کامل‌ ترین راهنمای انواع ویزا و اخذ ویزای کانادا 2022

ویزای کانادا-کاماپرس

اگر برای یک سفر خارجی منحصر به فرد برنامه‌ریزی می‌کنید یا قصد ادامه زندگی در یک کشور مدرن و پیشرفته را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کانادا را در ابتدای لیست خود قرار دهید.

به گزارش کاماپرس به نقل از علاءالدین تراول، این کشور وسیع و بی‌نهایت زیبا، شرایط را برای ورود گردشگران و مهاجران از سرتاسر جهان فراهم کرده است. در این میان ایرانیان نیز با شرایط تعیین شده، می‌توانند برای دریافت انواع ویزای ورود به کانادا اقدام نمایند و با دریافت مهر تایید کنسولگری این کشور، مجوز ورود به خاک آن را داشته باشند. با علاءالدین تراول همراه باشید تا با شرایط و جزئیات نحوه اخذ ویزای کانادا بیشتر آشنا شوید.

برای اخذ اطلاعات به‌روز و جزئیات، میتوانید علاوه بر مطالعه این مقاله، به صفحه اصلی اخذ ویزای کانادا علاءالدین تراول مراجعه نمایید .

همچنین با شماره 02174495 در تماس باشید. یا به صورت حضوری به دفتر علاءالدین به آدرس تهران، پاسداران ، برج آرتمیس فرمانیه، طبقه 7 مراجعه فرمایید.

ویزای کانادا-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع ویزای کانادا

مردم بیش از 148 کشور دنیا برای ورود به خاک کانادا نیاز به ویزا دارند. دولت کانادا، برای ورود افراد به این کشور، راه‌های متفاوتی را در نظر گرفته است. بسته به این که هدف شخص از تقاضای ویزای کانادا چه چیز باشد، مدت زمان و نوع ویزا متفاوت است. در حالت کلی ویزای کانادا به دو نوع موقت و دائم تقسیم‌بندی می‌شود.

ویزای اقامت موقت کانادا

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دارند به مدت محدود در کانادا اقامت داشته باشند و برای گردشگری یا بازدید از خانواده و دوستان یا سایر موارد کوتاه مدت به این کشور سفر می‌کنند. انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا به صورت زیر است:

  • ویزای توریستی کانادا: این نوع ویزا مناسب مسافران با اهداف گردشگری است که به جزئیات آن خواهیم پرداخت.
  • سوپر ویزا کانادا: مناسب والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان یا افراد مقیم کانادا برای دیدار با آن‌ها است.
  • ویزای تحصیلی کانادا: مناسب افرادی است که از یک موسسه آموزشی معتبر کانادایی پذیرش دریافت کرده‌اند.
  • ویزای کاری کانادا: مناسب افرادی است که پیشنهاد شغلی در کانادا دارند و می‌خواهند 6 ماه و در موارد خاص نهایتا تا 4 سال در این کشور کار کنند.
  • ویزای کار در تعطیلات کانادا یا Working Holiday Visa: این ویزای مجوز کاری به صورت تصادفی به متقاضیان 30 کشور دنیا که ایران را شامل نمی‌شود، داده می‌شود.
  • ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا: مناسب دیپلمات‌ها و مقامات رسمی کشورهای دیگر با اهداف دولتی و رسمی است.
  • ویزای محرمانه کانادا: برای افراد عالی رتبه تجاری یا دیپلمات‌هایی که قصد سفر توریستی به این کشور را دارند، مناسب است.
  • ویزای اهدای عضو کانادا: کانادا برای درمان بیماران کشور خود که نیاز به پیوند اعضا دارند، به اهدا‌کنندگان عضو کشورهای دیگر امکان ورود به کانادا را فراهم کرده است.
  • ویزای تولد فرزند در کانادا: مناسب افرادی است که تمام شرایط اقامت موقت کانادا را دارا هستند و قصد تولد نوزاد خود در کانادا را دارند.
  • ویزای کسب و کار یا نمایندگی کانادا: با اهداف کسب و کار فردی یا گروهی است و اجازه کار در شرکت‌های کانادایی را ندارد.
  • ویزای اقامت کوتاه مدت کانادا: با هدف انجام کاری خاص به مدت کوتاه که ویزا دقیقا به همان مدت معتبر است.
  • ویزای تسهیلات کانادا: به شهروندان دو‌تابعیتی کانادا که پاسپورت کانادایی ندارند اعطا می‌شود.

ویزای کانادا-کاماپرس

ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا نیز دارای انواع مختلفی مانند اقامت از طریق ثبت شرکت یا سرمایه‌گذاری و روش‌های مشابه می‌باشد که کارشناسان ما در علاءالدین تراول به خوبی می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

با 2 کلیک تمام اطلاعات زندگی و تحصیل در کانادا ، کار در کانادا و زایمان در کانادا را به دست آورید! وارد وبلاگ علاءالدین تراول بشوید ، عبارت ” کانادا ” را در قسمت جست‌وجوی نام وبلاگ تایپ کنید. تمام اطلاعات مورد نیازتان را در مقالاتی جامع و جدید خواهید یافت.

ویزای توریستی کانادا چیست و چه شرایطی دارد؟

یکی از پرکاربردترین ویزاهای اقامت موقت نوع توریستی آن است که با هدف گردشگری و با شرایط و مدارک خاص به متقاضیان اعطا می‌شود و دارای دو نوع یک‌بار ورود یا سینگل و چندبار ورود یا مولتی می‌باشد. در ویزای توریستی سینگل شخص فقط یک بار اجازه ورود به کشور کانادا را دارد و در صورت خروج از کشور و نیاز به ورود دوباره، نیاز مجدد به دریافت ویزا خواهد داشت. ولی برای ویزای چندبار ورود یا ویزای مالتیپل کانادا که به ویزای 5 ساله کانادا نیز شهرت دارد، شخص می‌تواند به مدت 5 سال به صورت نامحدود از کشور خارج یا به آن وارد شود و در هر بار ورود نهایتا تا 6 ماه می‌تواند در این کشور اقامت داشته باشد. در واقع ویزای مولتی کانادا 10 سال اعتبار دارد اما به دلیل حداکثر مدت اعتبار پاسپورت ایرانی که 5 سال است، به آن ویزای 5 ساله می‌گویند و با تمام شدن انقضای پاسپورت، اعتبار ویزا نیز از بین می‌رود. کارشناسان با تجربه ما در علاءالدین تراول، پیشینه خوبی در اخذ این نوع ویزا تا به حال داشته‌اند. برای درخواست ویزا، شخص متقاضی موظف است که از طرق مختلف به دولت کانادا اثبات نماید که قصد عدم ترک این کشور یا آسیب رساندن به شهروندان آن را ندارد و همچنین از نظر مالی به صورت کامل از عهده مخارج سفر خود بر می‌آید. شخص دارنده ویزای توریستی کانادا، اجاره تحصیل یا کار در این کشور را نخواهد داشت و فقط در مدت محدود اقامتش در کانادا، می‌تواند به تفریح و گشت و گذار در این کشور یا دیدار با خانواده و دوستان خود بپردازد.

مراحل دریافت ویزای 5 ساله توریستی کانادا

درخواست ویزای مولتی 5 ساله کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است اما به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران و نیاز به مراجعه به سفارت این کشور در کشورهای همسایه، بهترین گزینه برای ایرانیان درخواست ویزا به صورت آنلاین است. مراحل کلی درخواست ویزای آنلاین کانادا به صورت زیر می‌باشد:

  1. ثبت‌نام آنلاین در سایت رسمی سفارت کانادا و ایجاد حساب کاربری شخصی انحصاری
  2. تکمیل فرم‌های ویزای کانادا به انگلیسی به صورت صحیح و کامل و آپلود مدارک
  3. پرداخت آنلاین هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری (از طریق ویزا کارت یا مستر کارت)
  4. دریافت برگه تاییدیه درخواست به همراه کد رهگیری (در صورت تایید درخواست و پس از گذشت مدت زمانی)
  5. دریافت نامه انگشت‌نگاری با مدت زمان مشخص
  6. مراجعه به یکی از سفارت‌خانه‌های کانادا در کشورهای همسایه (برای مثال سفارت کانادا در شهر آنکارای ترکیه) در زمان مقرر
  7. انجام مراحل بیومتریک در سفارت (انگشت‌نگاری یا جمع‌آوری اثر انگشت و عکس چهره متقاضی)
  8. اعلام نتیجه نهایی به مدت 2 الی 6 ماه
  9. تحویل پاسپورت به همراه نامه تاییدیه نهایی به سفارت و اخذ ویزا

 

انجام مراحل اخذ ویزای کانادا باید کاملا با دقت و حساب‌شده پیش رود و تکمیل فرم‌ها و مدارک باید به صورت دقیق و کامل انجام شود. پیشنهاد ما این است که این مراحل را با مشاوره کارشناسان با تجربه علاءالدین تراول و راهنمایی دقیق آن‌ها پیش ببرید تا درصد ریسک آن را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. همچنین تحویل پاسپورت و نامه تاییدیه به سفارت کانادا در کشورهای دیگر شامل هزینه‌های گزافی می‌شود که با توجه به الزامی نبودن حضور شما در سفارت در این مرحله، علاءالدین تراول با پیکاپ پاسپورت و ارسال پاسپورت و نامه تاییدیه شما به سفارت، ویزای شما را اخذ و پاسپورتتان را به همراه لیبل ویزا از سفارت دریافت می‌کند و به شما تحویل می‌دهد.

هزینه ویزای توریستی مولتی کانادا

هزینه مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا تا اخذ آن به شرایط مختلفی وابسته است. در حالت کلی این هزینه‌ها شامل هزینه تکمیل مدارک و ثبت درخواست ویزا و انگشت‌نگاری برای افرادی که نیاز به انگشت‌نگاری دارند، معادل 550 دلار و برای افرادی که سابقه سفر به کانادا داشته‌اند و نیاز به انگشت‌نگاری ندارند، معادل 400 دلار می‌باشد. همچنین شامل هزینه پیکاپ پاسپورت به مبلغ 2 میلیون تومان است. به این مبالغ هزینه سفر به کشور محل سفارت کانادا نیز افزوده می‌شود. برای مثال شامل هزینه‌های پرواز به آنکارا و هتل در این شهر و هزینه‌های جانبی سفر است.

مدارک ویزای توریستی کانادا

مدارک شناسایی

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • در صورت متاهل بودن فرد، سند ازدواج
  • اصل گذرنامه‌‌ با حداقل شش ماه اعتبار
  • 3 قطعه عکس 3.5 / 4.5 رنگی با زمینه سفید که حداکثر برای 6 ماه گذشته باشد و با گذرنامه‌‌ها و ویزاهای گذشته یکسان نباشد. همچنین عکس باید بدون لبخند، از روبه‌‌رو و گردی صورت کاملا مشخص باشد.

مدارک مالی

سند یا اسناد ملکی قطعی به نام

پرینت بانکی یک ساله

تمکن مالی حداقل 400 میلیون تومان (نامه بانکی با امضای بانک و مهر شعبه)

اصل مدارک شغلی

کارمندان: فیش حقوقی 3 ماه آخر، عنوان شغلی، نامه مرخصی، لیست بیمه رد شده در 6 ما آخر، تاریخ شروع کار، درآمد سالیانه، حکم کارگزینی

کارفرمایان: آگهی تاسیس، اساس‌نامه، آگهی تغییرات، آگهی تصمیمات و آگهی شرکت در روزنامه رسمی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، فیش حقوقی و لیست بیمه کارمندان در 3ماه اخیر، نامه تمکن بانکی و گردش حساب شرکت در شش ماه اخیر

پزشکان: گواهی مطب، لیست بیمه پرداختی پرسنل، کارت نظام پزشکی، لیست مالیات پرداخت شده آخر

مشاغل آزاد: جواز کسب، پروانه بهره‌‌برداری، لیست بیمه پرداختی و آخرین لیست مالیات پرداخت شده

مهندسان: جواز ساخت یا پروانه نظام مهندسی

بازنشستگان: ارائه فیش حقوقی 3 ماه اخیر

دعوتنامه

دعوتنامه منحصر به فرد از شخصی در کانادا که دارای PR یا اقامت دائم این کشور است و بدهی در خصوص مالیات‌های دولت کانادا ندارد.

سابقه سفر یا تراول هیستوری

شخص درخواست کننده حتما باید حداقل یک بار سابقه سفر به اروپا را در تاریخچه سفرهای خود داشته باشد. همچنین اگر در گذرنامه‌های گذشته مهر ویزا درج شده باشد، باید ارائه گردند.

ریجکت شدن ویزا به همراه دلایل و رفع آن

ریجکت شدن یا رد شدن درخواست ویزای شما به معنی موافق نبودن دولت کانادا برای ورود شما به این کشور است که به عوامل مختلفی وابسته است. سفارت کانادا با بررسی مدارک و اهداف سفر شما تصمیم به صدور ویزا یا عدم صدور آن می‌گیرد. اگر به هر دلیلی مدارک از نظر افسران مهاجرتی در کنسولگری این کشور، دارای مشکل باشد، با صدور ویزای شما موافقت نخواهد شد و به اصطلاح ریجکت می‌شود. این دلایل می‌تواند شامل نقصی در پرونده مدارک شما، نبود دلایل کافی مانند شغل مناسب یا دلایل عاطفی برای بازگشت شما به کشور مبدا، عدم تمکن مالی کافی برای سفر یا هرگونه مشکل سلامتی خطرساز برای این کشور یا سوءسابقه کیفری یا رفتارهای مخاطره آمیز و سایر موارد باشد.

اگر به هر دلیلی ویزای شما ریجکت شود، باید ابتدا درخواست اعتراض خود را ارائه دهید که نحوه تنظیم این نامه بسیار مهم و حساس است. سپس با پرداخت هزینه‌های جدید به تکمیل مدارک و ارائه مدارک جدید برای رفع ابهامات موجود بپردازید. بهتر است این کار را به افراد مجرب و کارشناسان این امر بسپارید.

ویزای کانادا-کاماپرس

اخذ ویزای توریستی کانادا در سال 2022 با علاءالدین تراول

اخذ ویزا، ابتدای مسیر شما برای سفر یا ادامه زندگی در کشوری دیگر است که پیمودن این مسیر به راحتی و بدون دغدغه، یک سفر ایده‌آل و به یاد ماندنی را برای شما فراهم می‌کند. علاءالدین تراول با متخصصان کارآزموده و سال‌ها تجربه در خدمات ویزا و گردشگری، شما را در اخذ ویزای کانادا مطابق با جدیدترین شرایط 2022 راهنمایی خواهد کرد. شما می‌توانید اطلاعات لازم را در سایت علاءالدین تراول مطالعه نمائید، همچنین از طریق شماره تماس 02174495 یا مراجعه حضوری به دفتر علاءالدین در برج آرتمیس فرمانیه، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز