر سال ۹۷ است که قرار بود گروه سرمایه‌گذاری مسکن طراحی این دو پروژه را به سازمان نوسازی شهرداری تهران به عنوان مالک زمین‌ها ارائه دهد تا مجوزهای لازم دریافت شود. وی تاکید کرد: اما با توجه به اینکه پروژه مقدم نیازمند دریافت مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران است و در این فرآیند قرار گرفته باید با ضوابط بالادستی مربوطه انطباق داده شود که سازمان نوسازی پیگیر این موضوع است تا در اولین فرصت در این کمیسیون مطرح شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تاکید کرد: در خصوص رفع مشکل دو پروژه مسکونی زهتابی و مقدم در تهران قرار شد با دستور شهردار پیگیری‌های لازم صورت گیرد و گروه سرمایه‌گذاری مسکن هم به محض اخذ مجوز ساخت، آمادگی آغاز عملیات اجرایی را خواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز