پژو 405 از ماکسیما گران‌تر است

لست سکند

نیسان ماکسیمای نسل چهارم، در بازار کلاسیک‌ها، زیر 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که پژو 405، از 230 تا 260 میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش کاماپرس، نسل چهارم ماکسیما، با تغییرات ظاهری بسیار در سال 1994 وارد صحنه شد و تا 1997 در صحنه ماند. این خودرو روی پلتفرم A32 ساخته شده بود و در بازارهای آسیایی، با نام سفریو شناخته می‌شد.

آشنایی بیشتر با نسل چهارم نیسان ماکسیما

چهارمین نسل ماکسیما، مصادف با تصمیم نیسان مبتنی بر ایجاد تفاوت میان محصولاتش در بازارهای مختلف عرضه شد. شاید به همین دلیل باشد که این خودرو در بازار آمریکا، بر روی پلتفرم A32 و در بازارهای دیگر همچون آسیا با نام سفریو و ظاهری متفاوت‌تر معرفی شد.

این مدل از ماکسیما در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار شد که در ایران مدل دنده‌ای آن به فروش می‌رسید. همانطور که گفته شد، تغییرات زیادی در ظاهر این خودرو از جمله چراغ‌های جلو، جلوپنجره‌، سیستم صوتی، غربیلک فرمان و سپر ایجاد شده بود. همچنین برای سرنشینان عقب نیز ایربگ اضافه شده بود.

راز آسمان پایتخت

حجم موتور این خودرو 3 لیتر و زمانی که از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، 6.5 ثانیه است. این عدد برای آن سال‌ها آنقدر عجیب بود که ماکسیمای نیسان را در مدت کمی به عنوان خودروی پرشتاب خانوادگی بر سر زبان‌ها انداخت.

موتور نسل چهارم ماکسیما توانایی تولید قدرت به اندازه 190 اسب بخار و 278 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همین ویژگی‌ها بود که این موتور را در لیست ده موتور برتر سال قرار داد.

گفتنی است که همانطور که نام این خودرو در هر بازار متفاوت است، امکانات آن نیز بسته به اینکه سفارش کدام بازار باشد، تفاوت دارد. مثلا در بازار آمریکا، با سیستم صوتی حرفه‌ای باس به صورت استاندارد به فروش می‌رسید، خودروی سفارش کانادا سیستم دیفرانسیل لغزش محدود دارد که عملکرد آن بهتر از بقیه تیپ‌های ماکسیما است.

این خودرو اکنون در بازار ایران 190 میلیون قیمت دارد که نسبت به خودروهای ایرانی گران‌تر، قیمت مناسبی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز