پولیش خودرو در چه مواقعی کارساز است؟

پولیش خودرو-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

با توجه به اینکه خودرو ممکن است مدت زیادی در فضای باز قرار داشته باشد، عوامل بیرونی متعددی به رنگ آن آسیب می‌زند و خش و خط‌های زیادی در بدنه ایجاد می‌شود. به ویژه خودروهایی که مدت زیادی در فضای باز پارک می‌شوند، بیشتر در معرض این نوع آسیب‌ها قرار دارند؛ در نتیجه به مرور زمان ظاهر اتومبیل جذابیت و کیفیت خود را از دست می‌دهد. پولیش خودرو یکی از خدماتی است که برای رفع مشکلات ظاهری بدنه استفاده می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی روش‌های پولیش خودرو و مزایا و معایب آن پرداخته است.

پولیش خودرو

پولیش، ماده‌ای با خاصیت براق‌کنندگی و سایندگی است و از آن برای از بین بردن خط و خش‌های روی بدنه خودرو استفاده می‌شود. برای خودرو‌هایی که به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز دچار مشکلات آفتاب سوختگی بدنه شده‌اند، استفاده از پولیش یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن این آسیب‌ها محسوب می‌شود.

پولیش کردن به منظور پر کردن خراش‌های رنگ انجام نمی‌شود، بلکه منظور، ساییدن یک لایه بسیار نازک از رنگ است. معمولا رنگ بدنه خودرو دارای هشت تا 10 لایه است و در طول فرآیند پولیش کردن، یک یا دو لایه از آن برداشته می‌شود که در نتیجه باعث براق‌تر شدن سطح بدنه خودرو می‌شود. البته باید در نظر داشت که این فرآیند باید حتما نزد افراد متخصص انجام شود و هر رنگی برای پولیش کردن مناسب نیست. همچنین یکی دیگر از نکات مهم در این راستا این است که تعداد دفعات پولیش نیز دارای محدودیت است و نمی‌توان به طور متعدد از آن استفاده کرد.

تفاوت پولیش و واکس خودرو

با توجه به محدودیت دفعات پولیش و همچنین امکان آسیب‌­دیدگی بدنه، در بسیاری از موارد که خودرو دارای خط و خش نباشد، از واکس خودرو استفاده می‌شود. این واکس ترکیب مومی شکل از مواد مختلف مانند روغن‌ها، مواد معدنی، حلال‌ها و امثال آن است که باعث ایجاد یک لایه محافظ روی بدنه می‌شود. استفاده از خدمات واکس خودرو باعث براق شدن سطح بدنه اتومبیل می‌شود و از آن تا حدی در برابر عوامل بیرونی محافظت می‌کند. محدودیت چندانی در استفاده از واکس وجود ندارد و برای هر رنگ و خودرویی کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

پولیش خودرو-کاماپرس

تفاوت پولیش و سرامیک بدنه خودرو

در صورتی که خودرو دارای خط‌های عمیق باشد، معمولا نمی‌توان از پولیش استفاده کرد و استفاده از سرامیک بدنه در این شرایط کاربرد دارد؛ چون پوشش سرامیک بدنه قابلیت نفوذ به عمق حدود 40 میکرون دارد. البته برای تشخیص لزوم استفاده از سرامیک بدنه، از دستگاه‌های ضخامت‌سنج مخصوص استفاده می‌شود.

انواع پولیش خودرو

پولیش‌های خودرو به چهار نوع نرم، زبر، تک مرحله‌ای و پولیش واکس دسته‌بندی می‌شود. دو عامل مهم کات و گلاس، تعیین‌کننده نوع پولیش هستند. هر چه میزان گات پولیش بیشتر باشد، باعث لایه‌برداری بیشتر می‌شود و بالاتر بودن گلاس سبب درخشندگی و براق شدن پولیش خواهد شد. پولیش زبر باعث لایه‌برداری از سطح رنگ بدنه و مات شدن آن می‌شود و برای پرداخت بهتر، از پولیش نرم به عنوان مکمل استفاده می‌شود. پولیش تک مرحله‌ای برای از بین بردن خط و خش‌های سطحی پرکاربرد است. واکس نیز در مواردی که خط و خش کم است، برای براق شدن و درخشندگی بدنه استفاده می‌شود.

مزایا  و معایب پولیش خودرو

یکی از مزیت‌های پولیش خودرو این است که نیازی به پاک کردن ندارد و خط و خش‌های نیمه‌عمیق و سطحی را از بین می‌برد. همچنین با استفاده از پولیش، لکه‌های عمیق و کثیف بدنه خودرو از بین می‌رود. علاوه بر این موارد، بعد از پولیش کردن خودرو آلودگی‌ها و گرد و غبار به راحتی از بدنه جدا می‌شود.

از معایب پولیش خودرو می‌توان به محدودیت تعداد دفعات استفاده از آن اشاره کرد. همچنین پولیش خودرو فقط برای بعضی از رنگ‌های بدنه قابل استفاده است. در رنگ‌های تیره معمولا از پولیش برای جلوگیری از رنگ‌پریدگی استفاده می‌شود. همچنین باید در نظر داشت که پولیش زدن یک مهارت تخصصی محسوب می‌شود و در صورتی که افراد تجربه کافی در این کار نداشته باشند، ممکن است به بدنه اتومبیل صدمه وارد کنند.

پولیش خودرو-کاماپرس

پولیش خودرو در اتوشناس

مجموعه اتوخسروانی که دارای 51 سال سابقه در زمینه فروش خودرو است، در سال 1399 اقدام به تاسیس “اتوشناس” کرد. متخصصان اتوشناس در حال حاضر در زمینه ارائه انواع خدمات مشاوره و کارشناسی به افراد فعالیت می‌کنند. همچنین این مجموعه در زمینه فروش انواع قطعات خودرو و ارائه خدمات محافظتی کاور و سرامیک، تیوننیگ و فیس­لیفت مشغول به فعالیت است. افراد برای استفاده از خدمات حرفه‌ای پولیش و واکس می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند. اطلاعات بیشتر برای علاقه‌مندان در وبسایت این مجموعه به آدرس /https://autoshenas.com وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوشناس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز