کدام مشاغل از شهر خارج می شوند؟

لست سکند

به منظور جلوگیری از آسیب به سلامت افراد و محیط زیست، همچنین برای رعایت حقوق شهروندی، برخی از مشاغل به بیرون از محدوده شهر منتقل خواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به عدم ایجاد مشاغل مزاحم در شهر اشاره کرد و درباره چرایی و چگونگی انتقال و جابه‌جایی آن‌ها توضیحاتی داد. سعید بیگی اظهار کرد: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ماموریت اصلی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در محدوده شهر است.

چگونگی جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در شهر

بیگی ضمن اشاره به مطلع شدن شهرداری پس از ایجاد مشاغل مزاحم گفت: شهرداری در مراحل صدور مجوز برای کسب‌وکارها نقشی ندارد و پس از ایجاد شغل‌های مزاحم شهرداری از آن‌ها مطلع می‌شود، در حالی‌که باید ابتدا از ایجاد این نوع شغل‌ها جلوگیری کرد. اگر شهروندی بخواهد کسب‌وکاری راه‌اندازی کند که شغلی مزاحم محسوب می‌شود، باید او را راهنمایی کرد ؛ البته این کار نیازمند بررسی قوانین و اصلاح آن در راستای عدم ایجاد شغل مزاحم است.

راز آسمان پایتخت

مشاغل مزاحم کدامند؟

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در شهر تهران همچنین اشاره کرد: پس از شناسایی مشاغل مزاحم ابتدا شهرداری به واحد صنفی مراجعه کرده و در اکثر مواقع سعی داشته تا از طریق تمهیدات مزاحمت زفع شود تا مشاغل از بین نروند. البته طبق قانون، 25 رسته شغلی باید از شهر خارج شوند که از آن‌ها می‌توان به کفاشان در باغ سپهسالار، طلاسازان سنگلج و… اشاره کرد.

وی به عنوان مثال درباره مزاحمت طلاسازان توضیح داد: در فرآیند طلاسازی از موادی استفاده می‌شود که برای انسان و محیط زیست ضرر دارد؛ همچنین باعث آلودگی آب نیز می‌شود و همین امر ساکنان محله‌ها را آزرده خاطر می‌کند.

بیگی اشاره کرد: البته نباید به صنف طلاسازان، کفاشان و… آسیبی وارد شود ولی از طرفی هم حقوق شهروندان نیز باید حفظ شود. رویکرد فعلی این است که اگر اصناف حتی امکان خروج از شهر را ندارند به اراضی استاندارد درون شهر منتقل شوند.

مشاغل مزاحم به کجا منتقل می شوند؟

بیگی همچنین درباره مذاکره با صنف کفاشان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با یک شهرک صنعتی صورت گرفته تا زمینی برای کفاشان بگیریم تا طی سه سال به خارج شهر منتقل شوند که زمین‌های تفاهم شده در آینده ساخته می‌شوند و همراه با سند رسمی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی همچنین درباره انتقال شیمیایی فروشان نیز اشاره کرد: پیش از این شیمایی‌فروشان در ناصرخسرو بودند که پس از آن به بازار کیمیا منتقل شدند. ولی این بازار تکمیل نشده رها شده است که در حال حاضر اتحادیه این صنف با همراهی شهرداری سعی بر حل مشکلات دارند. این نوع مشاغل برای فعالیت نیازمند انبار هستند که قرار است در نقاط خارج شهر اراضی مناسب شناسایی و سپس منتقل شوند که مواد شیمایی وارد شهر نشود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز