کلنگ احداث خط 10 مترو به زودی زده می شود

مترو
لست سکند

پیشتر بنا به اعلام مسئولین شهرداری شهر تهران قرار بود طرح توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران از میدان بوستان (میدان کتاب) به سمت غرب با عبور از دره فرحزاد تا شمال بزرگراه شهید باکری امتداد باید، این مسیر شامل ۵ کیلومتر تونل و سه ایستگاه در «بلوار سیمون بولیوار»، «میدان دانشگاه» و «انتهای شمالی بزرگراه شهید باکری» می‌شد. اما پس از آنکه اعلام شد خط ۷ متروی تهران در سعادت آباد خاتمه یافته و به سمت منطقه پنج شهرداری تهران امتداد نخواهد یافت، مسئولان وعدهٔ احداث خط ۱۰ مترو را در آینده‌ای نزدیک دادند.

به گزارش کاماپرس، حال مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، در بازدید از شهرداری منطقه ۵ و نشست با شهردار منطقه ۵ گفت: با تمهیداتی که پیش‌بینی شده است در دو ماه آینده خط ۱۰مترو در منطقه ۵ کلنگ‌زنی می‌شود.

علی امام افزود: شرکت مترو تهران در برنامه عملیاتی سال ۹۹، تکمیل خطوط ۴، ۶، ۷ مترو و آغاز یکی از خطوط اولویت دار مترو را در برنامه قرار داده است.بخشی از این خطوط در منطقه ۵ اجرا می‌شود که این امر می‌تواند نتایج خوبی برای شهروندان تهرانی در این منطقه داشته باشد.

در این جلسه شهردار منطقه نیز بر حمایت منطقه ۵ از ادامه فعالیت‌های مترو در منطقه گفت: تلاش ما این است که از امکاناتی که در منطقه ۵ وجود دارد، برای شهروندان این منطقه استفاده کنیم. فریدون حیدری افزود: در منطقه ۵، سه خط فعال و نیمه فعال وجود دارد که خطوط ۴، ۶ و ۷ هستند، موضوعی که در نشست مطرح شد راه‌اندازی خط ۱۰ مترو در منطقه ۵ است.

راز آسمان پایتخت

وی خاطرنشان ساخت: در مسیر این پروژه‌ها ایستگاه‌ها و مجتمع‌های مترو املاکی قرار دارد که ممکن است برای این ایستگاه‌ها مشکل ایجاد کند. این هماهنگی‌ها برای رفع معارضان و تامین بخشی از نیاز‌های مالی این پروژه در منطقه ۵ صورت گرفت.

وی با بیان اینکه انجام این پروژه‌ها بار مالی بسیاری دارد، ادامه داد: شهروندان و شهرداری منطقه ۵، نقش انتقال این خط به مناطق دیگر را به گونه‌ای ایفا کنند که سرعت کار متوقف نشود. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در درجه اول شهروندان منطقه ۵ از شبکه مترو بهتر بهره‌برداری کنند و با توجه به امتداد خط در منطقه ۲۲ شهروندان این منطقه نیز در این زمینه به خواسته‌هایشان برسند. به گفته شهردار منطقه ۵ در صورت رفع معارضان ملکی و تامین تجهیزات تا پایان سال‌جاری در منطقه ۵، پایانه خط ۴ تکمیل و احداث پایانه خط ۷ آغاز می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز