چطور یک ساز تمپو با بهترین قیمت بخرم؟

اگر علاقمند به خرید و نواختن سازهای کوبه‌ای مانند تمپو هستید اما از مدل‌های مختلف آن و همچنین قیمت تمپو اطلاعات چندانی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تمپو یکی از سازهای کوبه‌ای است که با توجه به صدای خاصی که دارد، علاقمندان بسیاری هم دارد. به گزارش کاماپرس به نقل از تمپو، در این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک تمپو خوب پرداخته و مواردی که بروی قیمت تمپو تاثیر می‌گذارد بررسی خواهیم کرد.

همچنین اگر در ابتدای یادگیری و آموزش این ساز هستید و قصد خرید تمپو ارزان قیمت دارید، فروشگاهی اینترنتی مانند دلشاد موزیک را در انتها به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید  سازهای مختلف بخصوص انواع تمپو را با قیمت‌ مناسب انتخاب کرده و خریداری فرمایید.

راز آسمان پایتخت

ساز تمپو چگونه ساخته می‌شود؟

در خصوص انواع تمپو در موسیقی باید گفت عموما ساز تمپو یا داربوکا با سه نوع بدنه سفالی، فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شود و در بین انواع تمپو نوع سفالی آن نه تنها از قدمت بالاتری برخوردار است بلکه در بازار فروش ساز، این نوع تمپو بیشتر وجود دارد.

نوع سفالی:

 در ساخت تمپو با بدنه سفالی تنه یا محفظه‌ ساز که صدا در آن می‌پیچد به شکل نیمه تخم مرغ طراحی می‌شود و پوست با استفاده از سریش یا چوب به دهانه ساز متصل می‌گردد. در روش دیگر، از یک رشته طناب کمک گرفته و با عبور دادن آن به حالت هفت و هشتی پوست را به دهانه ساز متصل می‌کنند.

اگر قصد خرید تمپو دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تمپوهای سفالی را انتخاب کنید زیرا این نوع تمپو علاوه بر وزن کمتر، صدای بهتر و پخته‌تری را تولید خواهد کرد.

نوع فلزی:

در ساخت تمپو فلزی که بیشتر از جنس استیل یا آلومینیوم تولید می‌شود، یک بدنه‌ استوانه‌ای فلزی ساخته می‌شود و پوست یا طلق تمپو روی آن کشیده می‌شود در ساخت تمپوی فلزی پوست با استفاده از یک طوقه گرد فلزی و پیچ و مهره به دهانه ساز متصل می‌‌شود.

نوع پلاستیکی:

نوع دیگری از ساز تمپو نیز ساخته می‌شود که بدنه آن از حنس پلاستیک تولید شده و برای آفراد مبتدی یا کودکان بسیار مناسب می‌باشد زیرا هم وزن کمتری دارد و هم در هنگام کار دچار شکستگی نمی‌شود.

در نواختن انواع تمپو یا داربوکا با برخورد ضربه به پوست یا طلق تمپو ارتعاشی در پوست ایجاد شده و درون بدنه ساز می‌پیچد. برای نواختن تمپو لازم است نوازنده آن را میان دو پا و یا زیر بغل خود قرار دهد و با دست بر روی پوسته ضربه بزند. البته بنا به موقعیت و شرایط و یا نوع اجرای برنامه، نوازنده می‌تواند به صورت ایستاده و یا در حرکت این ساز را بنوازد.

چطور یک تمپو با کیفیت خریداری کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک ساز تمپو با کیفیت با قیمت مناسب خریداری کنید و سال‌ها از آن استفاده نمایید لازم است مشخصات تمپو خوب را بشناسید.

به نوع پوست ساز توجه کنید

هنگام خرید ساز تمپو باید توجه کنید که پوست دارای پارگی، زدگی، سوراخ ریز و.. نباشد و پوست به خوبی روی دهانه اتصال پیدا کرده باشد، به طوری که هنگام اتصال پوست نه شل باشد و خیلی زیاد کشیده شده باشد. برای امتحان بهتر است انگشت خود را کمی روی پوست فشار دهید در این حالت باید پوست کمی به سمت پایین برود. این ویژگی کمک می‌کند ساز صدای بهتری داشته باشد.

استفاده‌ای که از ساز دارید را بررسی کنید

اگر مایلید آموزش نواختن ساز تمپو را آغاز کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم نمونه‌هایی با بدنه پلاستیکی را انتخاب کنید. قیمت تمپو پلاستیکی طبیعتا ارزان‌تر است و ماندگاری بیشتری دارد و حمل آن به آموزشگاه خصوصا برای افراد با سنین کمتر مناسب می‌باشد. نکته دیگر اینکه اگر به صورت حرفه‌ای این ساز را دنبال می‌کنید نوع پوستی آن بسیار بهتر از نوع تلقی است و طبیعتا قیمت تمپو با این ویژگی‌ها بیشتر است.

قیمت تمپو مهم است

این نکته مهم وجود دارد که شما هرچه هزینه بیشتری کنید طبیعتا‌ سازی با کیفیت بالاتر خریداری می‌کنید. قیمت تمپو نیز با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد، به طور مثال وقتی تمپویی را خریداری می‌کنید که از پوست طبیعی و با کیفیت و همچنین بدنه‌ای بسیار شیک طراحی و ساخته شده طبیعتا باید قیمت بالاتری بپردازید، البته این نکته به آن معنا نیست که تمپو ارزان قیمت، بی‌کیفیت است و نمی‌تواند خواسته شما را برآورده سازد.

به جنس ساز توجه کنید

همان طور که پیشتر اشاره کردیم ساز تمپو از سه جنس فلزی، سفال و پلاستیکی تهیه می‌شود که البته نوع سفالی آن بیشتر رایج است. همچنین در خصوص پوست نیز هم از پوست‌های طبیعی و هم تلق در ساخت این ساز استفاده می‌شود که صد البته نوع پوستی آن بهتر است.

فروشگاه اینترنتی دلشاد

فروشگاه آلات موسیقی موزیک دلشاد مجموعه‌ای است که در هر دسته از ساز، محصولات متنوعی را با برندهای مختلف که توسط سازندگان گوناگون طراحی و تولید شده، ارائه کرده است. پیشینه فعالیت موزیک دلشاد به سال 1325 باز می‌گردد.

با راه‌اندازی سایت فروش آنلاین به آدرس الکترونیکی https: //delshadmusic.com/ شرایطی را فراهم کرده تا افراد مبتدی و حرفه‌ای بتوانند‌سازی با کیفیت مناسب خریداری نمایند. به عنوان مثال برای خرید داربوکا یا تمپو ارزان قیمت می‌توانید انواع آن را در سایت مشاهده کرده و یا با برقراری ارتباط با کارشناسان سایت، لیست قیمت تمپو را در مدل‌های مختلف مانند قیمت تمپو جوهرالفن یا تمپو پژواک و… دریافت کرده و سپس خرید خود را نهایی کرده و ساز را درب منزل تحویل بگیرید.

مرتبط با : دلشاد موزیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز