چه قهوه ای برای من مناسب است؟

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است. تنوع بسیار زیادی در انواع دانه های قهوه و سرو قهوه وجود دارد که انتخاب را سخت می کند.  انه قهوه در حقیقت درون میوه گیاه آن قرار دارد که بر روی درختچه های قهوه رشد می کند. بعد از چیدن میوه قهوه با جداکردن پوسته روی آن دانه قهوه سبز رنگ جداسازی می شود. طی فرآیند رست (برشته کاری) که بر روی دانه های قهوه انجام می شود دانه قهوه آماده مصرف می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این نوشیدنی محبوب چه در خانه چه در کافه ها می توانید انتخاب بسیاری از افراد برای رفع خستگی باشد. نوشیدن یک فنجان قهوه ما کمک می‌­کند، خستگی خود را رفع کنیم و انرژی تازه­‌ای برای شروع فعالیت­‌های خود داشته باشیم. با این حال برای برخی افراد نوشیدن قهوه در روز به یک برنامه همیشگی تبدیل شده است.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مهم ترین نکته در خرید قهوه این است که قهوه هایی با فرآیند رست (برشته کاری) تازه را خریداری کنید. برای این منظور می توانید به فروشگاه اینترنتی قهوه مانگ مراجعه کنید.

راز آسمان پایتخت

انواع دانه های قهوه

دانه های قهوه انواع مخلفتی دارند که معروف ترین آن های عربیکا (Arabica) و روبوستا (Robusta) هستند. قهوه ای که شما می نوشید می تواند ترکیبی از این دوگونه معروف یا یکی از آن ها باشد. این دو نوع قهوه چه از لحاظ ظاهری چه طعم و عطر و میزان کافئین تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

دانه های قهوه عربیکا محبوب ترین نوع قهوه هستند که بیشترین مصرف را هم در جهان دارند. رشد دانه های عربیکا سخت تر است و قیمت بالاتری هم دارند. دانه های عربیکا با کیفیت ترین نوع دانه های قهوه هم محسوب می شوند و ویژگی های طعمی و عطری بسیار خاص و بیشتری دارند. از لحاظ کافئین اما کافئین کمتری دارند و دارای اسیدیتی (طعم ترشی) می باشند.

در مقابل ویژگی اصلی دانه های قهوه روبوستا تلخی و کافئین بالای آن می باشد. اگر دنبال طعم تلخی و قهوه کافئین بالا هستید قطعا انتخاب شما دانه های روبوستا است. پس برای قهوه کافئین بالا بهتر است ترکیبی مثل خرید قهوه فول کافئین را انتخاب کنید. قهوه روبوستا به دلیل کافئین بیشتر باعث هوشیاری و افزایش تمرکز می شود همچنین تاثیر بیشتری روی چربی سوزی دارد و باعث بهتر شدن عملکرد فیزیکی بدن می شود.

مناطق مختلف کشت قهوه باعث می‌­شود، طعم‌های مختلفی برای قهوه وجود داشته باشد. منشا آن بدون شک عاملی است که بر طعم و رایحه قهوه تأثیر می‌گذارد. بسته به قاره، کشور و حتی منطقه، قهوه ویژگی­‌های مختلفی خواهد داشت.

خرید دانه قهوه بهتر است یا قهوه آسیاب شده؟

برای پاسخ به این سوال باید در نظر بگیرید که امکان آسیاب کردن دقیق آن را داشته باشید. اگر به اندازه دقیق آسیاب برحسب روش درست کردن آن آشنایی دارید قطعآ خرید دانه قهوه بهتر است. زیرا دانه‌های قهوه عطر و طعم خود را حفظ کرده‌ و برای استفاده تازه‌ تر هستند و رایحه شدیدتری را دارند. اما باید امکانات کافی مانند آسیاب و تسلط بر اندازه دقیق آن داشته باشید.

اگر قصد خرید قهوه ترک را دارید باید بدانید انواع دیگری از قهوه‌ها مانند قهوه ترک و قهوه عربی، با قهوه جوش های مسی به نام جذوه بر روی گاز درست می شوند. اگر این امکانات را ندارید خرید قهوه آسیاب شده راحت‌تر است. زیرا بلافاصله می‌توان از آن استفاده کرد و معمولاً در ظروفی با خاصیت ضد عبور هوا بسته بندی می‌شوند که به مدت طولانی از آنها می‌شود استفاده کرد.

قهوه فرانسه را می‌توان به دو طریق دم آوری کرد: فرنچ پرس و قهوه ساز برقی. کلاً اندازه آسیاب قهوه مناسب برای فرانسه باید درشت باشد. قهوه فرانسه از نظر حجمی به مراتب بیشتر از اسپرسو و ترک  تهیه و دم آوری می شود و در لیوان های بزرگتر سرو می شود.  برای تهیه قهوه مثل اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات (قهوه ساز روگازی) دارید. برای خرید قهوه اسپرسو می توانید از ترکیب های متنوع و یا قهوه های تک خاستگاه فروشگاه اینترنتی قهوه مانگ استفاده کنید.

وسیله دم آوری و درست کردن قهوه

یکی از عوامل مهم در خرید قهوه وسیله ای است که می خواهیم با اون قهوه را درست کنیم. اگر برای دستگاه اسپرسو قهوه می خرید می توانید از انواع قهوه های ترکیبی (Blends) و همچنین قهوه های تک خاستگاه (Single Origin) استفاده کنید. اگر برای دم آوری با دستگاه های موج سوم مانند کمکس (Chemex) و یا وی شصت (V60) قهوه خریداری می کنید طبیعتا استفاده از قهوه های تک خاستگاه یا قهوه یای ترکیبی بر پایه عربیکا توصیه می شود.

این نکته را در نظر بگیرید که بهترین گونه و نوع قهوه بدون رست تازه و اندازه آسیاب دقیق و تازه نمی تواند آن عطر و طعم ایده آل را داشته باشد.

محل نگهداری قهوه

شیشه های تزئینی که برای نگهداری حبوبات و مواد غذایی استفاده می کنید ممکن است زیبا به نظر برسند. و روش ساده ای برای نگهداری قهوه باشند اما بهترین نیستند. برای حفظ تازگی و طعم قهوه باید از رطوبت، گرما و نور مستقیم دور باشند. قهوه می تواند رایحه های قوی را از سایر غذاهای ذخیره شده در نزدیکی آن دریافت کند.

بهتر است قهوه خریداری شده را در ظروف در بسته محکم که هوا به داخل آن نفوذ نکند و تیره به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. همچنین می توانید قهوه را در پاکت های متالایز زیپ کیپ دار قرار دهید و پس از هر بار مصرف از بسته شدن زیپ کیپ آن اطمینان حاصل کنید.اگر میزان خرید قهوه شما زیاد است می توانید در دو بسته بندی آن را تهیه کنید. پاکت دوم خریداری شده را تا زمانی که لازم باشد در بسته نگه دارید. بیشتر قهوه فروشی های معتبر از این نوع بسته بندی برای ارسال محصولات استفاده می کنند.

طعم قهوه

یکی از نکات خرید قهوه توجه به طعم آن است. قهوه‌ها دارای طعم های گوناگونی هستند. برخی از آنها درای ترکیبات عصاره گل و میوه‌هایی مانند مرکبات هستند و برخی دیگر طعم کاراملی یا شکلاتی دارند. انتخاب یک قهوه بر اساس طعم، کاملا شخصی و بر اساس ذائقه است. همان‌طور که گفته شد شما باید ذائقه خود در این مورد را به خوبی بدانید تا بتوانید قهوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در انتها باید توجه کنید این مطالب راهنمای خرید قهوه متناسب با سلیقه و نیاز شما است. باید به نکات مهم درست کردن قهوه هم توجه داشته باشید و با رعایت آن بتوانید یک فنجان قهوه عالی داشته باشید. یک نکته مهم دیگر حتی اگر گزینه‌ های بسیار ارزانی وجود دارد، سعی کنید همیشه یک محصول با کیفیت را انتخاب کنید. سعی کنید قهوه تازه و بر اساس میزان مصرف خود خریداری کنید.

خرید اینترنتی قهوه

بعد از کسب اطلاعات مشخص درباره انواع قهوه و تصمیم گیری در خصوص انتخاب محصول مورد علاقه خود می‌توانید به خرید قهوه دلخواه خود به صورت اینترنتی از منزل و یا محل کار خود اقدام نمایید تا بدون اتلاف وقت و استفاده از بهینه‌‎ترین روش ممکن خریدی رضایت بخش را برای خود به ارمغان آورده باشید.

فروشگاه اینترنتی قهوه مانگ که در زمینه‌‎ فروش انواع قهوه و تجهیزات آن فعالیت می‌‎نماید می‌تواند محصولات منتخب شما را در اسرع وقت به منزل و یا محل کارتان برساند. بنابراین برای خرید قهوه و یا تجهیزات آن می‌توانید وارد وبسایت www.mongcoffee.com شده و با استفاده از دسته بندی‌‎های مشخص آن قهوه‌‎ی مورد نظر خود را خریداری نمایید. قهوه‌‎های این فروشگاه به صورت تازه رست (برشته کاری) شده می باشد و در همان روز ارسال، برای مشتری آسیاب می‌شوند.

مرتبط با : قهوه مانگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز