کاربرد جدول وزن میلگرد چیست؟/ قیمت روز آهن آلات 22 آذر 1401

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت و کیفیت میلگرد، وزن آن است. ممکن است برخی افراد در هنگام خرید میلگرد برای محاسبه وزن آن دچار به مشکل بر بخورند؛ در چنین مواقعی، استفاده از جدول وزن میلگرد بسیار راهگشا خواهد بود. در واقع، این جدول برای اطلاع از وزن و سایز هر نوع میلگردی مناسب است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محاسبه وزن میلگرد به خریداران کمک می‌کند تا کیفیت میلگرد را بسنجند و از تقلبی نبودن آن اطمینان حاصل کنند. در حقیقت، وزن میلگرد با نیرویی که می‌تواند تحمل کند برابر است. البته باید توجه داشت که همیشه وزن پایین میلگرد به معنای تقلبی بودن یا نامرغوب بودن آن نیست؛ مثلاً میلگرد سیرجان حدید جنوب یا راد همدان از انواع معتبری هستند که به نسبت سایرین، وزن کمتری دارند. اما وزن میلگرد چگونه محاسبه می‌شود؟

آیا وزن میلگرد ساده با آجدار متفاوت است؟

میلگردها در انواع آجدار یا ساده و در قطرهای 6 تا 32 میلی‌متری تولید می‌شود و نوع ساده آن برای جبران مقاومت کششی کم بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمول محاسبه وزن هر دو نوع میلگرد یکسان است و افراد می‌توانند با استفاده از مقدار قطر و طول میلگرد، وزن آن را به دست بیاورند. با این حال، وزن میلگرد 6 ساده و آجدار بسته به اینکه طول آن چقدر باشد (6 یا 12 متر) بین 1 تا 3 کیلوگرم خواهد بود. همچنین، قطر 18 این نوع سازه، به دلیل مقاومت بالا بسیار پرکاربرد است. وزن میلگرد 18 حدوداً بین 23 تا 25 کیلوگرم است.

راز آسمان پایتخت

محاسبه وزن میلگرد

به دلیل اینکه کارخانه‌ها در پروسه تولید میلگرد از استانداردهای متفاوتی پیروی می‌کنند، ممکن است وزن میلگردهای مشابه با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در گذشته، خریداران برای محاسبه وزن میلگرد باید از فرمول مخصوص آن استفاده می‌کردند که روش طولانی و دشواری بود. اما امروزه با استفاده از جدول مخصوص به راحتی می‌توان وزن میلگرد را با توجه به سایز و کارخانه تولیدی مشخص کرد. خوشبختانه، مجموعه آهن ملل جدول وزن میلگرد را به طور کامل و جامع در وبسایت خود قرار داده است. نمونه‌ای از این جدول در تصویر زیر قابل مشاهده است؛

خریداران می‌توانند برای مشاهده جدول کامل و استفاده از فرمول محاسبه آنلاین وزن میلگرد به وبسایت آهن ملل مراجعه نمایند.

به طور حتم، قیمت روز آهن آلات نیز عامل بسیار مهمی در هنگام خرید محسوب می‌شود. به منظور سهولت در بررسی قیمت‌ها، در جدول زیر قیمت میلگرد و برخی از آهن آلات ارائه شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز