6 ترند برتر بازاریابی محتوایی در سال 2021

با توجه به شیوع کرونا حیات بسیاری از کسب و کارها به فعالیت آنها در فضای آنلاین بستگی پیدا کرده است. بسیاری از مدیران برندها مجبور شدند استراتژی بازاریابی محتوایی شرکت را متناسب با شرایط جدید تغییر دهند.

از برگزاری وبینار و ویدیو زنده گرفته تا تغییر در طراحی پست‌های اینستاگرام؛ همگی چالش‌هایی هستند که مدیران و کارشناسان بازاریابی محتوایی را با خود درگیر کرده‌اند. با این وجود، برخی برندها توانسته‌اند استراتژی خود را طبق ترندهای روز دنیا تغییر دهند و درآمد و فروش خود را علیرغم همه محدودیت‌ها و آشفتگی‌هایی که در بازار وجود داد، افزایش دهند.


کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب شما را با ترندهای برتر بازاریابی محتوایی در سال 2021 آشنا می‌کنند تا ضمن به کارگیری آنها، بتوانید در کسب و کارتان بیشتر رشد کنید.

1- استراتژی بازاریابی محتوایی را مستند کنید
از آنجایی که امروزه حتی سنتی‌ترین کسب و کارهای هم به ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی روی آورده‌اند، برای موفقیت باید از یک برنامه منظم و زمانبندی شده بهره ببرید. اگر بدون برنامه مشخص تولید محتوا کنید، نمی‌توانید میزان پیشرفت را تجزیه و تحلیل و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. بنابراین، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی مکتوب:
• اهداف خود را واضح و روشن با توجه به تصویری که از برندتان وجود دارد مشخص کنید.
• مسیر خرید مشتری را به طور کامل با جزئیات مشخص کنید.
• شخصیت مشتریان ایده آل را بشناسید تا تصویر واضحی از بازار در ذهن‌تان تجسم شود.
• از یک تقویم محتوایی برای تولید و انتشار محتوا در سایت، شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های انتشار محتوا استفاده کنید.

2-برای ویدیو زنده برنامه‌ریزی کنید
با اینکه کیفیت و وضوح ویدیو از پیش‌ضبط‌شده بهتر است، اما ویدیوی زنده در ایجاد نرخ تعامل با مخاطب بسیار موثرتر عمل می‌کند. وقتی با چندین نفر به صورت ویدیویی مکالمه می‌کنید، تک‌تک افراد با این حس که شما یک مکالمه شخصی با آنها دارید، به شما گوش می‌کنند.
از طرفی، امروزه بیش از 5 میلیارد کاربر گوشی‌ هوشمند در جهان وجود دارد. کاربران تجربه‌ای آشنا در استفاده از موبایل‌ها دارند و ویدیوی زنده این تجربه را شیرین‌تر می‌کند. از لایو اینستاگرام گرفته تا وبینار و دیگر رویدادها، ویدیو زنده بستری مناسب برای ایجاد تعامل با مخاطب و تبدیل او به مشتری است.

راز آسمان پایتخت

3-از استوری‌ها غافل نشوید
استوری یکی از قابلیت‌های شگفت انگیز شبکه‌های اجتماعی است که به مخاطبان کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با محتوای شما بر قرار کنند. از عکس، ویدیو، متن، انیمیشن و حتی محتوای صوتی می‌توانید در استوری استفاده کنید.

4-نسخه موبایل وبسایت را بهینه سازی کنید
با وجود میلیاردها کاربری که در دنیای اینترنت با موبایل‌های‌شان به سراغ اطلاعات می‌روند، لازم است نسخه موبایل سایت را همواره به‌روز نگه دارید. امروزه گوگل ابتدا نسخه موبایل سایت را ایندکس می‌کند، بنابراین بهینه‌سازی نسخه موبایل یکی از فاکتورهای موثر بر رتبه‌بندی گوگل خواهد بود. اصول UX را به خوبی به کار بگیرید و بکوشید تا جایی که می‌شود دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف سایت آسان باشد.
حواستان باشد بالا آمدن نسخه موبایل نباید بیش از 3 ثانیه طول بکشد.

5-به مخاطبان خود ارزش ببخشید
اکنون بیش از هر زمان دیگری، کسب و کارها باید نسبت به دغدغه‌های مخاطبان‌شان حساس باشند. از آنجایی که حس عدم اطمینان در زندگی روزمره مردم بیشتر شده، لزوم تمرکز بر ارزش‌هایی مانند صداقت و شفافیت به یک امر ضروری برای کسب و کارها بدل شده است. در تولید محتوا باید بتوانید احساس مخاطب را با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید درگیر کنید. اگر از چالش‌ها و مشکلات مخاطبان به خوبی آگاهی داشته باشید، می‌توانید به آنها نشان دهید که پشتیبان‌شان هستید و این یعنی اینکه مخاطب برای شما ارزشمند است.

6-دوره‌های آنلاین برگزار کنید
با شیوع کرونا بسیاری از افراد خانه‌نشین شده‌اند و در تلاشند تا مهارت‌های خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهند. بنابراین، شما با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین هم می‌توانید جامعه مخاطبان خود را افزایش دهید و هم می‌توانید بحث و گفت و گو را پیرامون محصولات یا خدمات خود افزایش دهید.
کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما آمادگی دارند تا در زمینه سئو، تولید محتوا و تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی به شما مشاوره رایگان دهند.

از تجربه دیگران کمک بگیرید
هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از به‌‎روز رسانی استراتژی بازاریابی محتوایی در شرایط کرونا داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری می‌توانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌های درازمدتی داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز