چگونگی رهگیری مرسوله گم‌ شده

یکی از نگرانی‌های عمده‌ کاربران پست، گم شدن مرسوله، آسیب دیدن آن یا مشکلاتی از این دست است؛ با این حال، باید بدانید که حتی در صورت گم شدن مرسوله، راه‌هایی برای پیدا کردن آن وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش اقدامات لازم برای رهگیری مرسوله گم‌ شده را شرح ‌داده است.

با مرسوله‌ای که به دستمان نرسیده چه کنیم؟

گم شدن مرسولات پستی یا نرسیدن آنها به دست گیرنده، اتفاق ناخوشایند اما نه چندان عجیبی است. دلایل متفاوتی برای گم شدن مرسوله پستی یا اتفاقات مشابه آن وجود دارد. در ادامه به دلایل گم شدن مرسوله پستی و راهکارهای مربوط به رهگیری مرسوله گم‌ شده ‌پرداخته شده است.

رهگیری مرسوله-کاماپرس

1- مفقود شدن بسته در حین حمل و انتقال: سالانه بسیاری از مرسولات پستی در حین فرآیند حمل‌، مفقود می‌شوند. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، می‌توانید پس از اطمینان از گم شدن بسته پستی با رهگیری مرسوله گم‌ شده از مرکز شکایت کنید. اداره پست در زمان دریافت بسته‌ها، مبلغی تحت عنوان بیمه از فرستنده بسته دریافت می‌کند و به همین دلیل وظیفه دارد در صورت مفقود شدن بسته، وضعیت آن را پیگیری کند. در صورتی که بسته پستی شما پیدا نشود، اداره پست موظف است مبلغی به عنوان غرامت به شما پرداخت کند.

راز آسمان پایتخت

رهگیری مرسوله-کاماپرس

2- سهل‌انگاری مأموران یا کارمندان اداره پست: مأموران یا کارمندان پست ممکن است در وظیفه خود کوتاهی کنند و به همین دلیل بسته شما دیر به دست‌تان برسد یا گم شود. در این صورت نیز می­توان با رهگیری مرسوله گم‌ شده اقدامات قانونی انجام داد.

رهگیری مرسوله-کاماپرس

3- عدم حضور گیرنده: یکی از اتفاقات کاملا محتمل این است که مأمور پست برای تحویل بسته در محل حاضر شود، ولی گیرنده حضور نداشته باشد؛ با این حال جای نگرانی نیست. در چنین شرایطی مرسوله پستی به اداره پست منطقه گیرنده بازگردانده می‌شود و سپس از او خواسته می‌شود که در روز و ساعت مشخصی به اداره پست مورد نظر مراجعه کند و بسته خود را تحویل بگیرد.

نکاتی برای پیشگیری از گم شدن مرسوله

از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، در اینجا هم به نکاتی اشاره ‌می‌کنیم که برای پیشگیری از گم شدن مرسوله‌های پستی مفید خواهد بود.
با نصب اپلیکیشن پستکس و . . . . .

1- در ثبت آدرس دقت کنید: افرادی که فروشگاه‌ آنلاین دارند، باید یکی از شرکت‌ها یا سامانه‌های پستی مناسب را انتخاب کنند تا از ارسال به موقع مرسولات خود مطمئن باشند. در صورتی که مسئول ثبت سفارش­های یک فروشگاه آنلاین هستید، حتما دقت داشته باشید که قبل از ارسال بسته، آدرس دقیق و درست گیرنده را دریافت کرده باشید.

2- بیمه حمل و نقل را فراموش نکنید: نکته دیگر برای کسانی که از خدمات پستی استفاده زیادی می­کنند، انتخاب یک بیمه حمل و نقل مناسب است. بیمه کردن مرسولاتی که روزانه به مقاصد گوناگون ارسال می‌کنید، راه خوبی برای محافظت از آن‌ها است. با این کار علاوه بر اینکه از گم شدن بسته‌های خود جلوگیری می‌کنید، می‌توانید آسیب‌های احتمالی را هم پوشش دهید. اگر مرسولات شما حاوی کالایی گران بها است، بیمه کردن آنها باعث می‌شود که خاطرتان جمع باشد. در صورتی که مشکلی برای مرسوله پستی پیش بیاید، گیرنده می‌تواند پول خود را پس بگیرد و شما هم فقط حق بیمه را پرداخت می‌کنید.

رهگیری مرسوله-کاماپرس

3- یک شرکت لجستیکی معتبر انتخاب کنید: در صورتی که کسب و کار شما به پست وابسته است، انتخاب یک شرکت مناسب برای ارسال بسته‌های پستی‌تان ضرورت بسیار زیادی دارد. وقتی شرکت یا سامانه پستی را انتخاب می‌کنید، تمام ویژگی‌ها و جوانب آن را در نظر بگیرید تا از همان ابتدا جلوی خساراتی را که ممکن است متحمل شوید، بگیرید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک شرکت لجستیکی مناسب، بررسی اعتبار آن است. شما ممکن است برای صرف هزینه کمتر به سراغ همکاری با شرکت‎هایی بروید که نظارت چندانی بر فعالیت‌شان وجود ندارد و برای انجام درست وظایف‌شان به ارگان خاصی پاسخگو نیستند، اما اگر با یک شرکت لجستیکی معتبر همکاری کنید، آنها مسئولیت هر گونه احتمالی را خواهند پذیرفت و از این بابت خاطرجمع خواهید بود.

رهگیری مرسوله-کاماپرس

ارسال بسته و انواع روش های رهگیری با “پستکس”

جهت پیشگیری از گم شدن مرسولات با کمک اپلیکیشن رهگیری پستکس و فعال کردن پیامک رهگیری میتوانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که مرسوله شما در زمان مقرر و سالم به دست شما میرسد، همچنین در تمامی مدت زمان ارسال بسته در جریان همه مراحل ارسال و مکان بسته خود قرار بگیرید.

علاقه ­مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رهگیری مرسولات گمشده می‌توانند با مراجعه به وبسایت پستکس(app.postex.ir)  اطلاعات بیشتری کسب کنند یا با شماره تلفن  02191300250 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز