یارانه معیشتی ساعت 24 امشب واریز می شود

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مرحله دهم از پرداخت یارانه معیشتی به خانوارهای کم درآمد، ساعت 24 امشب سه شنبه 10 شهریورماه بر اساس تعداد اعضای خانوار به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول این یارانه واریز می شود.

به گزارش ایرنا، این دهمین مرحله از پرداخت یارانه‌معیشتی است که به خانوارهای مشمول پرداخت می شود با این حال انتقادات خانوارهایی که مشمول این یارانه نشده اند به تصمیم دولت کماکان ادامه دارد.

تصمیم به پرداخت یارانه معیشتی همزمان با افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال 98  اتخاذ شد و این یارانه بر اساس سبد معیشتی تعریف شده توسط دولت تاکنون به مشمولات پرداخت شده است.

جزئیات مبلغ تخصیص یافته بر اساس خانوار

یارانه‌حمایتی که برخی آن را یارانه بنزین می نامند بر اساس تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود به این شکل که خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان دریافت می کند و به خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان پرداخت می شود. همچنین به حساب سرپرستان خانوارهای سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوارهای ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان واریز می شود. سقف یارانه معیشتی 205 هزار تومان است که به خانوارهای پنج نفره و بیشتر پرداخت می شود.

راز آسمان پایتخت

چه خانوارهایی یارانه‌معیشتی نمی گیرند؟

خانوارهایی که دارای برخی دارایی ها باشند از دریافت یارانه معیشتی خط می خورند که اهم این دارایی های واحد مسکونی است. به بیان دقیق تر خانوارهای دارای منزل مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای 2 واحد مسکونی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه‌معیشتی نمی شوند.

ضمنا خانوارهایی که مالک خودروی سواری به قیمت بیش از3 میلیارد ریال یا خودرو عمومی به قیمت بیش از 4 میلیارد ریال باشند، مشمول یارانه نیستند.

به علاوه، کارفرمایانی که بیش از سه بیمه پرداز در لیست بیمه آنها باشد، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این یارانه نیستند.

میزان درآمد نیز یکی دیگر از معیارها برای پرداخت یارانه‌معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌نفره باید 4 میلیون، خانواده دو نفره 5میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده هفت نفره 7 میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر 8 میلیون تومان باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز