آیفون 13 به زودی کمیاب می‌شود

لست سکند

با توجه به جدی شدن بحران نبود تراشه های الکترونیکی، پیش‌بینی می‌شود روند تولید گوشی‌های تلفن همراه با چالش مواجه شد.

به گزارش کاماپرس، این بحران حتی دامن بزرگترین تولیدکننده‌های تلفن همراه را نیز گرفته و میزان تولید آنها را کاهش داده است. منابع آگاه خبر داده‌اند که شرکت اپل به دلیل کمبود تراشه‌های الکترونیکی مجبور است تولید آیفون ۱۳ را تا ۱۰ میلیون دستگاه کاهش دهد. به همین دلیل تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند گوشی‌های آیفون 13 به زودی در بازار کمیاب شوند و قیمت آنها بالا رود.

قرار بود اپل تا پایان سال جاری، ۹۰ میلیون آیفون ۱۳ تولید کند اما گفته می‌شود این تولیدکننده گوشی به دیگر قطعه‌سازانش اعلام کرده که میزان تولید پایین‌تر از میزان از پیش تعیین شده خواهد بود چرا که چند قطعه‌ساز دیگر در تولید قطعات گوشی‌های آیفون با مشکل مواجه هستند.

راز آسمان پایتخت

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتشار این خبر باعث شد ارزش سهام اپل ۱.۲ درصد کاهش یابد. البته اپل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است. اپل در ماه جولای گفته بود که پیش بینی می کند درآمدش کاهش یابد و از سوی دیگر نبود قطعات الکترونیکی باعث می شود نه تنها تولید گوشی بلکه حتی فروش آی پاد و مک بوک‌های این شرکت نیز پایین بیاید.

نبود قطعات الکترونیکی به بحرانی در بسیاری از صنایع از خودروسازان گرفته تا تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که برخی خودروسازان مجبور شده‌اند خطوط تولید خود را در برخی مواقع تعطیل کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “آیفون 13 به زودی کمیاب می‌شود

  1. حسین گفته:

    این تراشه مگر چطور سده کنیاب شده یا تولید نمیکنند.قشنگ‌و واضح بگید علت را نه بازار گرمی..نظر من با ار گرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز