یارانه تیرماه کی واریز می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ابراهیم رئیسی، سه روز گذشته در گفت و گوی تلویزیونی صدا و سیما اعلام کرد که در حال حاضر موضوع کالا برگ منتفی است و پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند. با توجه به این گفته رئیسی، احتمالا یارانه نقدی تیرماه مانند ماه‌های گذشته بیستم یا بیست و یکم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ یارانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرده تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی ادامه پیدا می‌کند. قبلا دولت وعده داده بود که به منظور جبران اختلاف قیمت‌ کالاها، یارانه 300 هزار و 400 هزار تومانی را به هر نفر از 9 دهک جامعه پرداخت کند تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای توزیع کالا برگ الکترونیکی فراهم شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این مسئله در حالی مطرح شد که چند روز پیش حجت براتعلی، مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، اعلام کرد طرح کالا برگ از تیرماه اجرایی خواهد شد و دیگر لزومی به پرداخت یارانه نقدی نیست. در صورتی که طرح کالابرگ اجرایی شود، مردم باید از این فرآیند برای خرید استفاده کنند. براساس گفته‌های براتعلی، این طرح مانند کوپن دهه 60 است و تنها به کالاهایی مثل نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن اختصاص پیدا می‌کند.

راز آسمان پایتخت

هدف دولت از ایجاد کالابرگ چیست؟

براتعلی بیان کرده که هدف دولت از پرداخت کالابرگ این است که قیمت همه اجناس مذکور به نرخ شهریورماه 1400 بازگردد. اما ابراهیم رئیسی در گفت و گوی اخیر بیان کرده که فعلا زیرساخت‌ها فراهم نیست و این طرح تیرماه اجرا نخواهد شد و همچنان یارانه نقدی به منوال گذشته پرداخت می‌شود.

میزان یارانه نقدی برای سه دهک اول 400 هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم 300 هزار تومان به ازای هر عضو خانوار است و به دهک دهم یارانه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان هدفمندسازی یارانه ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز