کوری در نشر مرکز به چاپ ۵۰ رسید

لست سکند

رمان کوری، اثر ژوزه ساراماگو با ترجمه مهدی غبرایی برای پنجاهمین بار در نشر مرکز چاپ و منتشر شد. به گزارش کاماپرس، رمان کوری نوشته برنده جایزه نوبل، ژوزه ساراموگوی پرتغالی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. تاکنون بالغ بر ۱۰ ترجمه فارسی از این رمان انجام شده است؛ در این میان نسخه نشر مرکز با ۵۰ تجدید چاپ در فهرست موفق‌ترین‌ها قرار داد.

کوری داستانی درباره کور شدن انسان‌ها است. کتابی که در آن شهرها و شخصیت‌ها بی‌نام و تهی از بینایی‌اند. در پشت جلد کتاب آمده است: کوری یک حکایت اخلاقی مدرن است و مانند داستان‌های اخلاقی کهن پیام‌هایی اخلاقی را، اما برای مخاطب امروزی، در خود نهفته دارد.

داستان با نقل قول از اثری ناموجود به نام کتاب موعظه‌ها آغاز می‌شود: وقتی می‌توانی ببینی، نگاه کن. وقتی می‌توانی نگاه کنی، رعایت کن. رمان کوری یک موعظه است، موعظه‌ی رعایت کردن و مراعات. ساراماگو در این اثر چهره‌ی مسیحایی نجات‌بخشی را جست‌وجو می‌کند که دوباره درس محبت را به آدم‌ها بیاموزد.

راز آسمان پایتخت

نشر مرکز در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار رمان کوری را چاپ و راهی بازار نشر کرد. هم‌اکنون این کتاب با ۳۶۸ صفحه و  قیمت ۵۸ هزارتومان در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر مرکز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز