چرا دنا پلاس 150 میلیون تومان گران شد؟

چرا دنا پلاس 150 میلیون تومان گران شد؟-کاماپرس
لست سکند

میانگین قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1402 در حال حاضر 893 میلیون تومان است، در حالی که این خودرو در آغاز بهمن ماه حدود 740 میلیون تومان قیمت داشت و در پایان هفته اول بهمن نیز با قیمت 875 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

به گزارش کاماپرس، دنا پلاس توربو 6 دنده مدل 1402 نیز با افزایش قیمت 75 میلیون تومانی نسبت به هفته قبل 816 میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت دنا پلاس 1401 توربو 4 ایربگ 745 میلیون تومان است که نسبت به هفته قبل حدود 55 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

دنا پلاس 1401 معمولی 2 ایربگ نیمه فول نیز 703 میلیون تومان قیمت دارد و طی هفته گذشته 20 میلیون تومان گران‌تر خرید و فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چرا خودرو گران شد؟

با افزایش نرخ ارز و تاثیر تصمیمات جدید مسئولان خودرویی، بازار خودرو دچار نوسانات قیمتی شده است. کارشناسان اظهار می‌کنند که قیمت خودروهای داخلی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و خودروهای مونتاژی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که باعث غیرقابل دسترس بودن خودرو برای مصرف کنندگان شده است.

به گزارش کاماپرس، بر اساس بررسی‌های انجام شده عدم ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده یکی از دلایل افزایش قیمت‌هاست. هرچند آذرماه امسال هشدارهایی درباره افزایش قیمت خودروها صادر شده بود، اما عدم ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

با وجود تأکید مسئولان بر کاهش قیمت و رقابتی شدن بازار، روند کند واردات و عدم تحقق واردات خودروهای اقتصادی، تأثیرات منفی بر بازار خودرو داشته است. همچنین، جنجال‌های پیرامون طرح فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو در حاشیه بازار نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

از دیگر دلایل افزایش قیمت خودرو می‌توان به عدم تخصیص ارز با نرخ مرکز مبادله به مونتاژکاران خودرو اشاره کرد. جهش قیمت دلار و شوک ارزی که در هفته دوم بهمن ماه رقم خورد نیز به افزایش قیمت خودروها کمک کرده است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، در میان چند عامل موثر بر رشد قیمت‌ها در بازار خودرو، خبر مربوط به فروش خودرو در حاشیه بازار بیشترین تاثیر را بر رشد قیمت خودرو داشته است و با وجود اذعان وزارت صمت به ملتهب شدن بازار با انتشار این مصوبه، خبری از شفاف‌سازی و عذرخواهی از مردم بابت تبعات این طرح و اجرایی نشدن آن نیست.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز