چگونه وکیل ارث به حل اختلافات ارثی کمک می کند؟

وکیل ارث-کاماپرس

هنگامی که اعضای خانواده در مورد ارث و تقسیم دارایی با هم اختلاف نظر پیدا می­کنند، موقعیت بسیار حساس و تنش‌زایی در روابط خانوادگی ایجاد می‌شود. اختلافات مربوط به ارث می‌تواند زمان و هزینه قابل توجهی را صرف خود کند و همچنین باعث استرس و شکاف‌های خانوادگی شود. این اختلافات اغلب شامل نگرانی‌های شخصی، خانوادگی و مالی می‌شود. در میان این درگیری‌های چالش برانگیز، همراهی یک وکیل ارث کمک می‌کند که این مشاجرات را به راحتی حل و فصل کنید.

کاماپرس در این گزارش به بیان انواع اختلافات ارثی و نقش موثر وکیل ارث پرداخته است.

زیر سؤال بردن صحت وصیت نامه

در برخی مواقع، ذی‌نفعان ممکن است اعتبار وصیت نامه را به چالش بکشند؛ با این استدلال که متوفی فاقد توانایی ذهنی بوده و تحت تأثیر شرایط نامناسب قرار گرفته یا اینکه سند به صورت جعلی ارائه شده است. این اختلافات مستلزم بررسی کامل شواهد توسط وکیل ارث است و نیاز به بررسی شهادت شهود یا کارشناسان حقوقی دارد.

اختلاف بر سر املاک

علاوه‌ بر اختلافات در بین وراث، در مورد خود ترکه نیز ممکن است اختلافی از جمله اینکه دارایی متوفی از چه چیزی تشکیل شده است؟ چه کسی به خانه یا شرکت دسترسی دارد؟ چگونه می‌توان ملک را ایمن یا بازسازی کرد و در این زمان چه تعمیراتی باید انجام شود؟ به وجود آید. لازم به یادآوری است که هر چیزی که متوفی به عنوان دارایی، اموال، بدهی و همچنین دیون برای وارث به جا بگذارد، به عنوان ترکه متوفی یاد می­شود.

همچنین اغلب اتفاق می‌افتد که ورثه با وصیت موصی موافق نیستند. در چنین شرایطی بسیار مهم است که از حمایت وکیل ارث برخوردار باشید تا بتوانید به بهترین راه حل برسید.  

راز آسمان پایتخت

وکیل ارث-کاماپرس

توزیع نابرابر دارایی‌ها

یکی از شایع­ترین اختلافات در میان ذی‌نفعان، زمانی ایجاد می­شود که احساس کنند تقسیم دارایی‌ها ناعادلانه یا ناسازگار با نیات متوفی است. رفتار نابرابر می‌تواند منجر به ادعاهای طرفداری یا دستکاری در وصیت­نامه شود؛ به‌ویژه زمانی که دارایی‌های قابل توجهی در میان باشد.

خانواده‌های ترکیبی و وضعیت وراث

در بسیاری از موارد واقعاً مشخص نیست که ذی‌نفع واقعی چه کسی است و دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد؛ از جمله اینکه وصیت­نامه ممکن است نامعتبر باشد یا امکان تفسیرهای متعدد از آنچه نوشته شده، وجود داشته باشد. به همین ترتیب، وضعیت وراثت می‌تواند با وجود روابط خانوادگی ترکیبی پیچیده شود. خانواده‌های ترکیبی منبع مشترک اختلافات ارثی هستند. هنگامی که فرد متوفی از ازدواج یا روابط قبلی فرزندانی دارد، معمولا بین فرزندان ناتنی و فرزندان بیولوژیکی بر سر حقوق و استحقاق ارث، درگیری‌های متعددی ایجاد می‌شود.

وکیل ارث-کاماپرس

از یک وکیل ارث در موسسه حقوقی عدل کمک بگیرید

اگر با اختلافات ارثی احتمالی روبه‌رو هستید، تیم مشاوره حقوقی “عدل” به صورت تلفنی و حضوری سوالات و ابهامات پرونده موکلین را پاسخ می‌دهند. موسسه حقوقی عدل به عنوان برترین شرکت دعوی حقوقی ارث، خانواده، کیفری و امثال آن در پایتخت، از یک تیم تخصصی برای پیشبرد پرونده افراد استفاده می‌کند که اعتبار این مجموعه نیز از طریق وبسایت روزنامه رسمی کشور قابل استعلام است. شرکت حقوقی عدل می‌تواند اختلافات ارثی را ارزیابی کند، بهترین اقدام را به شما توصیه کند و منافع شما را در هر مرحله نشان دهد. مشاور حقوقی این مجموعه در صورت عقد قرارداد، برای موکل به صورت رایگان در نظر گرفته می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از طریق وبسایت https://www.iradl.com یا با نصب اپلیکیشن اختصاصی عدل، با کارشناسان مربوطه در ارتباط بود.

مجموعه حقیقت گستر، مجوز فعالیت نشر بر خط نیز دارد و کاربران می‌توانند علاوه‌بر کسب اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت  https://www.iradl.com، اپلیکیشین اختصاصی مشاوره حقوقی این شرکت را دانلود کنند.

برای دریافت وکالت و بهره­‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر می­توان به آدرس آن در فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸ مراجعه کرد یا با شماره­‌های زیر تماس گرفت:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

موسسه حقیقت گستر از افرادی متبحر و باتجربه در زمینه‌های حقوقی، ملکی، ارث و کیفری تشکیل شده است. این افراد وکلای پایه یک دادگستری، دکترین حقوق و مشاورین و کارشناسان حرفه ای حقوق می‌باشند. در این موسسه ضمن انجام پرونده مراجعین و موکلین محترم توسط وکلای متخصص و حرفه ای، پیگیری پرونده توسط تیم های منظم و مجرب صورت میگیرد و یکی از ویژگی های مثبت موسسه ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل ارتباط با مراجعین (CRM) می باشد.
تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام گردد. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید)

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز