یارانه ها حذف می شوند؟

حمید حاج اسماعیلی، کارشناسی اقتصادی، معتقد است اگر دولت بتواند دستمزدها را در کشور واقعی کند، امکان کنترل نرخ تورم را داشته باشد و قیمت کالاها را تثبیت کند در آن صورت نیازی به پرداخت یارانه‌ها نخواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ یارانه‌ها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حاج اسماعیلی بیان کرده که یارانه نقدی به همان اندازه برای دولت مشکل ایجاد می‌کند که ارز 4 هزار و 200 تومانی به وجود آورد. اگر دولت مایل به تناسب قیمت‌ها با شرایط اقتصادی کنونی است باید خود را درگیر بروکراسی و پیچیدگی‌های خاصی نکند. پرداخت یارانه جدید باعث خواهد شد دولت نتواند اصلاح قیمت‌ها و کنترل آن‌ها را به درستی انجام دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته حاج اسماعیلی مبنای اصلی در دولت سیزدهم چیزی جز حمایت یارانه‌ای نیست. اما به یارانه جدید هم مانند ارز ترجیحی انتقاد وارد است. به نظر نبود نظارت درست و قوی و مشکلات این چنینی پرداخت یارانه را به انحراف می‌برد. زیرا یارانه با هدف کمک به قشر ضعیف و ناتوان جامعه تبیین شده اما در اصل مشکلی از این گروه حل نکرده است.

چالش اولیه دولت در پرداخت یارانه جدید

با اینکه دولت سیزدهم هدف خود را اختصاص یارانه جدید به اقشار کم درآمد و رسیدن این مبلغ به دست خود مردم بیان کرده، اما هنوز برخی از گروه‌ها این مقدار وجه را دریافت نکرده‌اند. در واقع آمار و ارقامی که از این اقدام منتشر شده نوعی چالش ایجاد کرده است. ضمن اینکه پرداخت یارانه به دلیل کمبود منابع اعتباری و کسری بودجه دولت دائما قابل به روز رسانی نخواهد بود.

به نظر این کارشناس اقتصادی، دولت باید ضمن اصلاح دستمزدها، کنترل تورم و قیمت کالاها، به بخش کسب و کارها و مسائل مالی آن‌ها هم توجه داشته باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی مردم را برطرف و شرایط کنونی را اندکی اصلاح کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان هدفمندسازی یارانه ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز