چرا کاهش قیمت دلار ادامه پیدا نکرد؟

لست سکند

قیمت دلار تا اواخر روز گذشته هم نزولی بود، اما این سقوط چندان دوام نیاورد. در حال حاضر نرخ این ارز خارجی با افزایش 60 تومانی نسبت به دیروز، 28 هزار و 101 تومان شد. به نظر انتظارات برای افزایش قیمت دلار همچنان بالاست و سیگنال‌های کاهشی که به بازار داده شد، چندان پرقدرت نبوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار طی چند ماه اخیر بسیار تحت تاثیر اخبار سیاسی کشور به خصوص برجام بوده و اغلب نوسانات آن هم مربوط به همین حوزه است. به نظر فعالان، اکنون امیدوارِی‌ها نسبت به احیای زودهنگام برجام بسیار کمرنگ شده و آینده این اتفاق بیشتر از هر زمانی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. مخصوصا اینکه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، زمان مشخصی را برای شروع مذاکرات اعلام نکرده است. به همین دلیل همچنان قیمت دلار در ناپایداری به سر می‌برد. اما به نظر کارشناسان، در این زمان‌ها عملکرد بانک مرکزی برای کنترل دامنه نوسانات اهمیت زیادی دارد.

بانک مرکزی در این هفته با وجود نوسانات قیمت دلار در سطوح بالای 28 هزار تومان، عرضه را چندان افزایش نداد. در صورتی که با وجود عرضه پایین، رشد قیمت دلار رشد متوقف شود، احتمالا بانک مرکزی شرایط بهتری برای کنترل نرخ دلار در زمان جهش آن خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

دیدگاه برخی معامله گران نسبت به قیمت دلار

عده‌ای از معامله گران معتقدند که بازار اکنون در حالت استراحت به سر می‌برد. از آنجایی که شک و ابهام در خصوص ادامه مذاکرات وین شدت گرفته، این ثبات و کاهش قیمت‌هایی که برای دلار اتفاق می‌افتد کاملا مقطعی و کوتاه مدت است و به زودی قیمت این ارز صعودی خواهد شد.

دیگر ارزهای بازار، مثل پوند و یورو هم امروز افزایش قیمت داشتند. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 234 تومان بالا رفت و 38 هزار و 473 تومان شد. قیمت یورو هم با رشد 185 تومانی در مقایسه با دیروز، به مرز 32 هزار و 697 تومان رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز