یارانه نقدی نوزادان امسال به چه شرطی پرداخت می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دولت اعلام کرده از این پس به شرط وجود منابع لازم به نوزادان جدید یارانه می دهد و به این ترتیب قطع یارانه نقدی نوزادان محتمل است که این سیاست با برنامه های راهبردی افزایش جمعیت کشور در تناقض خواهد بود.

به گزارش کاماپرس؛ در حالی که پیشتر با شرط مشمول بودن والدین برای دریافت یارانه، فرزند تازه متولد شده یارانه دریافت می‌کرد اما حال با تصمیم هیئت وزیران پرداخت یارانه برای نوزادان مشروط به وجود منابع لازم برای اجرای تخصیص یارانه شده است.
آیین‌نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن، موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به‌تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

حذف پردرآمدها از شمول دریافت یارانه نقدی

هم‌چنین بر اساس همین مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی و درگاه های داده های موجود در کشور نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌‏ها نیز پس از اعلام وزارت تعاون باید نسبت به حذف یارانه خانوار‌های اعلامی (در اولین نوبت) اقدام کند.

راز آسمان پایتخت

حق اعتراض نسبت به قطع یارانه محفوظ است

بر این اساس خانوار‌های حذف‌شده از شمول یارانه بگیران، می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام کنند. وزارت رفاه نیز مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، اسامی سرپرستان خانوار‌های واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجدداً به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آن‌ها برقرار شود.
ضمناً موالید (نوزادان امسال) جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به‌تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز