تمدید مهلت ثبت نام برای جاماندگان یارانه جدید

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تمدید سه روزه مهلت ثبت نام افراد جامانده از یارانه جدید خبر داد. به گفته انصاری، در سامانه وزارت تعاون تا چند ماه دیگر هم امکان ثبت نام هست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ یارانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انصاری بیان کرده که مردم از نوع عملکرد مسئولان درباره محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی رضایت ندارند. زیرا معیار دهک بندی برای این اقدام و سنجش توانایی افراد مشخص نیست. ضمنا یارانه تعدادی از افراد یارانه بگیر یکباره حذف شده که این موضوع پرسش‌های زیادی را به همراه داشت. در حال حاضر امکان ثبت نام برای جاماندگان از دریافت یارانه وجود دارد و این فرصت سه روز دیگر هم تمدید شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اعضای کمیسیون اجتماعی معتقدند که همه مردم باید بتوانند یارانه بگیرند و قیمت کالاهای اساسی هم باید به نرخ شهریور 1400 برسد. در واقع ارائه یارانه با ثبات شرایط جامعه مورد توجه مجلس و نمایندگان آن قرار دارد.

مبنای درآمدی برای پرداخت یارانه جدید کافی نیست

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره پرداخت یارانه اعلام کرده که باید شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید براساس داده‌های واقعی باشد، در واقع نباید صرفا مبنای درآمدی ملاک محاسبات برای کمک هزینه‌های نقدی باشد. زیرا این امکان وجود دارد که زوجی درآمد خوبی داشته باشند، اما دو فرزند معلول نگهداری کنند. هزینه زندگی خانوارهایی با شرایط مذکور، چند برابر خانواده‌های معمولی است. یک مثال دیگر درباره فردی است که خودرو یا واحد مسکونی با قیمت مناسب دارد، اما 70 درصد نقدینگی برای تهیه آن از طریق دریافت تسهیلات بانکی تامین شده باشد.

پورابراهیمی بیان کرده که اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر فرد دارای شرایط از دریافت یارانه محروم شود. به نظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس باید بررسی شرایط درآمدی برای همگان وجود داشته باشد و کسی از این کمک هزینه نقدی محروم نشود.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان هدفمندسازی یارانه ها
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز