یارانه معیشتی کرونا و ۴ شرط مهم دولت

لست سکند

براساس تصمیم سازمان برنامه‌ و ‌بودجه قرار است حدود 34 میلیون نفر، تحت پوشش یارانه کمک ‌معیشتی قرار بگیرند.

به گزارش کاماپرس، دولت و مجلس درباره طرح حمایت معیشتی کرونا به تفاهم رسیده اند. براساس این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسانی را که درآمد ثابت ندارند، بیمه نیستند، از نظر شاخص های بانکی و درآمدی زیر حداقل دستمزد کارگری دریافت می کنند و همچنین جزو افراد معیشتی بگیر هستند، شناسایی کرد. ۳۴ میلیون نفر با این شاخص ها در کشور معرفی شده اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

شرط اول، کسانی که در آمد ثابت ندارند

به گفته حسین میرزایی، سخنگوی حمایت معیشتی کرونا هرکسی که معیشت‌بگیر و یارانه‌بگیر است، نمی‌تواند از این طرح بهر‌ه‌مند شود، یعنی شرط اول این طرح همین است. او در این باره می گوید:« معیشت‌بگیرانی مشمول این طرح می‌شوند که فاقد درآمد ثابت باشند و به بیانی دیگر، کارمند دولت نباشند. این افراد نباید در هیچ‌کجا (دولتی، خصوصی و عمومی) مشغول به فعالیت باشند. همین‌طور بازنشسته‌ها نیز از جمله معیشت‌بگیرانی هستند که در شمول این طرح قرار نمی‌گیرند.»

راز آسمان پایتخت

شرط دوم، کسانی که بیمه نیستند

میرزایی درباره شرط دوم این طرح می گوید:« این افراد نباید بیمه‌پرداز باشند. افرادی که مشمول بیمه رانندگان، قالی‌بافان و… نیز هستند یا حتی خویش‌فرمایی، مشمول این طرح نمی‌شوند. البته بیمه‌پردازان خویش‌فرمایی از یک استثنا برخوردارند. به این معنا که فردی بیمه خویش‌فرمایی داشته و در بررسی‌ها متوجه شدیم که جزء دهک‌های 9 و 10 درآمدی نیست و مجموع درآمدهای خانواده نیز زیر حداقل دریافتی قانون کار (یک‌میلیون‌و 910 هزار تومان)‌ است اما فرد برای تأمین آتیه خود بیمه رد می‌کند. این افراد به شرط آنکه همه شرایط را در کل افراد خانواده داشته باشند و مجموع درآمد آنها زیر حداقل حقوق قانون کار باشد، از این طرح بهره‌مند می‌شوند».

شرط سوم، همه افراد خانواده باید واجد شرایط باشند

به گفته سخنگوی حمایت معیشتی کرونا، براساس مبنای وزارت کار، حتی اگر یک نفر از افراد خانواده، یکی از شروط را نداشته باشد، کل خانواده از این طرح معیشتی محروم می‌شود.

شرط چهارم، گردش مالی افراد حداقلی باشد

به گزارش روزنامه شرق، سخنگوی حمایت معیشتی کرونا درباره شرط چهارم نیز می‌گوید: «در بررسی شاخص‌های بانکی افراد، میزان واریزی‌ها، گردش حساب چهار سال اخیر افراد (98-97-96-95) و تراکنش‌های خرید آنها در شش‌ماهه اول سال 99 را مورد رصد قرار می‌دهیم تا بر ما محرز شود که فرد در طول حداقل چهار سال اخیر وضعیت مالی خوبی نداشته و وضعیت او، بهبود هم نیافته است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز