کاهش جوسازی ها و ادامه کاهش نرخ دلار

لست سکند

قیمت دلار همچنان در مدار کاهش قیمتی قرار دارد. با اینکه دلار روز گذشته در ساعات پایان معاملاتی به دلیل ابهام درباره زمان آغاز مذاکرات وین و انتشار جدولی منسوب به سازمان برنامه افزایشی شد، اما امروز بار دیگر به نرخ 27 هزار و 199 تومانی رسید.

به گزارش کاماپرس، این ارز خارجی نسبت به روز گذشته 86 تومان کاهش قیمت پیدا کرد. ادعای الجزیره درباره نامشخص بودن شرایط مذاکرات احتمالی آینده، تغییر احتمالی سطح مذاکرات از وین به بروکسل و تاخیر این روند تا دی‌ماه امسال باعث افزایش مجدد نااطمینانی‌ها و افزایش قیمت دلار طی آخرین ساعات معاملاتی روز گذشته شد. در حال حاضر قیمت دلار در محدوده 26 هزار و 800 تومانی تا 27 هزار و 300 تومانی گیر افتاده و به نظر خروج از این سطوح سقف و کف قیمتی به شوک پرقدرتی نیاز دارد.

واکنش دولت به دلار 280 هزار تومانی

روز گذشته جدولی مبنی بر افزایش قیمت دلار تا مرز 280 هزار تومانی در صورت عدم لغو تحریم‌ها بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و بازار را ملتهب‌تر از هر زمانی کرد. به نظر در پی همین اتفاق بود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، به بانک مرکزی و دستگاه‌های ذی ربط دستور داد تا از فضاسازی‌های کاذب در قیمت ارز و کالا با جدیت تمام جلوگیری کنند.

راز آسمان پایتخت

البته سازمان برنامه و بودجه هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که برنامه‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم در بخش اقتصادی تغییرات بنیادی بوده که نمونه آن را می‌توان در بخشنامه بودجه سال 1401 مشاهده کرد. طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، انتظار می‌رود با اجرای این تغییرات کسری بودجه جبران و رشد اقتصادی قابل توجهی در کشور ایجاد شود. همچنین این نهاد به غیرقابل استناد بودن اعداد و ارقام جدول منتشر شده اشاره کرده است.

در حال حاضر قیمت دیگر ارزهای مهم مثل پوند و یورو در مسیر کاهشی قرار دارد. نرخ پوند نسبت به دیروز 128 تومان کم شده و به 37 هزار و 378 تومان رسیده است. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 108 تومان افت پیدا کرده و در محدوده 31 هزار و 537 تومان قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز