پژو پارس دوگانه سوز؛ رکورددار ارزانی در محصولات ایران خودرو

با اینکه بیشتر محصولات ایران خودرو در سال ۹۹ بیشتر از ۷۸ درصد گران شده اند، اما رکورد ارزانی به نام پژو پارس دوگانه سوز ثبت شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت محصولات ایران خودرو از اسفند 98 تا اسفند 99 حدود 78 درصد و قیمت محصولات سایپا حدود ۷۷ درصد افزایش داشته است. قیمت خودرو در سال ۹۹ رشد عجیبی را تجربه کرد.

بعد از شیوع کرونا و شروع محدودیتهای تردد و ممنوعیت سفر و تعطیلی های نمایشگاهها خیلی ها فکر می کردند قیمت خودرو سقوط چشمگیری را تجربه می کند، اما اوج گیری قیمت دلار و افزایش قیمت کارخانه ای محصولات باعث شد قیمت خودرو در سال ۹۹ رشد خیره کننده ای داشته باشد. تا جایی که بیشتر محصولات ایران خودرو حدود ۷۸ درصد گران تر از سال قبل به فروش می رسند.

پژو ۴۰۵ گران ترین، پژو پارس دوگانه سوز ارزان ترین

پژو 405، وانت آریسان ، پژو 2008، و 206 تیپ 5 در صدر لیست افزایش قیمت محصولات ایران خودرو قرار دارند. قیمت این خودروها بیش از 90 در صد گران تر شده است. پژو ۴۰ در سال ۹۸ با قیمت ۹۳ میلیون تومان عرضه می شد، اما حالا حدود ۱۸۳ میلیون تومان قیمت دارد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم در اسفند پارسال با قیمت ۱۲۹ میلیون تومان فروخته می شد، اما قیمت این خودرو در اسفند امسال حدود ۲۵۲ میلیون تومان است. وانت آریسان هم سال گذشته با قیمت ۷۵ میلیون تومان عرضه می شد، اما حالا قیمت این خودرو حدود ۱۴۵ میلیون تومان است.

اما در این لیست پژو پارس دوگانه سوز با اینکه افزایش قیمت زیادی داشته است، اما رشد قیمت آن از بقیه خودروهای ایران خودرو کمتر است. پژو پارس دو گانه سوز اسفند ماه سال ۹۸ حدود ۱۴۱ میلیون تومان قیمت داشت،‌اما حالا با قیمت ۲۲۴ میلیون تومان عرضه می شود. این خودرو حدود ۵۸ درصد رشد قیمت داشته است.

همچنین کمترین افزایش قیمت بازار در محصولات ایران خودرو مربوط به خودروهای سوزوکی گرند ویتارا و پژو پارس دوگانه سوز است که حدودا بیش از 50 درصد افزایش داشته‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های روز بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز